• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Plogen

MaraFara: Gud va spännande! Nu är det nära!

Perni80: tusen tack för mysig träff idag! Jag glömde ju berömma muffinsen, dom var fantastiska! Tyckte du sa nåt om att lägga ut receptet här... 

Tack till er andra också! Och det var så roligt att träffa Sam! Han var så fin! Det känns så himla konstigt att man själv kommer att ha en sån där liten här hemma inom (ganska) kort!

Kram på er allihop!

• happy73

Tack så mycket för idag tjejer. Nu har jag fått ladda batterierna.
    Perni80 jag vill också ha receptet på muffinsen.

Marafara Hur märker man skilnaden på flytningar o slemproppen? Tips försök o sov om du kan. Du måste skriva när det börja hända mer saker.

• perni80

Hallå i solen!
    Marafara: Har Melvin kommit än?
    Nihao: Ingen fara, tråkigt bara att vi inte fick träffa dig, men vi kommer ses snart igen. Vi snackade igår om att kanske ses på Vallby Fridlufs? Museeum snart.
    Bezilia: Har du några känningar????

Tack så mycket för igår tjejer! Det var jätte kul att ni kom hit. Åhh, så söt Sam är Hippy! Idag ska jag till Kajen's och äta lunch. Hoppas att det fina vädret håller i sig.

Som jag lovade så kommer receptet på muffinsarna här:

Sega chokladmuffins
    225 garder
    ca 15 minuter (12 min om du har varmluftsugn)
    10-12 muffins

2 ägg
    3 dl socker
    100 g smält smör
    1,5 dl vetemjöl
    4 msk kakao
    2 tsk vaniljsocker
    1 krm salt

1. Vispa ägg och socker pösigt
    2. Rör ner de andra ingredienserna till en jämn smet
    3. In i ugnen i ca 15 minuter
    4. Lägg en ruta choklad (igår hade jag apelsinchoklad, men jag rekomenderar Lindts chilichoklad) på varje kaka precis när de kommer ut, bred ut den smälta chokladen och låt stelna

Enjoy {#lang_emotions_laughing}

Ha en bra dag!
    Kram på er

• Nihao

Ok, jag är rastlös. Vad gör man när man är hemma?

Första dagen hemma. Har lämnat barnen på dagis o ska "vila upp mig" nu. Har diskat, hängt tvätt, burit upp en stooor kontorsstol från källaren till övernåningen (här stannade jag halvvägs o flåsade lite, ha ha), fulsurfat, städat lite och ska snart ge mig på att få badrummen skinande blanka. Det blåser ju storm idag, iaf i morse, så vad mer kan man hitta på inne?

Och vad annars kan man göra så här på sluttampen? Tips o idéer?
    Jag har tänkt:
    Städa o laga massa mat.
    Sy organiserare till barnen till bilen (de sitter ju bakåtvänt och jag hittar inga bra ryggstödsorganiserare med massa fack i).
    Plantera om blommor.
    Organisera foton i datorn.
    Ta död på alla maskrosor jag hittar i trädgården...

Sova när jag vill.

När kommer man in i ledig-lunken? Går det fort? Känns så mysko. Magen har sjunkit nu också, så jag är inte lika flåsig längre, utan känner mig smidigare, men det trycker rejält ner mot röven och benen istället.

Marafara: Mensvärk, gråtmild, irriterad... låter som du gör dig redo? =) Hoppas han är lugn nu för att även han förbereder sig på slutracet! Jag tror du är mamma igen innan veckan är över. Hoppas hoppas!

Fika eller lunch nån? =)

• MaraFara
    Nihao skrev 2010-05-24 10:06:28 följande:
    Marafara: Mensvärk, gråtmild, irriterad... låter som du gör dig redo? =) Hoppas han är lugn nu för att även han förbereder sig på slutracet! Jag tror du är mamma igen innan veckan är över. Hoppas hoppas! Fika eller lunch nån? =)
    Har varit in till förlossningen en sväng nu på morronen för att Melvin är tvärlugn.. Men det är inget fel, utan han vilar väl bara upp sig :).. Själv går jag runt och känner mig konstant "våt" mellan benen, men det är inte för att jag är upphetsad.. Gud, hur man förklarar saker egentligen.. Sprang på toa som en galning igår, och gjorde nr 2.. Jag som i normala fall går varannan dag, eller högst 1 gång/dag chockade mig själv med att säkert ränna 7-8 ggr..

Nej, nu får han komma, fast med tanke på det kaos som var på förlossningen nu så får han gärna vänta.. Kan tala om att dom hade inga platser.. Som fd medarbetare så fick man ju höra saker som en "normal" patient skulle fått höra..
  • Bezilia

Perni80: Inga känningar alls ännu! Sover verkligen asdåligt på nätterna men det verkar inte vara ett tecken för på dagarna är allt bra. Min lilla bebis verkar trivas där inne så än så länge får jag nog vänta ett tag till.

Tack för ren supertrevlig fika igår och tack för receptet. De där muffinsarna var verkligen supergoda!!! Perfekta att bjuda på när man får "hälsa-på-bebis-försök"!

Nihao: Jag känner igen den där rastlösheten... Har ju varit ledig sedan den 19/4... Och jag är ständigt rastlös. Slötittande på tv och fulsurfande blir det mycket av och så gjorde även jag en lista på saker att göra. Superbra, för då kan man beta av saker allt eftersom och få allt klart till det blir tillökning.

Ett tips är att baka, det är ganska kul tidsfördriv. Tyvärr har jag ju ingen stor frys att fylla så det blir lite i taget och mest surdegsbröd som är kul att göra. Skulle jag baka kakor så skulle jag ju bli tvungen att äta upp demm med ! ;)

Jag fikar gärna någon dag, och igår pratade vi ju just om det. Kanske Vallby där även barn kan följa med och springa runt ganska obehindrat. Blir det inte tillräckligt fint väder så kan ju an vanlig fika på stan eller lunch funka bra det med. Jag kan vilken dag som helst med reservation för eventuell förlossning :)

• Bezilia

MArafara: Nu får du nog berätta mer om vad de berättade på förlossningen...! Hade de fullt just nu eller har det varit väldigt mycket hela tiden? Måste man åka någon annanstans annars?

• MaraFara
    Bezilia skrev 2010-05-24 11:15:10 följande:
    MArafara: Nu får du nog berätta mer om vad de berättade på förlossningen...! Hade de fullt just nu eller har det varit väldigt mycket hela tiden? Måste man åka någon annanstans annars?
    Just nu hade dom ingen plats alls.. Var dessutom 2 omföderskor på väg in, varav den ena troligen skulle vara förlöst redan när hon kom.. Sen vet jag även att Sthlm tydligen ville skicka patienter hit..

Frågade min fd chef om det var mycket just idag, men det hade tydligen varit så här hela året.. Kan inte folk bara titta på tv istället, var hennes kommentar och sen ett leende..

Skulle det mot all förmodan vara proppfullt den dagen det är dags för ngn av oss att föda, så kan vi bli skickade till andra förlossningar.. Men under dom somrar jag jobbade där, och det är ju då som det är högtryck, så upplevde jag aldrig att det behövdes skickas iväg ngn födande Västmanland-mamma.. Däremot så kan dom neka Sthlms-mammor att komma hit, just för att kunna ta hand om oss här i länet..
  • Nihao

Ja Marafara, vad är det vi inte får höra? =) Får man föda i korridoren om man kommer in nu eller?

• Jolinsfaster

Tack för fikan igår! Var allt lite kul när vi gick på Ica Maxi med alla magar.

Nihao: Trist att du inte kunde komma igår, men låter som ni hade en riktigt mysig familjedag ändå! Det tar ungefär en-två veckor att komma in i ledighetslunken skulle jag säga. Det är verkligen en lyx att kunna sova mitt på dagen bara för att man känner för det. Du har ungefär samma lista som jag har, fast jag har precis en månad kvar att döda tid(!) Det gäller att inte göra allt på samma dag utan dela upp det lite. Idag har jag rensat kassen med viktiga papper, betalat räkningar och ska diska innan det är dags för lunch och sen blir det en cykeltur till Hälla. Sista dagen på mina 25%-rabatt-kuponger på KappAhl. Nåt kul kan man säkert hitta. Fått "skäll" av mannen att jag köpt lite väl killiga kläder, så jag får väl köpa lite tjejiga också. Men tycker att tjejkläderna är såå tjejiga, så om det nu skulle ploppa ut en kille så känns det lite fel att sätta på honom dom kläderna. I-landsproblem!

Jag hakar gärna på en fika/lunch på stan nån dag i veckan. Onsdag? Tänkte ta mig en titt på amningsbh-djungeln då. Annars pratade vi som sagt på fikan igår om Vallby Friluftsmuseum eller Djäkneberget om det blir fint väder, så dom som inte kan få barnvakt kan släppa "odjuren" fria.

MaraFara: Håller tummarna för att Melvin tittar ut så du får fira morsdag på söndag!

Svar på tråden bf-juni västerås