Rhino skrev 2010-01-27 02:35:18 följande:
KS: Det vore ju verkligen jätteskönt om ni kunde få behålla er DC-status (elelr va det kan tänkas heta), så ni också kan bli medborgare, precis som barnen. MG: Snart kommer du sitta här och inte kunna ens föreställa dig er familj med "bara" ett (2) barn! På tal om något annat... FB-uppdateringar ( )... så har jag en väninna som relativt nyligen skilt sig och delar vårdnaden för sonen. De delar 50/50 och pga min väninnas arbetsschema, så har pappan pojken alla helger. Alltså, jag kan inte ens föreställa mig hur det är att bara få ha sitt barn halva veckan, så jag kan väl inte riktigt relatera... men... Nästan alla hennes uppdateringar om sonen handlar om hur begåvad och smart och gullig och rar och, och, och han är. Det spelar ingen roll om det handlar om hans skratt eller något hans sagt/gjort, hon får honom att framstå som om han är "off the chart" vad det än gäller. Jag förstår att alla föräldrar höjer sina barn till skyarna, men det börjar bli lite väl nu. Eller så kanske det är jag som är snål med kommentarer om mina egna barn. Skulle ni vilja veta varje dag hur otroligt intelligenta och begåvade Luke och Alexis är på allt?
Ja, visar det sig att det inte finns nagra mojligheter for det sa flyttar vi nog inte. Speciellt eftersom det tydligen blir varsta forhoret varje gang man aker in i landet om man haft GC och gett upp det, och det vill vi garna undvika. Eftersom det uppenbarligen ar mojligt att jobba at dem harifran blir det nog i sa fall sa att maken jobbar harifran tills vi kan bli medborgare (dvs om 1 1/2 - 2 ar).