• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Jolinsfaster

Är det fler än jag som börjat svälla om fötter och händer? Vad beror detta på och vad kan man göra åt det? Jag har börjat få in i lederna på fingrarna också, allra helst på morgonen. Nåt man bör vara orolig över och kontakta barnmorskan för?

• MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-05-24 11:32:00 följande:
    Är det fler än jag som börjat svälla om fötter och händer? Vad beror detta på och vad kan man göra åt det? Jag har börjat få in i lederna på fingrarna också, allra helst på morgonen. Nåt man bör vara orolig över och kontakta barnmorskan för?
    Både mina fötter och händer är jättesvullna, framför allt fötterna.. Men sen så har jag väldigt ont i händerna när jag vaknar, och är bortdomnad.. Pratade lite om det sist jag var till Bm, men hon reagerade inte nämnvärt, så då gör inte jag det heller :)..
  • skuggspel
    Jolinsfaster skrev 2010-05-24 11:32:00 följande:
    Så har jag och hade ännu mer förra gången. Dricka mycket mer vatten eller vad som helst som inte innehåller koffein eller är vätskedrivande brukar funka. Blir det värre så ta bort allt salt och även så lite socker som möjligt. Riktig katastrof för händer och fötter är att äta tex sura godisnappar, då blir det inte roligt sen.

Tack för receptet Perni80. Det ska jag skriva av och gömma läääängst in i ett skåp annars går det åt pipan med vikten inom en vecka..{#lang_emotions_smile}Eller ännu mer åt pipan kanske jag ska säga. De var verkligen helt grymma!

Så roligt att träffa er igen!
  • Addisen

Hej tjejer,

Det låter som ni har haft en väldigt trevligt fika hos Perni igår, synd att jag och Frank missade den.

Vi hade iaf besök av min familj i helgen och allihop blev helt förälskade i Frank. Min pappa sa att han va en 11 på en 10 gradersskala *ler*

Jag skriver oxå upp ditt recept Perni, även fast jag inte smakat dem men de lät så goda!

Jag och Frank är öppna för fika/lunch imorgon eller onsdag, vore kul att se er igen.

Idag ska jag och Frank till BVC igen, dagens lilla projekt *ler*

Ha en skön dag i solen flickor!

• HippYgirl

Tack Perni och alla andra för en trevlig Söndag! :) 

Idag var det dax att komma in i rutinerna igen och få Alfons till dagis kl 9. och det gick! :) nu ska vi snart gå och hämta honom igen sen blir det lekparken hela e.m :)

Imorgon ska Sam till bvc och samtidigt ska ska Leah också dit och få sina 1,5 års sprutor. tur att man har samma bvc så man kan ta dom samtidigt :)

om det är någon som går hemma om dagarna och har det trist så är vi öppna för förslag. dock har jag Alfons på dagis 9-14 må-on, så tider att passa. men annars är det lungt :)

• angeni

Ursh idag är ingen bra dag... Har problem att gå på toa... Det strålar smärta i ryggen när jag kissar. Inge vidare roligt alls. Hoppas det släpper snart för det är jobbigt att ha det såhär. Vet inte varför men det går nog över. Samt jobbig mensvärk...

Marafara: Det kändes ju inge bra att höra att förlossningen är ganska full just nu. Hoppas det lugnar ner sig snart så vi får plats vi som ska föda.

Fint väder idag iallafall, så idag blir det att göra klart vårt land

• MumsMaräng

Angeni: Jag ska till Klara 27/5 14.30 och träffa en Päivi. Du ska inte dit samtidigt? :) Låter jobbigt med kissningen!

Var till annan BM idag, som förvånat sa "Men har inte...sagt att du har väldigt lågt järn?" Nepp. Så nu blir det väl till att knapra järn då.

Nästa torsdag 3/6 ska jag på ett sista UL och kolla placentaläge. Vi får väl se vad som hänt då. Inget antagligen. OM den skulle ligga lågt/för så vill de nog få ta ut Leon veckan efter det. Men annars så... Då knallar jag nog runt höggravid en bit in i juli kan jag tänka mig.

MaraFara: Jag säger som alla andra och hoppas Melvin kommer snart!

Jolin: Jag förstår känslan med svullna händer och fötter. Jag alternerar mellan oknutna gympadojjor och ett par ballerinaskor, som jag fortfarande får på mig. Tycker jag dricker massor, men kissar nästan inget. Ja, alltså, jag försöker ju kissa eftersom jag är jättekissnödig, men det kommer ju tre droppar. I natt var en bra natt och jag var nog bara upp och kissade tre gånger tror jag.

Skuggspel: Kul att det är din Pappa som trycker åt oss!
    Hur går det med huset och barnen i och utanför magen?

Nej, nu måste jag få iväg barnen till simningen. Hej och hå!

M

• angeni

Mums: Vi ska dit samma dag, men 10.15. Tyckte när jag fick tiden att det var i senaste laget men nu är vi ju där. Så hoppas att den inte kommer innan dess iallafall. Men det kan jag aldrig tänka mig.
    Men om de ska ta ut Leon innan, blir det snitt då eller igångsättning?

Jolinsfaster: Enda rådet jag fick när jag var svullen var högläge samt dricka mycket vatten, samt även stödstrumpor!

• MumsMaräng

Angeni: Nej, då blir det snitt. De vågar inte sätta igång mig.

Får jag bitcha lite? Körde halvvägs till simningen, fick vända på vägen pga traffikolycka och köra omväg som en biltjuv för att komma i tid- bara för att mötas av ett TOMT badhus där en anställd meddelar att tyvärr blir det inte bad för något var sönder så vattnet var jättkallt. "Men kunde ni inte ha ringt?" "Nja, vi visste inte förrän i morse, och det är 65 stycken att ringa till..." Och?!!! Tillbaks långa omvägen till stan, bara för att hemma mötas av fem meddelanden på mobilen som legat hemma, från Mannen som är arg att jag inte hade mobilen med mig så att han kunde meddela att det inte blev något bad, vilket han fått reda på av sin ex, som för övrigt han haft världskrig med idag eftersom hon var upprörd att jag inte tagit deras dotter till akuten fredag em då jag inte tyckte att hon verkade medtagen efter att ha slagit upp ett en centimeters sår i huvudet. Puh! Just nu tycker jag att de kan fara åt h-vete allihop!

PS Ursäkta, förlåt och tack för att jag får ventilera. Säg till när vi ska bilda ett medborgargarde av hormonstinna, tungt beväpnade kvinnor.

• Bezilia

Mums: Såklart att du ska beklaga sig! Det är ju en av anledningen till att vi är här eller hur! Prata graviditet, förlossningar och bebisar, Äta en massa godsaker, skratta och beklaga oss! Vilket supergäng vi blivit! Kram på dig och kram på alla er andra med!!!

Ps... Ingen bebis än och inga känningar...

Svar på tråden bf-juni västerås