evaoregon skrev 2010-01-26 15:52:56 följande:
Min man jobbar också på advokatbyrå så det fungerar samma med att debitera timmar. Dock är det en massa jobb med att få ihop de timmarna så maken blir aldrig färdig med det förrän året är slut och sedan är det dags att börja om på nytt igen! Det kan nog vara lite olika hur advokatbyråer fungerar på olika håll i landet och antalet timmar som ska jobbas. Är du delägare i byrån?
Eva, du har ratt, det fungerar valdigt olika pa olika byraer och olika hall i landet. I Minneapolis dar jag jobbar sa har de flesta storre byraer kravet att man debiterar 1850 timmar per ar. Jag vet att de som jobbar pa var byra's New York kontor maste debitera 1950, och jag kommer inte ihag, men det kan vara samma pa vart Seattle kontor. Vi far manads prognoser, och om vi ligger fore, eller har orsak att tro att vi kommer att fa in mer timmar senare pa aret sa kan vi ta semester nar vi vill. Jag brukar ta nagon vecka pa varen och en vecka pa sommaren, eller tva veckor pa sommaren, samt en vecka vid jul. Dessutom blir det ju stro dagar har och dar nar jag haft mycket att gora ett tag.
Jag ar ju "bara" en associate annu. Det ar tva ar kvar tills jag ar uppe for delagarskap. Blir till att jobba hart dessa aren om jag vill bli delagare, vilket jag faktiskt inte bestamt annu om jag vill. Om nagra ar nar mina dubbla studielan ar betalda sa vore det kanske skont med ett statligt jobb eller sa... A andra sidan sa tycker jag sa mycket om det jag gor, sa det ar svart att ge upp det nu.