• Nihao

bf-juni västerås

Jag vete tusan om jag orkar fixa picnic, visst finns det nåt att leva på där? =)
    Jag dividerar med mig själv om jag orkar cykla eller om jag ska vara lat o ta bilen... lutar åt bilen faktiskt. ^_^ Ja, jag känner mig lat o slö o sugen på att föda barn idag.

Min pappa ringde i morse. De ska komma när vi ska in o föda. Han var på väg till en golftävling nere i Västervik (Småland) och ville nog försäkra sig om att jag inte skulle pluppa än på några timmar, så han kunde spela i lugn o ro, ha ha ha. Så jag sa att jag kniper för hans skull. :)

Ses snart!

• Nihao

Marafara, tänker på dig! Attan att bli så tung, stackars fötter o kropp. Tyckte det räckte med 25+ sist, då slutade jag väga mig... hoppas hoppas det är dags för dig nu!!!

Tack alla flickor för igår. Shia o Perni, vi ses väl i morrn på BB? Jag har vibbat gjöt hela dagen (gjutit plintar till altanen) så i morrn bitti kan vi börja skruva... sen ska jag in o föda har jag tänkt. Ni också? =)

Hippy: Nästa gång hämtar jag upp er!!!
    Kram på er alla!

• Nihao

Hej flickor. Jag är ju inte den som bangar en date, så igår morse födde jag en nationaldagsson. :) Blev en liten Erik som jag myser med nu, go o söt o alldeles härlig o underbar såklart.

Tack Perni att du inte skvallrade. :) Jag sms:ade Perni o Shia o frågade var de var igår morse. Jag låg med bäbisen hos mig o mös. Träffade Shia en sväng, hon var inne o vände, - GRATTIS tjejen, vi som skulle få tjejer!! - o sen sprang jag på solskensPlogen men man o ursöt dotter på BB. Mannen var iofs också rött söt med en dotter knuten på magen. :) Hoppas hemkomst gått bra.

En solskenshistoria till förlossning kanske?
    Efter vibbningen i lördags kände jag på kvällen ganska regelbundna sammandragningar/lätta värkar. Klockade vid 21, 5-8 minuter mellan dem så jag ringde föräldrarna o förvarnade. Vid 23 ringde jag igen o sa att det är lika bra ni åker nu (2,5 timmars resa) så slipper jag eventuellt ringa vid 4 istället... O det var ju bra. Väckte mannen vid 3-snåret o sa att nu är det rätt onda värkar, ("nu är det inge kul längre") kanske ska åka in?

Sagt o gjort, hoppade på cyklarna och trampade in till förlossningen (fick stanna o andas igenom två värkar på vägen, men det gick ju bra. Skönt också att få lite nattluft i lungorna). Var inne vid 4, nån halvtimme efteråt kollades jag, de sa 4 cm o inte fixerad bäbis. Jaha. La mig i badet o hade skitdryga värkar i en timme eller så (var lite trött då jag inte sovit nåt). Sen tryckte det till, vattnet gick i badet o jag fick krystvärkar. Skrek som en stucken gris tror jag. Förlossningspersonal sprang in med rullstol o in på rummet, oj oj, här kommer en bäbis. Ta inte i så mycket, håll emot, försök att inte krysta så hårt (o så höll de emot) och så ett tu tre hade jag en mycket fin liten pojke hos mig, 50 cm lång o knappt 3 kg tung kl 6.47. MMMMMmmmmm!
    Hann inte med nån typ av smärtlindring denna gång heller alltså. Tappade inget blod, inget klipp, brast inte o alltså inga stygn, kan säga att jag aldrig trodde man kunde må så bra efter en förlossning. Så det kan gå bra tjejer. Håller en tummer för er alla!

Kommer inte på daten i morrn, ska vara hemma o amma min grabb, som säkert bajsat ur sig ett halvkilo detta dygn. Må bäst alla mammor o mammor-to-be!
    Kramen från en trebarnsmamma.

• Nihao

Tack. Kan tillägga att jag hade Petters hand på ryggen i uppförsbackarna så jag hade hjäpmotor. Annars hade det nog inte gått. :)

• Nihao

Kan vi inte göra en liten födda-lista? Jag testar att lägga in lite, så får ni justera själva de misstag jag gör och uppdatera de data ni vill. Datumen är jag lite osäker på, så fixa gärna

Baby Trådbäbisarna Hjärta

10 maj: lady of Baqueta - Frank
    10 maj: HippYgirl - Sam
    ? juni?: Bezilia - Tove
    4 juni?: Plogen - en dotter
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - en son

Kul med fika, hoppas på en massa mer barn snart!! Stå på er alla starka kvinnor. Snart är de här! Men kom ihåg att försöka sova på nätterna. Jag hade lite glömt bort att spädisar gärna sover bort dagen och tuttar o gnyr på natten... är lite trött efter en natts sömn - utslaget på tre nätter. :)

• Nihao

Bra tjejer. Jag måste ju börja nån stans. :) Oj, missade vikh-saras lille Filip, förlåt. Har även på känn att det kanske finns fler som ska in på listan, senare. Är det ingen mer som pluppat? =)

• Nihao
    BabyTrådbäbisarnaHjärta

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter
    7 juni: Shia - en son ,51cm, 3506g
    Fika hos Elin
    Onsdag 16/6
    Elin
    Bezilia
    Jolinsfaster (efter kl 14)
    vikh(Sara)
    shia
    Lady of Baqueta (oxå efter kl 14, och det är även min födelsedag!Glad)
    Nihao

Torsdag 17/6
    Elin
    Bezilia
    Jolinsfaster
    vikh(Sara)
    shia
    Lady of Baqueta
    Nihao

Fredag 18/6
    Elin
    Bezilia
    Jolinsfaster
    Nihao

Jolins, jo så var det för mig, lite skönt att tömma systemet lite, för efteråt är det inte så kul att bajsa. Så det är nog genomtänkt i evolutionen. :) O denna gång var jag hungrig efteråt, så jag åt o åt o njöt av all mat, bra att det fanns lite plats. ^_^ Hoppas på nedkomst snart!

Marängen, fy o usch att bråka svärföräldrar o elefantfötter o jobb o allt på en gång, kliv igenom det med högt huvud o skit i allt tungt. Du är värd allt o låt bara alla krav rinna av dig nu. Snart är du tillbaks i din kropp igen, kämpa på o stå på dig. Bra att Klarakvinnan är så bra!

Marafara: Du borde väl uppfostra lillen att tränga sig?! Låter som han är onödigt snäll för att vara så liten? =) Jag lägger en ny gissning på bäbis för dig till helgen. På måndag snusar du bäbis med sprängfyllda tuttar, lycka till!

Perni: Om ryktet stämmer så GRATTIS till dig o er!! Får se när vi får uppdateringar här på tråden. :D
  • Nihao

Bezilia: Kram! Vilken jäkla mardröm. Har gåshud i hela kroppen, gud vad starka ni är och duktig du är som orkat skriva o uppdatera oss. sjukt impad av dig, vilken kalasmamma du är!!
    Hoppas allt går bra med er, vi tänker på er o sänder all styrka vi kan, jag o maken. Massa kramar!!

• Nihao

Hej alla andra också. Har också varit lite slö på att logga in dessa dagar, har varit fullt hus hemma med tre barn och altanbygge. Går rätt bra, kanske 75% klart nu. Men jag tänker mycket på er alla! Har skummat lite i inläggen och tycker ni är både tuffa, starka och härliga.

Marafara: Är du på BB nu??? :D Känner med dig, hoppas hoppas du o Melvin mår bra!
    Perni: Grattis igen, kul kul o fint namn.
    Shia: Bra att ni bestämt er, fint nam också.
    Plogen: Vad ska dottern heta? Jättetråkigt med mjölkstockningen, hade jag tänkt på det skulle jag såklart tagit upp det på BB när vi sågs, men så långt gick inte mina tankar. Sorry. Hoppas det går åt rätt håll, kram på dig!
    Marängen: Är du också på BB? När man väl tagit beslutet att slappna av brukar allt sätta igång ju :) Hoppas du får vila lite innan det är pluppdags.
    Angeni: er lilla dotter var ju supersnäll, bara att njuta!
    Jolins: Vad jag vet så anmäls nya barnet på FK automatiskt när man skickat in moderskapsintyget. När jag loggade in, innan Erik hade kommit, stod det anmält FP för barn med beräknat födelsedatum 100609, som man kunde plocka från anmälningsdatum, i mitt fall stod det i april nån gång. Ring annars o prata med någon, har man tur kan de vara både bra och trevliga ^_^
    HippY: Trist att ni är sjuka, men trevligt att vi skjuter på fikan. Man räcker inte alltid till med ett lass sjuklingar hemma, oavsett om man får sova på natten eller inte.
    Skuggspel: Hur mår du? Du är stark som står ut. Jag vet att det kan vara tungt mellan varven att ha två vildbasar i magen, även om jag förtränger det ibland.
    Vikh: Hur går det för dig? Har ni lugna gatan hemma?
    Sussi: Inget illamående vad jag kommer ihåg, men det där är väl lika individuellt som allt annat med graviditeter?
    Happy: Känner du några symptom inför nedkomst??

Uppdaterar listan lite, hoppas den fylls på snart. Kram på er!

BabyTrådbäbisarnaHjärta

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g

• Nihao

morr, blev just utkastad.

Marafara: GRATTIS till sonen! Härligt att Melvin äntligen kom ut, vilken kämpe du är! Hoppas du får må bra nu med stora familjen, varma grattishälsningar!

Bezilia: Skönt också att ni får komma HEM alla tre, stark tös du har o vad tappra ni är. Stort lycka till hemma!

HippY o Lady of B, ni verkar så coola i era mammaroller nu, låter härligt! Grattis på 27årsdagen Lady!
    Jag är sugen på att fika, mina stora är på dagis tis-tor 9-14, så beroende på tid så kan vi komma 2 eller 4.

Onsdag 23/6  efter kl 14 (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah
    Anna & Tove
    (Sussi & Maja)
    Emma, Tuva, Siri & Erik

Tosdag 24/6   kl?
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)
    (Emma & co)

Fredag 25/6    kl?
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)