• Anonym (?)

hur ofta gör ni det?

verkligheten brukar alltid se annorlunda ut, folk kan skryta och överdriva. Men hur ofta har ni egentligen sex? och framförallt är ni nöjda med det? är det normalt att ha sex en gång i månaden??? det har vi, jag hade önskat två ggr i veckan, men det är vi inte två om tyvärr....

• Svar på tråden hur ofta gör ni det?
  • Anonym

vi sexar ca 1gång i veckan. det tycker jag är perfekt, då hinner man börja sakna det emellan. sexar vi oftare så är det såklart skönt, men jag tycker det är skönare med lite tid emellan. vissa helger kan vi dock sexa loss flera gånger om dagen om jag är extra sugen på honom.

min sexlust beror väldigt mycket på hur vi har det i förhållandet och hur snäll/glad han är. vi har haft några jobbiga månader, då har vi legat ytterst lite och det har inte varit sådär skitkul att göra det. så fort vi behandlar varandra bättre och blir snällare så börjar vi sexa regelbundet igen och det är ASBRA. det är jag som tar initiativ till sex, så det är alltid upp till mig hur mycket vi ligger. han skulle säkert vilja ligga även när vi är sura men det vill inte jag.

vi har varit ihop i snart 3år.

• Anonym (Torrboll)
    redneck girl skrev 2010-01-19 19:28:27 följande:
    ni får anstränga er lite och kämpa.bara du släpper lös igen,så ska du se att du gillar det.det farliga med att man helt slutar,är nog att man kommer långt i från varandra.och det kan bli svårt att reparera skadan.2007,är ju jätte längesedan....
    Det som är svårt är att min sambo mer eller mindre aldrig tar initiativ! Han gillar sex, men är inte den typen som inleder till det. Jag tror att vi båda två har blivit lite rädda nu också, när det har gått så himla lång tid utan sex. ...hur gör man liksom? {#lang_emotions_innocent} Vi står iaf varandra nära fysiskt på andra plan. Pussas, kramas och hånglar varje dag, så det är inte helt dött mellan oss på det viset. Det är bara den där sparken i arslet som behövs. För jag är rätt övertygad om att vi kommer komma igång ordenligt om proppen väl lossnar
  • Anonym

Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 4 år och har en dotter på ett år. Vi har inte sex så ofta, kanske 1-2 ggr/månad varannan månad och det är pga mig. Jag har ingen lust men ställer upp för min sambo de gånger vi har sex och sexet är väl OK kunde varit bättre men jag känner mig aldrig sugen på sex längre.
    Jag tror att mycket beror på att jag inte tycker min kille är snygg och att jag inte tänder på honom då han är väldigt överviktig. Jag vill så gärna få sexlusten tillbaka och jag har påpekat till min kille att gå ner i vikt för ett hälsosammare liv. Jag behöver inte någon kille med rutor på magen men helst en kille som inte har större tuttar än mig och en som kan se sin snopp utan att behöva "dra upp" magen. En som klarar av lite fler ställningar där man inte behöver ta i åtanke att magen tar emot eller han inte klarar av den för han orkar inte.
    Jag hoppas verkligen min kille någonsin kan ta till sig alla råd jag ger honom om att gå ner i vikt och jag kan få sexlusten tillbaka så skulle vi ha en jättebra förhållande ihop, då allt annat fungerar bra i förhållandet.

• sensuellaisabella
    Anonym skrev 2010-02-08 13:09:24 följande:
    Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 4 år och har en dotter på ett år. Vi har inte sex så ofta, kanske 1-2 ggr/månad varannan månad och det är pga mig. Jag har ingen lust men ställer upp för min sambo de gånger vi har sex och sexet är väl OK kunde varit bättre men jag känner mig aldrig sugen på sex längre. Jag tror att mycket beror på att jag inte tycker min kille är snygg och att jag inte tänder på honom då han är väldigt överviktig. Jag vill så gärna få sexlusten tillbaka och jag har påpekat till min kille att gå ner i vikt för ett hälsosammare liv. Jag behöver inte någon kille med rutor på magen men helst en kille som inte har större tuttar än mig och en som kan se sin snopp utan att behöva "dra upp" magen. En som klarar av lite fler ställningar där man inte behöver ta i åtanke att magen tar emot eller han inte klarar av den för han orkar inte.Jag hoppas verkligen min kille någonsin kan ta till sig alla råd jag ger honom om att gå ner i vikt och jag kan få sexlusten tillbaka så skulle vi ha en jättebra förhållande ihop, då allt annat fungerar bra i förhållandet.
    Urk, stackars dig! *Ryser*. Det borde väl ligga i hans intresse att föra ett hälsosammare liv i alla aspekter! Helt otroligt att folk inte kan ta hand om sina kroppar...
  • Anonym

varit ihop i 9 år, 2 små barn, sex 1-2 ggr i veckan, ibland oftare, ibland mer sällan.

• TannaNystrand

Jag och sambon har bara haft sex 2 ggr nu efter förlossningen, dock så kanske man inte kalla det just sex för det har inte funkat helt än, (Han har inte kommit in helt.. Och det är riktigt frustrerande kan jag lova. Vi har som tur är en riktigt snäll dotter som oftast sover hela nätterna. Men nu kommer han inte in.. Vi funderar på att köpa glidmedel men inte haft pengar till just det än då vi nyss har flyttat.  Och jag tkr det är helt okej att ha sex 1 gång i månaden, vrf ska allt handla om sex? Men ja alla är ju olika. Jag har tur som inte har en överkåt man som bara tänker på sex och att det är ett MÅSTE att ha varje dag flera gånger om dagen.. :) Vi myser iaf varje dag om vi inte är riktigt trötta. :) 

• The Huntress

Efter snart 12 ar sa blir det val 2-5 ggr per vecka, och allt daremellan. De forsta tva nykara aren var det garna flera ganger om dan... Och ar man pa semester nu for tiden sa blir det Val lite mer som da igen...

• Anonym (==)
    Anonym (Torrboll) skrev 2010-01-20 09:07:54 följande:
    Det som är svårt är att min sambo mer eller mindre aldrig tar initiativ! Han gillar sex, men är inte den typen som inleder till det. Jag tror att vi båda två har blivit lite rädda nu också, när det har gått så himla lång tid utan sex. ...hur gör man liksom?  Vi står iaf varandra nära fysiskt på andra plan. Pussas, kramas och hånglar varje dag, så det är inte helt dött mellan oss på det viset. Det är bara den där sparken i arslet som behövs. För jag är rätt övertygad om att vi kommer komma igång ordenligt om proppen väl lossnar
    Varför inte överraska sambon med att köpa hem lite massageolja? Tänd lite ljus i sovrummet och ge honom en HELkroppsmassage..  Sätt inte som mål att det behöver sluta i sex den gången.. kanske ni t.o.m ska bestämma att den kvällen har ni inte sex.. utan låt bara stämningen och lusten byggas upp på ett kravlöst sätt. Funkar det så kanske proppen lossnar sedan ;)
  • xXx

1 igång varannan ,kanske om man har tur

• uffen699

4-5 gånger om året. Hoppas vi kan få till det lite oftare, men när vi väl gör det så är det underbart. Vi har varit ihop i 20 år.
    Jag jobbar visserligen till sjöss och är borta i 4 veckors perioder men är sedan hemma i 4 veckor.
    Så det blir kanske 1 gång varje period jag är hemma.{#lang_emotions_cry}

Svar på tråden hur ofta gör ni det?