Hej tjejer!
Vi har begett oss ner till södra Östergötland, neråt smålandsgränsen o mina föräldrars sommarställe. Har blivit att packa ner sig i båten på morgnarna, tuffa ut till en ö med sandstrand o dumpa väl insmörjda tjejer i vattenbrynet och lilla Erik uppe i trädens skugga. Själv smet jag i bikini för första gången i år, en upplevelse som jag inte gärna delar med alla. MEN. Jag kunde, med barnens mormor o morfars hjälp, få inta ryggläge en stund och bara semesternjuta. Fantastiskt! Vi har haft över 30 grader i skuggan, så jag har badat Eriks fötter i det 22-gradiga sjövattnet. Han är lite dåsig men njuter mest, äter, gosar o är alldeles fantastisk. Själv far jag inte alls illa av värmen, det verkar vara ovanligt.
Jag har märkt lite mag-gnyss samma tid på kvällen, o då sa bvc att det förmodligen är att jag intar ren mjölk o fil. Hm, ja det gör jag ju, lever lite på fil på sommaren... men nu är det slut med det, samt att vi preppar honom med lite Minifom innan varje amning, o vips har vi en lugn o skön liten pys som vi kan njuta järnet av. :D Tydligen är det jättevanligt att små barn reagerar i magen när ammande mammor äter o dricker ren mjölk o fil. Kan vara bra att veta.
Lady, vi hade en igensatt tårkanal på en av tvillingarna, det var som de säger här, att gno bort o massera lite med en bomullsrondell med vatten på, utifrån o in. Vi fick också köpa Fysithalmia (eller vad det hette) för att få bort en liten infektion. Hoppas det går bort.
Idag är det bara dryga 20 grader (typ 23) här nere i södern, så jag tror vi åker till Västervik på en utflykt o kollar lite båtar o kanske strosar i affärer. Känns skönt.
Bra tips om påsar från Babyproffsen, ska jag inhandla så jag kan frysa in mjölk. Ser till att alltid ha nån deciliter eller två i kylen i nödfall, men det känns så onödigt att hälla ut om man inte använder det inom de tre dagarna, så då kan man ju lika gärna frysa in när man pupmar ur. Jag verkar lyckligtvis ha tillräckligt med mjölk, men kroppen är inte van vid det ojämna uttaget, så jag o Erik håller på att ställa in oss. :)
Ha en fin fika tjejer, kram på er!