Blondina skrev 2011-12-26 22:06:57 följande:
Har presenterat mig tidigare, och läser så mycket jag hinner. Har en fråga som jag hoppas någon kan svara på,
Vätska upptäktes vid UL i v26, och vi ska på ny koll i v32. Om hydronefrosen är oförändrad eller värre så berättade BM att man kommer kolla med UL vid födelsn och behandla med antibiotika (?) och allt vad man nu gör. Men nu till min fråga. Om vi räknar med att läget INTE har förbättrats, hur många dagar extra kan vi räkna med att vi får tillbringa på förlossningen?
Antibiotika blir nog som för alla andra i denna tråden, profylax, en ganska låg dos man tar varje dag. Min dotter fick det direkt på förlossningen och sedan varje dag sedan dess nu i 5 månader.
Vi behövde inte stanna extra på förlossningen pga detta, men bb-läkaren var lite försiktig med att skriva ut oss, stannade inne för jag hade så svårt att få mat i dottern, men inte pga hydronefrosen. Dottern var dock inskriven på Neo några veckor så att hon inte skulle "glömmas" bort mitt i semestern, men vi var inte inlagda utan hemma. UL gjordes första gången snabbt redan på bb och sen har det gjort några gånger efter det.
Håller tummarna att det gått tillbaka så ni slipper allt som har med läkare och undersökningar att göra.