• Nihao

bf-juni västerås

Härligt att se att ni nya mammor mår bra och att era söner äter o skiter o är alldeles så fantastiska som de bör! :D Man blir så glad och förväntansfull!!

Alltså, jag mår ju bra. Är lite orolig att bäbis ska slå runt igen, annars är det ingen fara med mig. Men det var ingen rolig grej att vända. Men jag är superglad för vår sjukvård och all hjälp man faktiskt kan få när man behöver den.
    Det gick nog också "lätt" (det stod att det var ett okomplicerat ingrepp på journalen sen) beroende på att barnet ligger 12,7% under förväntad vikt, samt att den har jäkligt mycket utrymme sen tvillinggraviditeten att röra sig på i livmodern. :)
    Det är alltså väldigt liten risk att jag kommer få en 5-kilosklump i slutändan, skönt.
    Mina värden var också bra, 125 i HB känns fantastiskt!

Fika låter trevligt. Jag tror jag kan hela helgen, med de vanliga reservationerna man har i en familj... ser fram mot att träffa er.
    Hoppas du också är mamma då Bezilia, o även Vikh börjar ju närma sig! :D

22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    Plogen
    Nihao (Emma)

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)
    Plogen
    Nihao (Emma)

• Nihao

Ser att vår trådstartare, Sweetiies, har fått sina tvillingar, en kille och en tjej!
    http://kohannas.blogg.se/
    Hoppas allt gått bra Sweetiies, och att du vill och orkar träffa oss nånting framöver i sommar.{#lang_emotions_heart} Lycka till i mammaskapet!!

• Nihao
    Jolinsfaster skrev 2010-05-19 10:11:35 följande:
    MaraFara: Hur vet man åt vilket håll bäbisen har huvudet? Jag tror inte att min bäbis fixerat sig än, men känns som den oftast har ryggen på höger sida. Får höra med barnmorskan när jag ska dit i morgon.Perni: Tack för gratulationerna, fast egentligen fyller jag inte år förrän i morgon så än är jag bara 29 år. Gulligt av dig att vi kan vara hos dig på söndag. Jag har inte din adress!Igår firade jag och maken 10 månader som gifta. Tvåsiffrigt! Kom att tänka på att vi är väl typ dom som varit gifta längst här i tråden, för dom flesta av er lever väl "i synd"?Sitter och funderar på förlossningsbrevet, då barnmorskan ville att jag skulle ha med mig några punkter till nästa besök. Svårt att veta vad man ska skriva, men har några grejer med iallafall.Tycker lite synd om maken som har apsvår omtenta om två veckor och bara känner sig stressad när jag tar upp för mycket prat om bäbis och förlossningen. Själv gör man ju inget annat än att tänka på bäbis och förlossning, så det är skönt att ni finns!
    Gratulerar i morgon, du unga mö! =)
    O ska man vara lite petig (o det måste jag nu känner jag) firade jag o maken 4-årig bröllopsdag 29 april, så vi är inte SÅ syndiga.

Klart mammagruppen är till för att snacka av sig i. Tänk bara på vad som är viktigast inför förlossningen, alltså vad DU känner. Det är ju DU som ska föda. Lycka till. :)
  • Nihao

HippYgirl, rolig du är! =) Det gäller att sätta igång tidigt, men 12? Ha ha ha
    Jag var på Hasseludden en sväng förra veckan och fick frågan av massagekvinnan om magen var mitt första barn. Nej, mitt tredje, sa jag, har tvillingar på 2,5. Oj, hur gammal är du då? frågade hon. Jag undrade vad hon trodde och hon sa att hon först skulle gissat på 19-20, men nu när jag sa att jag hade barn innan så gissade hon på kanske 24-25. {#lang_emotions_laughing} Hon själv var 31, alltså lika gammal som jag. Man blir väl slät när alla små rynkor fylls ut av gravidfett, ha ha ha.
    Ska bli kul att träffa lilla Sam, han ser otroligt söt ut på bilderna. :)

Jättebra Perni att vi kan vara hos dig. Mys!

Marafara: Min numera vända bäbis sparkar under och invid höger revben, betyder det att den ligger "bra" eller "mindre bra"? Rumpan mitt upp o huvudet fortfarande NERÅT (yes!). Jag hänger inte med på skillnaden med ryggen?

Angeni: Bra att ni tagit ett beslut o stannar ett tag efter alla motgångar. Lycka till med att få "pli" på vovven, om ni känner att det är värt att ha honom kvar. Går det inte att prata med grannarna?

Slänger in aktuell lista igen, snart är det söndag! 2 arbetsdagar kvar o sen över 50 veckors "ledigt" för mig. Härligt. Kram

{#lang_emotions_coffee} Fika hos Perni söndag 23/5 vid 13-snåret (?) {#lang_emotions_coffee}

Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Angeni (Jenny)
    Shia

• Nihao
    MumsMaräng skrev 2010-05-20 08:07:41 följande:
    Jag var till Babyproffsen och hämtade ut Babyboxen igår. Vilket MONSTER till blöjsophink! Har ni använt/använder ni sådan?
    Vi bytte ut vår hink mot denna nya när vi hämtat ut den, då vi fortfarande har blöjbarn hemma (tack o lov är det nära att slippa dem helt nu iaf!). Jag tycker att den stora skillnaden är lukten, den stänger faktiskt in blöjdoften bra med lock och fjäderförsedd "vipplucka" riktigt bra. Och den sväljer mycket = uppskattas vid dubbla blöjbarn. Bra med knyt och inbyggd "sax".

Men. Den slukar påsar. En 6-meters "tub" går åt alldeles för fort, och den kostar 100 spänn. Jag förstår att de kan ge bort hinken gratis med det meterpriset på påsar!! Funderar på att testa lite andra påsalternativ när dessa är slut.

MaraFara: Ja, det är hysteri med alla prylar. Vad hände med sunt förnuft? =)
  • Nihao

Hej, ber om ursäkt då jag varken dök upp idag eller annonserade av mig innan. Blev lite kojkat med tider o barn...
    Var ute o utnyttjade vädret igår genom att ta med barnen och mannen till Anunds högar på cykelpicnic, jättemysigt. Klättra upp på "berget", gömma sig bland stenarna, fika, gunga o äta glass. Sommarkänslor som bara den!
    Hade faktor 50 i fejjat, för jag ser att man får pigmentfläckar som en pensionär lätt som tusan nu. Men. Jag glömde resten.
    Snyggt, jag hade linne på mig. Har det hela tiden nu, även om jag är naken. :)

Jag gör som du Mums, sälar omkring hemma iförd minimalt med kläder och hoppas ingen ser mig.
    Vad händer Marafara, kommer nån bäbis???

Hoppas ni haft trevligt som vanligt idag tjejer. Ledsen att jag missade det.

Någon som vill fika i veckan nu? Eller ses på lunch nere på stan? Är det soligt kan det ju bli hur trevligt som helst i nån park eller så? Jag har jobbat klart för de närmaste 50+ veckorna nu. :D

• Nihao

Ok, jag är rastlös. Vad gör man när man är hemma?

Första dagen hemma. Har lämnat barnen på dagis o ska "vila upp mig" nu. Har diskat, hängt tvätt, burit upp en stooor kontorsstol från källaren till övernåningen (här stannade jag halvvägs o flåsade lite, ha ha), fulsurfat, städat lite och ska snart ge mig på att få badrummen skinande blanka. Det blåser ju storm idag, iaf i morse, så vad mer kan man hitta på inne?

Och vad annars kan man göra så här på sluttampen? Tips o idéer?
    Jag har tänkt:
    Städa o laga massa mat.
    Sy organiserare till barnen till bilen (de sitter ju bakåtvänt och jag hittar inga bra ryggstödsorganiserare med massa fack i).
    Plantera om blommor.
    Organisera foton i datorn.
    Ta död på alla maskrosor jag hittar i trädgården...

Sova när jag vill.

När kommer man in i ledig-lunken? Går det fort? Känns så mysko. Magen har sjunkit nu också, så jag är inte lika flåsig längre, utan känner mig smidigare, men det trycker rejält ner mot röven och benen istället.

Marafara: Mensvärk, gråtmild, irriterad... låter som du gör dig redo? =) Hoppas han är lugn nu för att även han förbereder sig på slutracet! Jag tror du är mamma igen innan veckan är över. Hoppas hoppas!

Fika eller lunch nån? =)

• Nihao

Ja Marafara, vad är det vi inte får höra? =) Får man föda i korridoren om man kommer in nu eller?

• Nihao

Jag fick tag på en begagnad bilbarnstol med bas (Graco) från en kollega som inte ska ha fler barn, den är jättefin o kanske 3 år och han ville ha en lunch för den. :) Bra bra, jag bjöd på lunch och köpte även en påse blandade lotter för några hundralappar till honom, billigt billigt. Han vann dock inte mer än nån hundring på lotterna. Nåväl, när jag öppnade dörren hemma blev jag mött av barnen som kom med "Oh, en sån DÄR mamma, till bäbisen o bilen!!" Bra, var lite orolig att de skulle bli sura. Men vi testade om den fick plats (tre bakåtvända stolar i baksätet, tur att man har stor bil) och det gick! Så nu kan även vi köra bil när bäbis behagar nedkomma.

Känner med er, Marängen, Angeni och Marafara, vi hoppas att det närmar sig slutet för er. Vill alla ni snittas om ni får välja?

Idag flåsar även jag, men det är för jag dragit på mig en trevlig jätteförkylning. Inge kul, snorar o halsen strejkar, ska krypa ner i soffan o sova ett tag snart känner jag. Idag är det jätteskönt att jag inte jobbar *snörvel*. Hade sett fram mot nån typ av fika/lunch på stan idag, men jag orkar inte. SKa till BM efter lunch (min har semester så det blir nån annan) så det får bli mitt dagsprojekt. Och kanske kanske kolla lite vad babykläder vi INTE lånat ut som man kan använda till skrutt... jag tror o hoppas den kommer om en vecka. Har massa sammandragningar men inte så mycket förvärkar än. Samlar inte på mig vatten än heller. Känns bra. Vi får se.

Skuggspel, hur mår du o tvillingarna i magen?

• Nihao
    MaraFara skrev 2010-05-26 09:02:22 följande:
    Nej, herregud, jag vill absolut inte snittas.. Här ska födas vaginalt, så tillvida att mitt SF-mått inte ökar nämnvärt mer..
    Ok, ja jag väljer också 100 ggr vaginalt före snitt, jag fick för mig att ni haft tråkiga erfarenheter av vaginala förlossningar innan bara.
    Bezilia skrev 2010-05-26 09:03:35 följande:
    Ja, visst är här tyst! Jag är iallafall inte och föder... Var datorlös igår och blev lite förvånad när det inte kommit in några meddelanden här...Nu börjar jag iallafall bli lite less på att vänta! Somnade vid 4 inatt och sov tills D skulle upp vid 7, som tur är så är det städat och fint hemma så jag kan ligga och slöa på soffan hela dagen. Kanske kolla på film. Någon som har något förslag på bra film?Hur blev det förresten med fika i veckan? Vad sägs om fika på stan (eller Vallby vid fint väder) på fredag?
    Det är skönt att vara utan dator ibland. Jag använder sällan dator hemma, men nu när man är avstängd från jobbvärlden (alltså sitta o jobba vid burken 8 timmar om dan typ) så blir det mer naturligt att surfa lite när man är hemma. :)
    Jag är gärna på fika på fredag. Är det soligt o varmt kan jag t o m tänka mig att cykla ner till småbåtshamnen/Öster Mälarstrand och picnic:a.
    Annars är jag öppen för allt. Typ. :)
Svar på tråden bf-juni västerås