• Nihao

bf-juni västerås

Ok, ja det låter så mycket bättre att inte vara helförlamad, tack. Det måste alltså finnas skillnad på epidural och epidural. Jag hade ingen aning, utan lyssnar bara på det folk säger till mig. Har ju inte varit i närheten av det själv. Jag ska fråga ut min BM också när jag ska dit i nästa vecka. Bra att få fler åsikter, tack Marafara!

• Nihao

Plogen: Ingen fara att ramla. Jag har också gjort det, får panik och känner inte barnet! Men bäbis mår fint. Det är mycket den klarar där inne med stötdämpande vattenballong runt sig. Men den blir förmodligen chockad av en smäll. Får man däremot ett hårt slag på magen, typ ramlar in i ett bordshörn eller nåt, så har jag hört att man ska kolla upp det om man är orolig. Framåt han ju barnet inte samma skydd.
    Känner du att barnet rör sig så lever det. :)

Mara: Oj oj, här växer det så det knakar. Härligt att han växer på sig, tror du han kommer komma tidigt? Fina värden du har.
    Jag tror min bäbis fortfarande snurrar runt (v33+0), han låg med huvudet neråt sist på kontroll fast nu har jag en känsla av att det snurras hej vilt. Jag måste ha en väldans uttöjd mage för den verkar ha gott om plats! O idag fick jag en njurspark som verkligen gjorde ONT.

Jolinsfaster: Våra små hade ingen kudde alls i början. De låg på rygg eller sidan (skedade med varann). Nu säger man att barnen ska ligga på rygg igen, det där har gått i vågor genom åren med spekulationer om t ex plötslig spädbarnsdöd (PSD). En del lägger barnen på mage nu också (det var tex rekommendationerna när vi var spädbarn), en del barn VILL verkligen det, men det bestämmer väl ni?! Det är bevisat att PSD minskat när man började lägga barnen på rygg, men däremot blir huvudena mer platta där bak. Prata och rådfråga din BM. :)

HippY: Hur går det med kroppen?

• Nihao

Skuggspel: Jag vet vad du menar. Jag hade en tjej med starka ben på vänster sida, så om man låg "på henne" så spjärnade hon ut röven rätt ut i missnöje, man såg en stor knöl till vänster över naveln, inte skönt. Så då la jag mig på höger sida istället, men då började den tjejen krafsa vilt med fingarna nere i ljumsken, det både kittlade och var obehagligt, samt sparkade i revbenen... Jag kan tyvärr säga att sista månaden/månaderna var inga bra sov-nätter, man fick aldrig slappna av, utan vända sig sida till sida (lyfta över magen - splach bara - som en säl) hela nätterna.
    Och så springa o kissa såklart.

Däremot uppfattade jag aldrig att de hickade (det gör detta barn nästan varje dag nu, inte helt behagligt), det hade nog varit en upplevelse! Hoppas du hittar nån skön ställning och kör på den, det är guld värt att få sova!

I dagens graviditetvecka (har gått in i 34:e veckan) gick jag hem när jag väntade tvillingarna. Känns sjukt. Jag är ju bara lite gravid nu känns det som, kollade på kort från samma vecka sist och det var typ 10-15 cm större, runt om över hela magen. Denna gång hoppas jag få jobba 4-5 veckor till. Mår oförskämt bra faktiskt.

HippY: Hoppas hoppas akupunkturen hjälper, önskar bort all smärta från dig! Är du i v 38 nu eller? Jag hoppas du får må BRA nu!!

• Nihao

JA tack alla fina flickor för god mat, söööötsaker och sällskap.

Gu, HippY, ja det låter som det kanske är bra att diskutera att få ut barnet snart! Det låter ju inte klokt att må så dåligt och samtidigt försöka vara tvåbarnsmor, fru och glad och pigg, utan sömn! Klart det inte är barnets fel, men i v 38 är det förmodligen en välväxt frisk pojke, tror du inte det? Lycka till idag, hoppas allt vänder till det bättre och att du har en bra BM!

Lady: tror Lingon också tar hem tyger, det har mycket snyggt.

Ska kolla om vi kan fixa lite fikaträff hos mig/oss inom ett par veckor, jag återkommer...

• Nihao

MaraFara: Tänk tänk om det närmar sig att få ut lillgrabben?!! Uppdatera om du känner mer! :)

Skuggspel: Bra att dina killar ligger plus! Allt de tar på sig är ju bra. Din mage är väldans fin! Och visst är det kul med färger och tapeter! När vi letade tapeter till en lägenhet för... kanske 8 år sen, var det svårt att hitta nåt snyggt. Allt var slätstruket och trist. När vi köpte huset för 3 år sen och skulle leta tapeter och inspiration fanns det så otroligt mycket så det var svårt att bara få fram kanske fem favoriter var. Det är jättekul idag, när det finns färger och former och strukturer och mönster i alla varianter! Marängen och co hade verkligen hittat fina alster. Lite synd bara att de vet hur man ska ta betalt. Vi sökte två bårder till en nisch, hittade en rulle för nästan 1300 kr... :) Dyr nisch, men fin.

För övrigt har jag varit hos BM idag. Det är så jäkla ofta man går helt plötsligt, nästan som om man snart ska föda barn! Nåväl, vi snackade andning (maken var med) och det känns så himla BRA nu. Känns som vi ska klara detta som ett team, och nu har jag börjat se fram mot förlossningen! Kul kul, ikväll ska vi hem och övningsandas.

• Nihao

Äääuuum... det här med moderkakan... är det nåt man ska ha koll på var den ligger? Jag har aldrig hört argumentet, inte hört nån BM prata om det eller sett nåt på ultraljudet? Brukar den ligga på nåt speciellt sätt, och om den inte gör det, vad är onormalt och vad spelar det för roll? *vimsig som vanligt*

Mumsmarängen, hur gick pressen?

Lägger en reservation för vår plats/hus, om vi får bygghjälp den helgen kan vi inte ha gäster. Jag vet i veckan och återkommer.
    Annars kan jag tipsa om betessläppet 9 maj. Tror det kan vara en kul upplevelse, framförallt om man har barn... Kolla här:
     http://www5.arla.se/Default____20453.aspx

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
  • Nihao

Lady B: OooOOoooOh! =D Frank is on the way! Lycka till!

Jag har haft min första mega-förvärk idag. Var på lekplatsen med småtjejerna, gungade dem som sjutton och då BANG smällde det till och det kändes som jag typ skulle kissa ut hela min livmoder och jag kunde inte röra mig av smärta. Kom då ihåg att JaVISST, det är ju så HÄR det känns att föda barn. Inte så kul, men det var väl dags för lite graviditetskomplikationer även för mig. Har haft ont i ljumskar och magen hela dagen efteråt, men nu är det bättre och jag ska sova. Ska INTE gå nån mer dag utan gördeln, det var nog dumt.

Synd att ni ska fika i morrn, jag la ner mitt kontor (längst upp i Melkerhuset, alltså samma byggnad som Bredbar) i fredags och ska nu börja pendla. Räknar med tre veckor, sen ska jag inte jobba på minst ett år. Längtar nu.

Angående fika till helgen så kan vi vara hos mig på söndag, men det blir inte lunch utan ren söt fika! :D Vi har inte så stort som ni tidigare, med vi kan nog klämma in oss. Om det är ok för er så är ni välkomna vid tre (15), jag bakar nåt och om nån av alla er Leilalövers vill och orkar så ta gärna med nåt alster. :)
    Verkar detta OK? Annars fixar vi nåt annat.

Försök njuta av era graviditeter tjejer, om bara 7 veckor är de allra flesta bäbisarna här hos oss. O det är över 24 veckor vi har hållit ihop nu, så det går fortfort!

• Nihao

Hallå alla brudar. Hoppas ni mår bra. Blir lite trångt här på söndag, men klarade vi av att ha 16 pers här i påskas så ska vi nog kunna klämma in 10 runda kvinnor också. :) Härliga bakverk ni skriver upp, blir alldeles till mig i salivproduktionen, jammi jammi.

Marängen: Men fy o blä, det kändes lite kul att stoppa in egna svordomar i ditt inlägg, för jag kan bara tänka hur jag skulle må i din sits. När jag var i slutet (alltså bara i v 35-36) med tvillingarna kändes varje timme som en vecka, varje dag som en månad och Plogen; jag fick ligga 3 timmar med bene högt för varje timme jag var uppe o knatade. Tur att jag blev igångsatt, för alla komplikationer kom på typ en vecka... Hoppas det sätter igång naturligt, Marängen, snaaaart!

Mara: Gha, uppåt 5 kg, hoppas verkligen du får komma igång tidigare! Men det är ju, trots krämpor, skönt att veta att han mår bra och se honom lite då o då. Jag gissar på att Melvin kommer... 22 maj. Och att han väger.... 3400g :)

Jolin: gu vad härligt att bara skämma bort sig lite, jag måste också dra till frissan o bli snygg känner jag. Bra inspiration!

Perni: Håll tyst.{#lang_emotions_laughing} Så. Jäkla. Avis.

• Nihao
    Plogen: "När två blir tre", bildspelspresentation av Förlossningen, BB avd 86-87, Samvårdsavd 69.
    Gamla vårdskolans aula, ing 21. Onsdagar jämna veckor 18-20.
  • Nihao

Ja Heja heja dig och Frank!! Bit ihop bara, snart träffas ni öga mog öga och då är det heeeelt andra tårar som kommer få dig att glömma allt ont. :)

LYCKA TILL!!!!

Svar på tråden bf-juni västerås