• Nihao

bf-juni västerås

Jag har halsbränna när det stressar på kvällarna, men har fått tips om att dricka bubbelvatten. Så nu står en kanna kolsyrat bredvid mig hela tiden i soffan på kvällen framför tv:n, och det känns som det blivit bättre. billigt att bara knata in i köket o fylla på. :)
    Käkade nån sån där vidrig tablett i slutet av min förra grav för sura uppstötningar (typ novalucol eller nåt), men det får man ju kväljningar av!!
    Hoppas bubbelvatten räcker länge.

Angeni: Hoppas ni får huset sålt snart, låter jätteläskigt att bara ramla omkring överallt!!

• Nihao

Välkommen therese8379.
    OJ vad många vi börjar bli här i Västerås!! =) Ser ut som om BB får hålla jouröppet för att alla ska få plats i junitrakten...

Jag har just varit hos BM och det känns så HIMLA KUL nu. Jag mår ju bra, och nu har jag också GÅTT UPP ETT PAR KG! Alldeles förträffligt, jag började just bli lite orolig.
    Har gått 24 hela veckor i morgon, Symfys-fundus (ha ha) var 21-22 nu, mitt Hb-värde låg på 126 helt utan järn hittills, och blodsockret var också bra. Känns bara SÅ bra.

Durrunn durrunn durrunn durrunn (så låter iaf min barnmorskas doptafon för att höra barnets hjärtljud) sa drygt 130 slag/minuten, låg bara och MÖS och lyssnade på den lilla människans hjärtslag inne i min kropp. Det är så härligt att vara gravid just nu. Aah.{#lang_emotions_gravid}

{#lang_emotions_smile} Hoppas ni andra också mår bra en dag som denna!

• Nihao

Helluuu. Nu får gärna snön försvinna. Jag vill ha vår!

Ett litet stickspår: Någon som känner för att piffa till sin hud lite i vintermörkret nån kväll framöver? Har en kompis som är säljare för Mary Kay (www.marykay.se) och hon vill gärna ha en hudvårdskväll i Västerås för några tjejer. Blir fika och produktprovning mm. Själv behöver jag fylla på med ny foundation och läppgukka för jag är glåmig nu. :) Skicka ett mail om ni är intresserade, samt om vardagskväll eller helgkväll passar bäst så ska jag försöka få ihop en liten träff.

Jag har också för mig att Belizia bjöd in till nästa söndag...?

• Nihao

Fika hos Bezilia 28/2:
    Bezilia
    Shia (Frida)
    MumsMaräng
    Vihk
    Angeni
    Plogen
    MaraFara (Sara)
    Happy73
    Nihao

Hur stor är din hund Belizia? Och hur arg är din katt? Tänkte på att OM min man jobbar så får jag ta med mina barn (ok?), och en av brudarna är lite lätt djurförsiktig...

Jag och familjen var ute och skottade järnet igår, har en stor uppfart och så försöka få till en gång till garaget, ta sig fram till soptunnan, postlådan, få fram bilen under snötäcket osv... blev så att jag nästan slet ut mig. Träningsvärk i mage, ljumskar och en HÅRD mage, inte så skoj. Men idag, efter att klätt på två 2-åringar massvis med kläder, dragit dem i pulka och snowracer till dagis (där de inte plogat alls, bilarna stod på gatan och föräldrarna pulsade i finkläder 100 meter med barn på armen till porten, tur att man bor nära!) och cyklat ner till jobbet i polarexpeditionskläder, så mår jag mycket bättre. Det känns trots allt friskt, även om jag nu LÄNGTAR till vår och takdropp!!

Tvärtemot dig Mumsmaräng, älskar jag OS. Önskar dock att tidsdifferensen var annorlunda så de skulle börja sända lite tidigare. Jag behöver min nattsömn men har dålig OS-karaktär. :P

• Nihao

Vad bra Belizia. Jag vet som sagt inte om de kommer med, men det är bra att slippa ställa in ifall mannen får fullt på jobbet. Kalassnällt.

Vad är det för babykväll?? Vilken tid? Jag har ju inte köpt nåt till bäbis så nu blev jag grymt sugen!! Dit måste jag! :)

Shit, 12 pers hittills. Ska vi ta med nåt bakat eller? Typ bröd eller fikabröd eller nåt? Du ska ju inte behöva fodra ut ett helt kompani. Säg ba, så kirras det. Nån mer som typ är lite småhungrig jämt...? ^_^

Kul att det drar ihop sig till träff igen. Jag har snart bara 100 dagar kvar, känns sjukt.

• Nihao
    HippYgirl skrev 2010-02-23 09:43:02 följande:
    jag har 75 dagar kvar idag :)babykvällen är på torsdag dom stänger 18 men öppnar igen mellan 19-21 med massor av rea priser :)
    Ooh, så trevligt. Jag lär väl bli själv, eller med nån kompis. Har alla ni andra, som ska ta med er karln, barnvakt så lättillgängligt att de kan komma med kort varsel och så sent på kvällen? Lyx. Barnvakt är total bristvara hos oss.... men mina föräldrar har sportlov denna vecka, så de kommer nog upp några dagar och myser med barnen. Så jag kanske kan få med mannen trots allt. Eller mamma. :)
  • Nihao

Mys ni i påsk allihop, vi ska bygga hus, här hemma i Västerås. Eller bygga till är det ju egentligen. Vi har gjutit platta och i påsk kommer tjocksläkten och ska resa stomme med oss. OM BARA SNÖN ÄR BORTA DÅ!!! Gha, jag är så trött på -20°C och mer snö varje dag.
    Vi måste ju få plats med "storfamiljen" som vi blir nu. Känns jättekul, även om jag gärna skulle åka till fjälls o sola också...

Belizia, du är king. Säg till om du ändrar dig. :) Ska bli kul att ses igen, nya o gamla.

• Nihao

Vi köpte ett mobilt skötbord på jul, med infälld badbalja i, som vi ställde i duschen. Det vara kalas, då vi inte hade nåt annat badkar då. När vi skulle använda duschen så rullade vi ut skötbordet och duschade, och sen rullades det in igen och tog "ingen plats". Det bästa var att när man fyllt på baljan (i suverän arbetshöjd, stå och bada barnen, hur bra som helst!) så fanns en slang i botten som man bara hängde ner till avloppet sen, eller toan, och så tömde sig baljan sakta utan skvätt och spill.
    Vi hade egentligen inte heller plats för skötbord på toan alltså. :)

Sen hade vi ett litet trä (IKEA?) inne i sovrummet, men då vi allra mest använde skötlappar man sköljer upp i vanligt vatten så blev det rätt oanvänt. Nu står det i källaren tillsammans med allt annat.... någon som vill ha det? =)

Vi kommer ha skötbädd till den nya att använda nere (vi har byggt om badrummet med en bänk) samt köpa ett skötbord man sätter fast på badkaret till toan uppe. Nu har vi ju ett stort badkar.

• Nihao

angeni: Jag har kaklat vårt ena badrum själv. Mannen kapade plattor och jag kaklade. Det var både svårt och lätt, svårast var att få plattorna jämna i "ut/in-led". Som tur var hade min utbildade brorsa kaklat första badrummet åt oss, samt köket, så vi hade kollat hur man skulle göra och inte iaf. Blev helt ok i slutändan.
    Lycka till med allt i huset. Efter mörkret kommer gryingsljus. :) *peppa*

Svar på tråden bf-juni västerås