• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Rhino

julmusten:
    Näe, det är inte lätt. Särskilt inte när de är någonstans mellan "full förståelse för vad de gör" och "impuls-hyss". Det står ju inte direkt skrivet i pannan på dem vilket slags hyss det handlar om för varje gång...

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Wagram
    julmusten skrev 2010-01-27 04:25:29 följande:
    Hahaha, nu sa ar ju Finn inte sa gammal, men han ar helt klart lugnare an Ella an sa lange. Hon klattrade ju och hade sig vid det har laget, medans han ar sa nojd med att bara ga och vara. Det skall bli spannande att se hur han blir nar han blir storre, for han visar tecken pa att bli ett litet yrvader han med, men vi far se som sagt. I alla fall sa skulle inte Ella alls forsta att jag forvantar mig att hon skall uppfora sig aven om jag inte ar med i rummet, men hon skulle absolut kunna ha gjort precis samma sak som Alexis gjorde. Hon ar inte sa bra pa impulskontroll annu, och hon testar garna granser. Samtidigt blir hon ofta jatteledsen nar hon gor nagot hon inte borde, och sa sager hon forlat precis heeeela tiden. Vi vet inte riktigt hur vi skall deala med det dar. Det ar nan pusselbit som saknas i hennes varld helt klart. Forhoppningsvis ploppar den pa plats snart, for det ar jattejobbigt att bli arg for att hon gor nagot fel, (fel as in nagot som hon vet att hon inte borde gora), men samtidigt behova trosta henne for att hon blir ledsen.
    Elliot tror att om vi inte ser vad han gor kan vi inte veta om det. T ex har han en otrevlig forkarlek for att peta sig i nasan, och nar vi sager till honom att sluta (med pedagogiska motiveringar, naturligtvis ) haller han bara andra handen for och fortsatter. Nar vi sager till igen (utan pedagogiska motiveringar till varfor han skall sluta) ser han jatteforvanad ut och sager "Nej men, ni kan ju inte se vad jag gor!".
  • julmusten

Florsocker ar ju latt, det ar powered sugar, eller confectioners sugar, (eller nat i den stilen).

Hjortronsalt kan du sakert hitta genom scandic foods. Jag hittade det i en tysk affar inne pa Manhattan en gang for hundra arsen. Jasten darimot vet i sjutton. Jag gillar Hodgson Mills jast battre an Fleischer. Tva paket av den, med lite socker i varmt degspad blir jattebra.

• julmusten

Hahaha Kitty. Sant dar ar ju lite gulligt.

• back incognito

Har aldrig letat efter florsocker, så jag hade inte haft en aning om vart jag skulle börja. (Sockerhyllan, så klart, men... )
    Men imorgon ska jag ut på jakt, nu blev jag helt galet sugen på semlor!

• Rhino

KS:
    Haha!
    En kollega till mig i Sverige sa en gång att barn som petar i näsan har bättre immunförsvar än de som inte gör det. Bättre än penicillin, påstod hon.

BI:
    Receptet i min kokbok hade inget hjortonsalt, så jag vet inte hur nödvändigt det är egentligen.

På tal om något annat så hyrde Dino den där Michael Jackson-filmen... hans sista dagar, eller något. Bl.a. visar de någon inspelning från musikvideon Thriller tror jag (massor med spöken, gravstenar, osv) och Luke har nu haft massor med frågor kring döden. Han är inne i en utvecklingsperiod tror jag, för flera nätter den sista veckan har han haft skitmysko mardrömmar. Han beter sig nästan lite schizofrenisk och ser saker vi inte ser och det går inte riktigt få kontakt med honom. Ganska läskigt faktiskt.

I alla fall så skribblade han ihop den här teckningen där han typ förklarar pappas kompis begravning.
    Massa ledsna människor till vänster. Pappas kompis som ligger under jorden. En gravsten. Och spöken som svävar runt... Det är mycket som snurrar i skallen på 5-åringar.

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Rhino

Luke var inte med på begravningen förresten, så det är inget han sett...

• AHöst
    Portland skrev 2010-01-26 21:26:11 följande:
    Ahost- hoppas att Henry mar battre och att aterbesoket gick bra!  
    Tack, Portland! Henry mar bra. Han later oss numera rengora och byta plaster utan alltfor mycket protester. I morse bad han till och med om att fa aka till lakaren. Pa Fredag ar det dags att ta ut stygnen. Vi far val se vad han sager da! Lakaren ville att vi later an plastik kirurg gora det for hon sa att hon kan bara se var ett av stygnen borjar och slutar. Hoppas det inte betyder trubbel!
Svar på tråden USA tråden!