• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Sweden

Jag har ocksa en FB van som uppdaterar om hennes underbara dotters framsteg varannan dag. Hon ar ocksa svensk i USA och om uppdateringarna inte ar om hennes barn ar det om vad som ar daligt har; barnmaten suger, for lite foraldraledighet (hur ska barnet klara sig med pappan en halv dag?), osv osv. En aning trottsamt.

DC - Kul med praktik pa OB, hoppas du far se en forlossning!

Jag kanner mig forresten nara doden fortfarande, det var kul att lara kanna er om jag inte overlever natten

• Nena70

Rhino, fast att du tyckte det var jobbigt med 2:an kanske hade en del att göra med hur tätt barnen kom också? Det är ju 20 månader mellan N och A, och N hade nog fattat det här med att ha lillebror lite bättre om det varit NÅGRA månader (3-4) till mellan dem - kan inte ens förstå hur det hade varit om N hade varit yngre (jag är väldigt imponerad av Bea och övriga som har så tätt emellan barnen, för att inte tala om tvillingföräldrarna).

Nu sover barnen och jag sitter faktiskt med ett glas whisky. Ska försöka redigera lite video (mannen har jour och lär inte komma hem på ett tag än).

Förresten har jag gjort en matlagningsupptäckt: "broil" för att laga köttbullar. Det var åtminstone en nyhet för mej. Blir superbra - bruna och fina utan besväret med stekpanna. Bara att rulla dem och lägga på folieklädd bakplåt (med kanter), vända på dem efter några minuter och så vips är de klara - jag skakade runt dem lite extra på slutet också.

• southernbelle

Sweden, hold on lady, hold on....

Är det någon som ser på seriern Damages? Ser nu andra avsnittet och so far sooo himla good!

På Fredag skall jag ha semlebak här med lite andra mammor med barn (Kitty du får gärna komma om du har tid) och är det någon som har ett bra recept som dom har testat här i USA som gör goa satiga bullar?

• Nena70

DC, just det - kul! Jag tror faktiskt att jag skulle trivas som barnmorska (så här på lagom avstånd, i alla fall). Du får rapportera om hur du tyckte det var.

Sweden, din stackare! Jag tycker faktiskt att det verkar som att det är någon bakterie ni inte blir av med, men jag vet inte så mycket om sånt. Tycker det verkar osannolikt att ni kan ha lyckats drabbas av SÅ många virus på raken. Ska försöka komma ihåg att höra om min man vet något.

• Nena70

Jag vill också ha recept på semlor!

• Portland

Japp han var en liten kortis, och lattviktare... 22 lbs, och dryga 29 inches. Men han foljer sina kurvor sa fint, och det ar huvudsaken. Han ligger runt 35:e procentilen i bade langd och vikt.

Vi har precis atit carbonara gjord pa turkey bacon istallet for vanlig bacon for att det inte skall vara lika onyttigt, och det blev faktiskt nastan lika gott. Ar nu matt som en gris!

• Rhino

Jag gjorde semlor förra året (bevis finns på FB!) och jag är ganska säker på att jag använde Vår Kokboks recept. Inget snofsigt recept alls vad jag minns.

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • back incognito
    Nena70 skrev 2010-01-27 04:02:36 följande:
    Rhino, fast att du tyckte det var jobbigt med 2:an kanske hade en del att göra med hur tätt barnen kom också? Det är ju 20 månader mellan N och A, och N hade nog fattat det här med att ha lillebror lite bättre om det varit NÅGRA månader (3-4) till mellan dem - kan inte ens förstå hur det hade varit om N hade varit yngre (jag är väldigt imponerad av Bea och övriga som har så tätt emellan barnen, för att inte tala om tvillingföräldrarna).Nu sover barnen och jag sitter faktiskt med ett glas whisky. Ska försöka redigera lite video (mannen har jour och lär inte komma hem på ett tag än).Förresten har jag gjort en matlagningsupptäckt: "broil" för att laga köttbullar. Det var åtminstone en nyhet för mej. Blir superbra - bruna och fina utan besväret med stekpanna. Bara att rulla dem och lägga på folieklädd bakplåt (med kanter), vända på dem efter några minuter och så vips är de klara - jag skakade runt dem lite extra på slutet också.
    Bra! Det ska jag testa nästa gång jag gör köttbullar.
    Och jag vill också ha semlerecept!
  • Rhino

Nena:
    Jo, jag har väl lite tätare mellan barnen, men hade Alexis kommit först så hade vi nog inte haft lika tätt mellan 1:an och 2:an.
    Men generellt sett (och bara baserat på oss här inne) är tvåan lättare. Han/hon hänger bara på, för h*n vet ju inget annat. Och som förälder blir det lite repetering och man oroar sig inte lika mycket för allt. Jag har helt klart varit mer avslappnad med Alexis vad gäller mat och sömn t.ex..

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • julmusten

Hahaha, nu sa ar ju Finn inte sa gammal, men han ar helt klart lugnare an Ella an sa lange. Hon klattrade ju och hade sig vid det har laget, medans han ar sa nojd med att bara ga och vara.

Det skall bli spannande att se hur han blir nar han blir storre, for han visar tecken pa att bli ett litet yrvader han med, men vi far se som sagt.

I alla fall sa skulle inte Ella alls forsta att jag forvantar mig att hon skall uppfora sig aven om jag inte ar med i rummet, men hon skulle absolut kunna ha gjort precis samma sak som Alexis gjorde. Hon ar inte sa bra pa impulskontroll annu, och hon testar garna granser. Samtidigt blir hon ofta jatteledsen nar hon gor nagot hon inte borde, och sa sager hon forlat precis heeeela tiden. Vi vet inte riktigt hur vi skall deala med det dar. Det ar nan pusselbit som saknas i hennes varld helt klart. Forhoppningsvis ploppar den pa plats snart, for det ar jattejobbigt att bli arg for att hon gor nagot fel, (fel as in nagot som hon vet att hon inte borde gora), men samtidigt behova trosta henne for att hon blir ledsen.

Svar på tråden USA tråden!