Lisen1 skrev 2012-02-03 16:02:19 följande:
Tack för svaret! Det överensstämmer ganska bra med hur jag har förstått läkarna.
Dock sa en läkare att de allvarligare refluxen alltså 4 o 5 kunde synas på ul.
Någon som vet något om det? Vore ju skönt o slippa.
Vad jag fattat som så tror dom i detta fall att uvin berodde just på omogna urinledare och att det kommer växa till sig. *Hoppas*
Ja, 4 och 5or kan synas men det är ju själva vidgningen som i sin tur kan bero på reflux men som även kan ha andra orsaker (som jag förstått det efter alla andersökningar) .
För vår dotter pratade dom om helt stopp ner till urinledaren och det skulle vara därför som hon har något mellan 4-5 på ena sidan. Men efter undersökningarna så ser dom att det rinner, men sakta på henne. Fast hon har ju även reflux.
Ska berätta att vi var på UL för några dagar sedan och då syntes inga förbättringar utan istället kanske en anings försämringar. Hennes urinledare var iaf enligt måtten större än hennes urinblåsa nu. Så nu börjar både jag och sambon bli oroliga för den lilla damen...
Nu väntar vi på att läkaren ska meddela det som kommit fram genom UL och Scint så vi får veta vad som kommer att hända.