• Nihao

bf-juni västerås

Kul! Ses vid 14 då. Vi ska försöka få till nåt sånt där foto till tidningen (VLT) som de tar gratis på expressbild eller vad de heter. Ska bli spännande att se om man kan få ögon på alla 5 på samma kort! :) Nån som tagit kort där nu?

Mara: Vilken härlig "klump" det låter som. :) Sund o go, men han får ju lära sig gå snart så du slipper kånkandet... ^_^

• Nihao

Ja tack för fikan. Gott o trevligt.

Jag som tyckte min prins blivit stor, men mot Frank o Melvin ligger han visst i lä. På 2-månaderskontrollen (Han gick igenom läkarbesiktningen bra) var lillen 58 lång o vägde 4670g. Följer sina kurvor fint (han startade ju på 50cm o 3 kg) men är lite lång för sin vikt, hö hö hö, lite tunn alltså. Men sund o frisk o  följer sina kurvor o det känns ju skönt.

På måndag ska vi gå till förskolan o kolla när våra stora barn ska börja på dagis igen. Det var ju så förjolans länge sen vi lämnade in den där lappen o inte skrev vi upp vad vi bestämde, så vi vet inte vad vi bestämt... Familjen virrpotta i ett nötskal. Så kan det gå när man har haft 2 månaders sommarlov ihop. :)

Träff på tex vallby nästa vecka eller nåt? Må gott alla mammor o alla era goa fina gullebarn!

• Nihao

HippY; Vi har en Opel Vectra, det är den största kombin (utrymme i baksäte samt kombin) och funkar bra för våra tre barn. Vi har ju två ganska stora (inte så praktiska) bakåtvända bilbarnstolar till döttrarna, o de sitter en bakom föraren och en i mitten bak. Lillsonen sitter i en sån där Graco (eller nåt) med basenhet bakom passagerarstolen. Det är gott om plats fram för båda platserna och vi får in både monsterstora babyvagnen och tvillingarnas Brio Sitty, samt hela familjens veckopackning i bagaget... :) Stor kombi med andra ord.

Kul med babysimmet, synd att jag inte kan gå måndagar och fredagar.
    Fina barnrum också.

Tisdag 10/8

Lady of Baqueta
    MaraFara
    Perni
    HippYgirl

Onsdag 11/8 

Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl
    Jolinsfaster
    vikh(efter 13:00)
    Nihao

Torsdag 12/8

Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl
    Jolinsfaster
    vikh
    Nihao

Fredag 13/8

Lady of Baqueta
    MaraFara
    HippYgirl
    Plogen
    Jolinsfaster
    vikh
    (nihao)
  • Nihao

HippY: Det är en 04:a, mycket större o bättre än de äldre modellerna av samma bil. (6 vxl turbo o 175hk). 09:orna har ett nytt chassi o heter Insignia men är annars nästan samma bil. Den är mindre än Vectran men "snyggare".
    Tror vår typ av Vectra finns i årsmodellerna 02 till 07/08, den är betydligt större än Volvo V70 o jag är mer nöjd än jag trodde jag skulle vara med en ÅÅÅÅÅpel. :) Mycket bil för pengarna faktiskt.

Ang fika imorrn så avvaktar jag. Fick lite otur igår o föll över barnens lilla biosoffa, landade på armstödet med sidan och knäckte ett par revben. Har lite ont. Onödigt. Blir nu sjukskriven ett tag. Känns dock bättre än förväntat idag, så nästa vecka kan jag nog hänga på vid lugnare aktiviteter, även om jag förmodligen passar i morgon.

Jag tycker också Viksängs öppna förskola är bra, tar gärna en date där i framtiden. Även Odensvi öf är bra, men den öppnar inte förrän om 2 veckor heller. De har också babydag o syskondagar.

Shia: Ha det så kul nere i småland o på galej!

• Nihao

Hoppas ni hade trevligt idag, jag fick besök av min trevliga granne som har en son i mina döttrars ålder. nu var ju inte mina tjejer hemma, men leksakerna var ju kvar så killen var nöjd :)
    Vad tyckte ni om Viksäng ÖF?

Tack för omtankarna, jag är öm o lite orörlig, men det är ändå inte såå farligt. Är nog "bara" sprickor i revbenen, för jag har trots allt kunnat bära lillen när det behövts, o amma som vanligt, även om jag stånkar o stönar som en panchis. Har låtit Petter ta upp o lägga ner honom på natten för att minska belastningen. Det svåra är ju de stora tjejerna som inte riktigt fattar att jag inte kan bära dem. De blåser o pussar på min rygg o så tror de det är bra där jag "gjort illa mig". :) Sötisar är de iaf. Vagnen tror jag inte jag han lyfta i och ur bilen nu, får se nästa vecka.

Skuggspel, berätta om och när du hittar BH:ar, jag ska också ut o jaga sen. Lycka till.

Happy: Vi har fina 2-delade Laban-soldräkter (svart/vit-randiga) faktor 50 med kort arm o ben (till arm o knäveck) i storlek 86/92. Låter smått, men mina tjejer har haft dem senast f'ör nån vecka sen, o de är nog uppåt metern långa. Vet inte din Isaks kroppsform, men är han slank i kroppen kan han säkert ha dem. Återkom om du vill testa o låna.

• Nihao

Bezilia: tack för länk och guuu så himla söt lilla Tove är, prinsessbakelse eller inte.

Vad nu, en babyshop på Ängsgärdet som jag missat. Jag hänger gärna på om nån ska knata dit.

Shia: Hoppas det går ner med prickarna. Vi har också apotekets tvättkräm om vår pys skitit ner sig ordentligt, annars kör vi bara med vatten, och tvättar med olja morgon o kväll på fuktig skötlapp, samt olja i badet.

• Nihao

Ja, Angeni, barn förstår så mycket. Känn hur mycket kärlek det strömmar från de små liven, helt otroligt. Bara att suga åt sig, kom ihåg att du är världens bästa mamma till dina barn!
    Du kanske behöver en liten andningspaus bara, några timmar själv med bara fokus på dig? Kan göra hela skillnaden på humör och känslor. Lite massage på lokal, lite shopping eller nåt annat som får dig att må bättre? Hoppas det vänder, och som Shia säger, man har hela livet på sig att plugga o göra vad man vill.

Jag tyckte också att Vallby var bra, dock gillade jag inte att de skrålade igång stereon på högsta volym med cd-sång, men det är kanske en vanesak. Kändes lite stressigt med deras sång bara.

Jag kommer nog ta med mina stora till Odensvi på måndag, jag tycker det är bra där för syskonen också. Vore kul om nån mer hängde på.
    Ska testa Viksäng i morgon med de stora tjejerna också, tar nog med matlåda till oss alla.

• Nihao

... och jag har inget emot om nåt kort visas. Men jag vill läsa era bloggar nu brudar! :P

• Nihao

Tjipp!

Kul att ses lite hipp som happ, jag älskar spontanbesök, promenader och fikastunder, så skäms inte för att höra av er ifall andan faller in. Dock har jag ju tre barn måndagar o fredagar, samt efter 14 de övriga dagarna, så det kanske inte är så lugnt o tyst... :) Kommer försöka hänga på till lite öppna förskolor framöver, men jag längtar också efter lite träffar hemma hos nån igen?

Skuggspel, jisses vad jag lider med dig, SKÖNT att det funkar med ersättning, håller nu både tummar o tår för att du ska få några timmars sammanhängande sömn. Det gör oftast hela skillnaden.

MaraFara: Jag tycker du är så stark som är själv med barnen, hoppas verkligen att du får ha det så skönt det bara går i Turkiet och att du får komma hem som den utvilade och pigga mamma du förtjänar!

Har lite panik inför nästa vecka, maken är borta på jobb från 4.30 på måndagmorgonen... då är det jag o alla barnen i flera dagar. Tänkte försöka ta ÖF på Odensvi på måndag, sen dumpa stortjejerna på dagis tisdag, o då förmodligen försöka hitta lite presenter inför helgen. (om jag kan klara att lyfta in vagnen i bilen nu?)
     Det är 60-årsfest för mamma, men den måste vi smita ifrån innan alla gästerna kommer för att åka på bröllop! Känns skittungt, massa släktingar o vänner man inte träffat på 10 år, och så gifter sig en kompis till maken 20 mil därifrån... Hoppas det blir kul iaf, men det är upp till mig att packa ihop hela familjen, få in 3 barn o packning i bilen efter 3 dygn själv och sen fara ner 18 mil med dem. Gha. Så nästa torsdag o fredag är jag inte i stan o kommer inte på nån dejt.
    I-landsproblem, jag vet, :)

• Nihao

Hej flickor. Ser att ni haft hemmafika idag, härligt Lady! Så kan det bli när man inte är inne o kollar datorn på en vecka. Hoppas det går fler tåg framöver.

Jag har testat att vara helmamma typ en vecka, och jag känner att jag är glad att jag inte är ensamstående trebarnsmammma. :) Det gick bra att vara hemma själv med alla tre, men det tär lite att hela tiden ha fullt ansvar. När jag skulle lägga de stora tjejerna var de mammiga och ville ha mig i sängen, men då var lillpysen sur och ville inte alls vara med, och inte ligga själv i annat rum heller... så då måste man förklara för snart-treåringarna att jag tyvärr inte kan ligga o somna hos dem, för lillebror är för ledsen. Skär i en mammas hjärta kan jag lova. Men det gick ändå rätt bra, som tur är stressar jag inte upp mig för lätt. Dock var det lite tufft att få med dubbla vagnar, 4 dagars packning för mig o alla barnen, (o inte glömma vällingflaskor, mjölkflaskor, pump, vitaminer, febergrejer, osv osv) tajma amningstid för lillen med hämtning på dagis vid 12.30 på onsdagen och sen ha tre nöjda barn i nästan 2,5 timmar i bilen själv. Phu. Jag var så stolt när vi väl kom fram.

Bröllopet gick kalas, lilla Erik var en mycket väluppfostrad pojke och jag fick bara amma en gång under middagen och han matchade in det under ett 20 minuter låååångt tal, så jag missade "inget". :D
    Imorrn ska jag på efterkontroll o diskutera preventivmedel så man undviker fler syskon, men ses gärna onsdag, torsdag och/eller fredag om det finns planer på nån ÖF eller så. Ses gärna på den nya kalasfina lekplatsen efter 14 nån dag också med storsyskon, var där en sväng i söndags med familjen och den var såååå bra!

Svar på tråden bf-juni västerås