• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

Vikh: Jätte Grattis! :) Skönt att allt gick bra! :)

• HippYgirl

Vi får se om vi kommer till Vallby, vädert ser ju inte ut att vara det bästa och mina kan inte sitta tsill inomhus på ett fik :). Men om ni vill skulle vi ju kunna vara hemma hos oss så ungarna kan leka. Dock har jag typ inget fika hemma alls :( Kaffe och saft finns *ler*

• Addisen

Grattis Sara till er lilla Filip!!! Äntligen en liten bebbe till på tråden!! Passa på att njuta massor nu! De är så supergosiga när de är såhär små!

Idag ska jag och Frank hälsa på på mitt jobb! Ska bli kul att få visa upp resultatet av den stora magen *ler*
    Sen kommer svärmor i eftermiddag för att få träffa sitt första barnbarn så det blir nog trevligt!

Ha det så mysigt på fikan idag!

Kram

• Plogen

Grattis Vikh till bebben! Skönt att höra att allt gått bra fast det tog tid!

Lunch/fika idag: jag är nog hungrig vid 12, så jag tycker lunch på Vallby vore mysigt. Man kan ju tänka sig att vi efter lunchen skulle kunna åka hem till Hippy och dricka kaffe? Eller vad säger ni andra?

• Nihao

Grattis Sara till sonen!! =D tredje trådbäbisen är här, härligt!!
    Hoppas ni har riktigt familjemys hemma och att vi så småningom även får titta lite på lilla Filip. Mys!!

Jag kommer gärna till Vallby idag, dock får barnen vara på dagis så jag kommer själv. Är inte tiptop än känner jag.

Sussi81: Jag är precis lika kluven som du. Nu är ju jag hemma för att "vila" lite, o har precis som du pratade om tagit ut semester. Barnen har varit på dagis denna vecka, även om jag hämtar dem tidigare såklart. Jag blev nämligen kalasförkyld direkt när jag gick hem från jobbet o stressen släppte osv. :( Har typ legat nerbäddad hela veckan.
    Ser på FK:s hemsida att jag kan plocka FP-dagar för magen, så det kanske jag gör nästa vecka eller så. Känns ju annars rätt skönt att få full lön även nu när man är hemma... :)
    Har pratat med dagispersonal och även sökt svar på FK om hur man går tillväga nu när man är hemma, med barn på dagis, och det är inte så självklart alls. I vissa kommuner och på vissa dagis får man ha barnen heltid på dagis första månaden bäbis är född, andra har 15, 20, 25 eller 30-timmars veckor direkt. Mitt dagis visste inte, de skulle prata med nån chef. Jag har inget emot att ha mina barn hemma, jag saknar dem och älskar dem, men det stör lite att man inte är lika rörlig som man brukar, jag KAN(/vill) inte bära båda barnen samtidigt när jag är gravid i 39e veckan, och vad gör jag om förlossningen sätter igång när jag cyklat till en avlägsen lekpark med två tvååringar i gungorna?
    Kluven som sagt. Just nu känns det bra att de kan vara på dagis några timmar per dag o jag få ligga i soffan o sörpla honumgsvatten... Men visst har jag lite dåligt samvete också. suck.

Hoppas vi ses på Vallby!

• Jolinsfaster

Grattis Vikh till lille Filip!!

För mig känns det verkligen som terapi att få höra om alla olika slags förlossningar. Visst att man fått höra lite från andra tidigare, men det är ju inte förrän nu när man själv står inför det som man verkligen förstår vad de gått igenom. Min stora skräck är att det ska ta lång tid, men så får jag höra av er att man faktiskt överlever trots att förlossningen tar lång tid, och att man blir lika glad (om inte gladare) när bäbis väl kommer ut.

I natt drömde jag att vattnet gick, eller det var mer som att jag kissade på mig fast jag inte var kissnödig. Måste väl vara nån slags förberedelse mentalt?

Ha det så trevligt på fikan idag. Jag har som sagt fått i uppgift att rita på Mums utbyggnad, så jag avstår från fikan den här gången. Räknar med att bli klar med uppdraget i början av nästa vecka, så efter det är jag fit for fika igen.

Är det nån som har nå fler tips på hur man får katter att inte lägga sig i spjälsängen? Testade först med folie under täcket. Funkade inte. Under en tunn filt. Funkade inte. Överst i sängen. Funkade fram tills igår. Vet inte om man ska låta dom få undersöka nu, och hoppas på att intresset och nyfikenheten svalnar tills bäbisen är här.

• skuggspel
    vikh skrev 2010-05-27 22:07:16 följande:
    Hejsan alla!äntligen har våran son kommit,föddes 00:36 den 26/5,han föddes nån dag tidigare.Han ska heta Filip han va 50cm lång vägde 3335 när han föddes,det va en lång förlossning jag höll på i 20 timmarvi åkte in till 6:00 i tisdags och han föddes 00:36 den 26/5.Läkaren fick använda sugklockan för att få ut han det gick bra annars hade det blivit ett snitt om inte sugklockan funka,allt gick bra fast en lång förlossning bara.Hade bra alla kram:vikh(Sara).
    Grattis!! Va roligt!
  • skuggspel

Jag tar med mig Loke idag och vi kommer nog ca 30 min sent. Vi ska till öppna förskolan på fm och den stänger vid 12, rätt svårt att få ut honom därifrån innan dess..

• angeni
    JolinsfasteR: Vi testade med folie och det fungerade på vår katt. Men vi la det överst i hela sängen! Sedan fick inte katten vara med i sovrummet heller och det resulterade i en sönderklöst tapet Nytapetserad dessutom. Så jag tror med facit i hand att det är nog bättre att låta katterna få undersöka!
    Hoppas det går bra
Svar på tråden bf-juni västerås