• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Plogen

MumsMaräng: åh, chokladkola! Jag brukar göra det till jul varje år, men nu när du skrev att du har gjort det blev jag vansinnigt sugen! Kanske måste ta och koka ihop en smet! Och jo, jag känner mig normal igen, inget mer ögonflimmer. Hur mår du själv?

Perni80: Girls just want to have fun, den gamla rullen hade jag nästan glömt! Jag kommer ihåg tillfället när jag såg den på 80-talet, hemma hos en granne, och vi höll på att dö för vi tyckte den var så otroligt bra! Vi var grymt impade av Janey (Sarah Jessica Parker) Jag har inte sett den sen dess, kanske måste ta och ladda ner den! Kul med filmtips! Hoppas din bebis vill ut snart! Du tror inte på mors dag längre då?

Bezilia: har det hänt nåt än?

• shia

Just hemkommen från vårmarknaden. Har ätit massa gott !! Känns som om vikten nu ändå är helt åt h-vete så jag tänkte passa på nu och trycka i mig massa gosaker. Åt bla lagos och belgiska våfflor med grädde och choklad. Köpte med mig marknadschips hem som förövrigt snart är slut :) Mitt matbegär kan i och för sig också bero på att jag har bestämt mig för att sluta med nikotinfritt snus nu också. Jag slutade igår och igår fick jag i mig 2 kg morotsstavar och 2 paket coctailtomatsaskar. Ska fortsätta min matorgie med middag hos goda vänner i kväll, jag kommer nog äta dom ur huset !

Perni80: Tackar så mycket för receptet vi fick av dig, muffinsarna gjorde succé igår när jag bjöd på dom :) 

Bezilia: hur mår du och hur går det ? har du fått några känningar än !! 

Angeni: vilket otroligt "förarbete" du har, bebisen måste ju komma snart :) 

• Bezilia

Shia: Jag känner igen det där matbegäret. Just nu står min sambo och lagar Lax i ugn med chevré och pesto och så blir det jordärtskockspuré och marinerad broccoli till det. Innan det fick jag grillad sparris med pecorino! Inte dumt att bli uppassad! Som efterrätt blir det pernillas chokladmuffins! Tack för receptet!

Än har det inte hänt mycket... Haft lite förvärkar nu och framför allt inatt såman kan ju alltid hoppas på att bebisen vill komma ut snart.

• Bezilia

Förresten kom på att jag kan rekommendera den här hemsidan! varktimer.se/
    Man kan klocka värkar där så den kommer jag absolut använda när det sätter igång!

• angeni

Mumsmaräng: Nej jag har inte ringt in. Ska göra det idag om det inte släpper. Har haft känningar hela dagen att det liksom är på gång något. Har haft ont hela tiden men mer väldigt lätt smärta och ihållande. Nu är det värkar igen.
    Hoppas bara det håller i sig. Ja idag är det 36+0.

Bezilia: Hoppas det kommer igång något nu! Hur många dagar över tiden är det nu?

• Plogen

Bezilia: Värktimer, kanonbra tips, tack!

Hur känns dina förvärkar? När satte dom igång?

• MumsMaräng

Ja, Vännerna, nu är klockan halv sex och jag har varit uppe några timmar. Man skulle ha något extraknäck så här på morgonen. Jobba som...väckare...eller något. Glad i hågen knallade jag i alla fall ut till brevlådan, bara för att konstatera att vi tydligen inte har någon söndags DN längre. Nähe. Läser igenom allas efter-några-drinkar-lördagkväll-facebook-kommentarer, ögnar igenom Aftonbladet, DN, NY Times på nätet. Konstaterar att inte någon bloggare jag följer skrivit något nytt. Öppnar och stänger kylskåpet. Räknar igenom dagar till BF. Igen. Samma som senast jag räknade. Idag är det Mors dag. Jag har påpekat detta för Mannen kanske tio gånger de senaste två veckorna. För att öka chansen att han på något sätt ska uppmärksamma detta. {#lang_emotions_wink}
    Ja, ja... Grattis till er alla, i alla fall, flickor! Ni är Mammor antingen bessarna kommit ut eller inte! Era medvetanden är härifrån och till evigheten kidnappade av dessa små varelser, vars väl och ve ni komer oroa er över varje timme resten av livet. Grattis! Allt annat är platt i jämförelse!
    Kram, Mums M. Aräng

• shia

God morgon M. Verkar som du har rätt långa dagar nu för tiden ! Vaknar du för att du drömmer eller är den bebisen som rör på sig? Jag har också börjat vakna tidigt men inte lilka galet tidigt som du. Hoppas att  du får en lugn och skön morsdag. Kram

• Jolinsfaster

Grattis alla mammor! Hoppas ni får en bra dag med era barn, oavsett om dom är på utsidan eller insidan.

Igår hade jag och maken en riktig mysdag. Gick och la oss i sängen efter frukost bara för att vi hade lust med det, var en sväng till vårmaknaden, bastade nån timme i föreningens bastu, fixade trerättersmiddag för oss två till melodifestivalen. Helt underbart att bara gotta sig i varandra. Är ju inte så länge kvar tills den tiden är förbi. Nog för att jag längtar tills bäbis äntligen tar sitt förnuft till fånga och kommer ut, men ändå speciellt att bara vara två.

Hippy: Jag har facebook, har inte addat nån härifrån än. Maila mig ditt namn, så kan jag lägga till dig.

Plogen: Jag mailar dig mitt nummer.

Mums: Stackare som inte kan sova. Måste bli riktigt drygt i längden. Själv sover jag som en stock, och vill ha minst 8-9 timmars sömn.

Det enda som jag kan beklaga mig över är att jag börjat få ont i mitten av ryggen om jag sitter eller ligger för länge i vår hårda soffa + börjat svälla upp om händer och fötter. Småsaker egentligen, men lite kan man väl få klaga.

Ett tips: Väg er inte på kvällen med kläder på när ni i vanliga fall brukar väga er utan kläder innan frukost. Blev helt knäckt häromkvällen över att jag gått upp så fort i vikt, men när jag vägde mig som jag brukar morgonen efter visade det gick att jag trots allt bara gått upp ett kg. Vad dum man är ibland.

• Addisen
    Grattis på morsdag allihopa!

Har det kommit några bebisar idag måntro? Perni? Marafara? Bezilia? Någon annan?

Idag har vi varit på vårmarknaden, blev så inspirerad att gå dit när så många av er kommenterade det på Facebook (Jolinsfaster, jag har oxå facebook, mail annika_adielsson@hotmail.com, lägg gärna till) men jag hittade verkligen ingenting köpte bara mina traditionella godisremmar som jag typ alltid köper på marknader.

Rolig grej som hände igår...
    Stod och bytte blöja på Frank och då släpper han en liten fis...jag tittar på honom och kommenterar att han ligger och fiser och då kommer det....han skjuter världens raketbajs rakt på hela mig och ca en halvmeter bakom mig på golvet. Snacka om att det finns krut i den lilla kroppen...hehehe...skrattade typ hela kvällen åt min lilla raketbajsare! Så se upp för sprejbajsen sen när era små kommit!

Sen märkte vi idag att vår lilla son har vuxit ur sina kläder i stolek 50...REDAN :-O
    Shit va tiden går fort, snart är han 18 och flyttar ut

När blir nästa fika då flickor? Nu vill jag inte missa några fler...

Ha en fortsatt trevlig söndag!
Svar på tråden bf-juni västerås