• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

Hej flickor! Vad mysigt att ni ska ses imorgon! Hoppas att ni får trevligt!

Jag var på Klara på Spec mödravården idag och träffade en Päivi, som var en mycket sympatisk och stark kvinna. Väldigt förtroendeingivande. Vi gick bland annat igenom en del oklarheter kring mina möjligheter till igångsättning och när man måste snitta. Vi tittade på journalerna från Vs förlossning, och hon pratade igenom dem på ett väldigt pedagogiskt vis. Det känns tryggare nu när jag förstår mer av vad som hände då och varför.

Nästa steg för mig är att den 3/6 kolla placentaläge igen (UL) och baserat på detta komma på samtal på Klara den 10/6 för att gå igenom nogrannare vad som kan vara troliga scenarion baserat på den nya vetskapen. Då tänkte jag att P ska vara med också så att han kan känna sig så trygg det nu går i vad som sker, när det sker.

Den här bebisen ligger precis på tillväxtkurvan, så jag undrar om jag kommer uppleva honom som enorm, i relation till V som var en nätt liten filur på 3050g och 51cm. V var aldrig så där michelingubbsknubbig som en del bebisar är. Han var liksom lång och slank. Precis som sin mor! (NOT!)

Natten som var låg jag och läste mellan halv tre och sex, då jag stupade, sådär en halvtimma innan klockan ringde sitt glada rise and shine. NU börjar luften gå ur mig känner jag.

Igår var Jolins faster hos mig ett tag. Hon ska rita vår utbyggnad, för vilket vi är jätteglada, och så satt vi och pratade ett tag (eller- ja- två timmar kanske...). Trevligt!

Nej, nu ska jag fixa middag och sedan ta ett sista jobbryck innan läggning.

Stor kram till alla!
    MumsMaräng

• angeni

För en som inte är från västerås då, är det vid parkeringen på vallby friluftsmuseum?

Någon får gärna förklara vägen eller gärna möta upp mig annars

• sussi81

Åh, jag blir så avis på er som är hemma och är lediga nu inför förlossning...! Känns som det bara är jag som fortfarande jobbar!? OCh ska jobba till och med onsdag nästa vecka, sen ska jag ha semester de två veckorna som återstår innan BF! Men då har jag ju ett litet yrväder till tjej att ta hand om oxå... så det blir väl kanske inte sååå mycket vila och pyssla som jag hade önskat... Kommer dock lämna henne på dagis några timmar iaf.

Hur gör ni andra som har barn sen tidigare med dagis? Tar ni ut föräldradagar nu innan? För som i mitt fall så vill jag ju ta semester ist, eftersom jag ju ändå inte kommar ta ut nån semester under resten av året och vill spara mammadagarna och då blir det så konstigt att lämna på dagis fast man har semester... om ni förstår mitt snurriga resonemang... :) Men tur att dagis är medgörliga och flexibla!

• happy73

Hej jäntor!
    Jag har haft strul med fl sidan så jag skriver nu o talar om att jag hakar på i morgon en liten stund. Jag får främmande vid 1300.

skuggspel hoppas att det går bra på ul o att bebbe har vuxit. Hoppas att du får må bra.

Kul att få träffa alla igen.

Perni80 kan man frysa in muffinsen?

• vikh

Hejsan alla!äntligen har våran son kommit,föddes 00:36 den 26/5,han föddes nån dag tidigare.Han ska heta Filip han va 50cm lång vägde 3335 när han föddes,det va en lång förlossning jag höll på i 20 timmarvi åkte in till 6:00 i tisdags och han föddes 00:36 den 26/5.Läkaren fick använda sugklockan för att få ut han det gick bra annars hade det blivit ett snitt om inte sugklockan funka,allt gick bra fast en lång förlossning bara.Hade bra alla kram:vikh(Sara).

• angeni
    vikh skrev 2010-05-27 22:07:16 följande:
    Hejsan alla!äntligen har våran son kommit,föddes 00:36 den 26/5,han föddes nån dag tidigare.Han ska heta Filip han va 50cm lång vägde 3335 när han föddes,det va en lång förlossning jag höll på i 20 timmarvi åkte in till 6:00 i tisdags och han föddes 00:36 den 26/5.Läkaren fick använda sugklockan för att få ut han det gick bra annars hade det blivit ett snitt om inte sugklockan funka,allt gick bra fast en lång förlossning bara.Hade bra alla kram:vikh(Sara).
    Grattis till sonen Skönt att allt gick bra! Passa på att njuta av den lilla nu!
  • MaraFara
    vikh skrev 2010-05-27 22:07:16 följande:
    Men å.. Stort grattis.. Mys ordentligt nu med pojken..
  • MumsMaräng

Jättegrattis Vikh, till er Filip! Vad skönt att han har kommit och att det gick bra, även om det måste ha varit jättejobbigt! Stor kram till dig och familjen!
    M

• shia

Super duper grattis Vikh! Ser framemot att få träffa Filip. Låter som att förlossningen blev jobbig men skönt att höra att ni är välbehållna nu ialla fall :)

Vi åker till STLM i dag och ska träffa eriks bror och svägerska och Viola så jag kommer inte idag på fikat. Som vanligt kommer ni att ha super trevligt så jag är lite avis ;) men jag är inte orolig, tror att vi hinner träffas fler gånger ;)

Ha en skön helg ! Kramelikram

Svar på tråden bf-juni västerås