• Nihao

bf-juni västerås

Grattis grattis Hippy!!!
    Så himla kul, härligt att ha tittade ut i "rätt" tid, var alldeles lagom och du slipper må dåligt mer! OOooOO, tänk att vi ska få träffa honom också, vilken lyx!
    Grattis igen, tänk, en liten bäbis... :D

• Nihao

Jag inboxad adress ikväll eller i morrn till er. Ska bli kul att ses allihop.

Nån som hört nåt om Lady??? *nyfiken*

• Nihao

Ghaaaa. Jag skrev just ett inlägg som bara försvann!! Bajjj.
    Vill såklart gratulera Lady B en massa, härligt att han ville ut iaf!
    Kul att ni vill komma trots liten ålder på barnen, vi har massor handsprit (pumpflaskor, jag gillar inte dagismagsjukor) om någon är orolig och har önskat att våra barn inte är här när ni alla kommer. Längtar att få se gruppens första bäbisar. :)

Shia: Fasen vad drygt att inte få sova. Jag sover också mycket lättare nu, det har nog med att det närmar sig att göra. Inom 5 veckor har vi nog också våra små i famnen. Det kommer gå jättefort! Kul att du kommer på söndag också.

Mara: Gha, känn inga pretto-krav, ta bara med nåt om du vill o orkar. Köpebollar är ju jättegott. :) O annars lär det finnas sött o gott så det räcker ändå, inga krav nu.

Vi verkar bli ca 11 pers på söndag. Kul kul! Inboxar adress o info till er.

Jag har två veckors jobb kvar nu, känns alldeles lagom. Längtar efter ett års icke-jobb!

• Nihao

Blev anklagad för spam nyss efter att ha skickat 4 adressmail, försöker igen till er övriga...

• Nihao

Ok, ja nu gick det bättre. Tur att jag bara blev avstängd ett par timmar.. :) Pip till om nån inte fått mailet.

Väääääl mött på söndag alla härliga tjejer! Var bara beredda på att det kan vara lite trångt, vi har inget jättebord eller soffgrupp (som alla andra verkar ha) ännu. Men jag har hjärterum. Och stor mjuk rumpa som klarar av att sitta på golvet :D Där finns väl de små barnen också..? {#lang_emotions_heart}

• Nihao

Tack för ikväll flickor, det var mysigt, gott och trevligt. Synd att det blev lite avhopp, men å andra sidan fick vi andra massssa fikabröd. :P Hoppas ni mår lite bättre alla småkrassliga mammamagar, håller en tumme att alla ska få må bra tills slutet av flerpersonerskroppen...
    Lady, fantastiskt att få träffa lilla guldklimpen, och kul att höra din förlossningsberättelse, stark brud du är! Jättekul också att träffa karln, han verkar så himla närvarande i er nya familj. :) Är så glad för din o er skull.

Jag lovar att bju in på lite mer familjemys med alla familjer sen om några månader när vi har mer plats. Men vi fick ju iaf plats med oss 7 + herrarna (Frank o pappan) så det känns bra. Det är så mysigt att ses alla fina tjejer! Fatta att vi snart har ett helt lass barn hos oss!

Blir det fika i veckan så hoppas jag kunna vara med. Beror lite på hur mannen jobbar. Och så har jag 4 famljemedlemmar som fyller år i nästa vecka, så det kanske blir en tur neråt Östergötland på tårtrace... :) Synd att banga.
    Var hade ni/nån tänkt att man skulel fika då, är det stan som gäller?

Må gott så länge, kram på er alla!

• Nihao

Jävla skit.
    Var hos BM idag, och min lilla bäbis har vänt sig igen. Säte, mmm.
    Så nu är det ett stort huvud rätt upp, sparkar i ljumsken och jag ska till specMC på vändning in om några dagar.
    Så jäkla ruttet. Bedöva livmodern, knåda runt det lilla livet och mosa det rätt, om det går. Och OM det går det så finns inga garantier att den inte vänder sig igen. Och då ska man börja diskutera snitt. Jag vill inte snittas.

Det är nackdelen med att ha gott om rum i magen, den är så uttänjd och det finns en balsal därinne sedan tvillinggraviditeten, så lillskrutt kan fara runt bäst f-n den kan. F-n.
    Var glada åt era små förstgångsmagar flickor.

Trist med magsjuka Angeni. Krya på dig nu.

• Nihao
    skuggspel skrev 2010-05-11 07:24:07 följande:
    Idag ska jag på ultraljud och hör och häpna, Jon kanske lyckas följa med.. Igår på tvillinggruppen var jag den enda som inte hade någon med och jag har börjat känna att Jon är lite väl frånvarande. Samtidigt har vi absolut inte råd med att han inte får bli fast anställd för vi står med två hus. Det går så jäääkla trögt med försäljningen! Men vi får iallafall nycklarna till nya huset tidigare, närmare bestämt idag! Så efter ultraljudet blir det banken. Sedan kan vi äntligen sätta igång och verkligen göra något! Förutom att jag får grymma sammandragningar vid minsta lilla fjuttansträngning då.. Jag VILL så mycket men jag känner mig helt.. handikappad. suck.
    Hoppas han kan följa med, man känner ju sig lite ensam när alla andra är två... hur många är ni i er grupp?
    Kul kul kul att få nycklarna till huset, hoppas du, om inte annat, får peka med hela handen vad som ska göras hemma. O sitta o pyssla med småprojekt är ju också jättekul när det gäller ens eget hus, bara bläddra i kataloger och kolla tapeter, tyger och kakel. :) Lycka till!!

Bäbis ligger fortfarande fel. :( Sparkar neråt. Spänner huvudet rätt upp. Bajs.
  • Nihao

Shia, alla tre mina barn har pendlat i hjärtslag, mellan ca 125-140. Denna ligger i snitt på 130-140, det beror ju på om den är vaken, trött, sover o drömmer eller är lite lat. :) Säkert inget att oroa sig för.

Skuggspel: Aj aj, att ha dem på tvären! Jag kan säga att det inte är helt ovanligt att de blandar ihop tvillingar heller, så det här med ettan o tvåan o vikt kan vara helt missvisande. Men mina pratade de ju om snitt eftersom ultraljuden räknat ut att det kunde skilja ett helt kilo mellan mina två, dagen innan förlossningen, men sen när de kom ut skiljde det bara 100 gram! SÅ fel kan man alltså ha, trots en massa mätningar... så vi hoppas att det inte är nån fara för tillväxten. Nästa gång kanske du får andra data?
    Kul med huset!! Stressa inte, huset är ju ert ni och framåt, ni hinner. :) Men visst kliar det i fingrarna?

Idag har alla 60 (5 kontor) på mitt jobb åkt på kryssning i Medelhavet tills på söndag, flög till Rom o ska stanna i Nice o två ställen till och sen Barcelona. Jag o en gravid tjej till fick inte följa med på det amerikanskägda fartyget. Jag sket i att åka till jobbet idag, kändes inte rätt. =) I morrn ska vi, som en liten kompensation, ta en tur till Hasseludden och löka och ha det lite skönt ihop, hon o jag. Alltid något.
    Tänkte hitta en frisör som kan göra mig vårfin idag, önska mig lycka till.

• Nihao

Hej alla tjejer! Har hållt mig borta från dator i en vecka nu, kul att ni skriver 100 sidor så man har lite att skumma igenom när man är tillbaks. :)

Skuggspel: Fyyy, fasen vad tråkigt, jag lider med dig och hoppas att det får lätta lite snart. Det är inget kul att känna så när det ju tyvärr är en stund kvar för dig, men vi får hoppas på att det glider lättare snart och att sönerna kommer några veckor tidigt (dock inte tidigare än att de är klara och får må bra!) Kramar till dig!

Alla ni med sjaltankar: Jag har också använt sjal, det är ett bra komplement/alternativ till sele. Min var lång men inte trikå (ganska o-töjbar faktiskt!) och då sitter ju barnen/barnet mer fast, vilket jag tyckte var bra när man bar båda samtidigt, samt när barnen var lite större - det är mer jämförbart med sele då. Mannen gillade babybjörnen bättre, o jag bar ofta ett barn i sjalen och han ett i selen när vi var ute o knatade. :) Jag har hört att trikåsjal är jättebra när barnen är små.

Jag har varit inne på sjukan två gånger pga sätesbäbisen, och jag hoppas ni slipper det. Först i fredags, ultraljud o konstatera att visst tusan ligger den fel (vi bad dem att inte visa könet :) o har fortfarande ingen aning), men sen var det fullt på förlossningen så nån vändning hade de inte tid med. Tänkte att nån av er kanske låg där inne o krystade. :)
    Ny tid igår, nytt ultraljud, fortfarande fel (NÄHÄ, som om jag inte känner den där jätteskallen rätt upp över naveln!) och sen nerlotsning till förlossningen igen. Väntan, väntan, kanyl i armen, CTG-remsa i 45 minuter (vi låter den sitta i 20 - o sen är man bortglömd igen), mer titta UL - fortfarande felvänd (!)... och sen Bricanyl i nålen, hjärtklappning - känns som man är skitfull, pulsen skakar i huvudet, andningen går upp, ghaaa - och så börjar de knåda runt bäbis, som turligt nog låg lite på tvären och inte var nersjunken i bäckenet med rupan. Tårarna rinner, luften tar slut och jag känner igen det karaktäristiska ljudet o känslan när kroppen stänger ner - bomull i öronen, tjutet, stjärnorna i ögonvråna, sticket i händer o fötter...  ropar att "Nu är jag JÄTTEnära att svimma" och då är bäbis som tur är redan vänd och mannen står där o lyfter fötterna från britsen och jag flåsar o svetten sprutar och jag kippar efter luft. Men bäbis är vänd.
    Ny CTG, bäbis verkar lite skakad med hög puls men mår bra. Väntan 40 minuter till. Vill ha kaffe. Vill hem.
    Får äntligen cykla hem och andas lite. Skiter i att jobba halvdagen som är kvar. Åker o kollar husfärg istället. :)

SÅÅÅ. Långt, men nu vet ni hur det kan gå till. Hoppas era barn blir/stannar fixerade nu, jag håller alla tummar att vår lilla får fortsätta sparka under revbenen. Sån smärta är jättevälkommen nu o de sista 3 veckorna. Är inte sugen på en till vändning.

Kram på er så länge, från o med nästa vecka är jag hemma heltid o kan äta o fika hela dagarna.

Svar på tråden bf-juni västerås