• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao
    MaraFara skrev 2010-05-26 09:02:22 följande:
    Nej, herregud, jag vill absolut inte snittas.. Här ska födas vaginalt, så tillvida att mitt SF-mått inte ökar nämnvärt mer..
    Ok, ja jag väljer också 100 ggr vaginalt före snitt, jag fick för mig att ni haft tråkiga erfarenheter av vaginala förlossningar innan bara.
    Bezilia skrev 2010-05-26 09:03:35 följande:
    Ja, visst är här tyst! Jag är iallafall inte och föder... Var datorlös igår och blev lite förvånad när det inte kommit in några meddelanden här...Nu börjar jag iallafall bli lite less på att vänta! Somnade vid 4 inatt och sov tills D skulle upp vid 7, som tur är så är det städat och fint hemma så jag kan ligga och slöa på soffan hela dagen. Kanske kolla på film. Någon som har något förslag på bra film?Hur blev det förresten med fika i veckan? Vad sägs om fika på stan (eller Vallby vid fint väder) på fredag?
    Det är skönt att vara utan dator ibland. Jag använder sällan dator hemma, men nu när man är avstängd från jobbvärlden (alltså sitta o jobba vid burken 8 timmar om dan typ) så blir det mer naturligt att surfa lite när man är hemma. :)
    Jag är gärna på fika på fredag. Är det soligt o varmt kan jag t o m tänka mig att cykla ner till småbåtshamnen/Öster Mälarstrand och picnic:a.
    Annars är jag öppen för allt. Typ. :)
  • MaraFara
    Bezilia skrev 2010-05-26 09:03:35 följande:
    Ja, visst är här tyst! Jag är iallafall inte och föder... Var datorlös igår och blev lite förvånad när det inte kommit in några meddelanden här...Nu börjar jag iallafall bli lite less på att vänta! Somnade vid 4 inatt och sov tills D skulle upp vid 7, som tur är så är det städat och fint hemma så jag kan ligga och slöa på soffan hela dagen. Kanske kolla på film. Någon som har något förslag på bra film?Hur blev det förresten med fika i veckan? Vad sägs om fika på stan (eller Vallby vid fint väder) på fredag?
    Jag är på för en fika..

Här är jag helt slut, trots att jag sovit en helt underbart skön sömn inatt.. Hur kan det vara möjligt?
  • perni80

Hej!

Ja, det har varit ovanligt tyst... Hmm, nu går väl alla bara och väntar på att bäbisarna ska komma.
    Jag är gärna med på fika på fredag. Öppen för alla förslag. {#lang_emotions_laughing} Bezilia hoppas att din lilla parvel har kommit då!!! Jag känner inte heller av något. Men det är ju 6 dagar kvar till BF. Jag har ioch för sig inte kännt av en enda samandragning under hela garaviditeten. Men jag hoppas ju att min lilla ska komma på söndag. Morsdag!

Snart ska jag till BM. Hoppas att den lilla har fixerat sig nu och att min BM säger att snart är det nog dax Pernilla{#lang_emotions_wink}

Ha en bra dag!

• angeni

Pernilla: Hoppas den vill titta ut på mors dag:) Vilken underbar present! Och till er andra osm är nära med hoppas den tittar ut då:)

Nihao: Jag vill snittas om jag får välja men det får jag ju inte denna gången. Ska till Klara imorgon och göra någon slags plan men jag tror ju inte på det så det blir svårt. Men man får väl se till att det inte finns några kryphål de kan använda sig av så kanske det går iallafall.

Här går dagarna segt men har börjat laga lite extra mat nu och fryser in. Vet att det blev alldeles för mycket snabbmat förra gången då man helt enkelt inte hann laga mat. Trots att vi hade en exemplarisk äta och sov bebis. Kändes som tiden bara flög iväg.

Någon mer som lagat mat som har tips på vad man kan laga och frysa in som fortfarande smakar okej när man tar upp det?

Det är så jobbigt att känna värkar som kommer och går. Man känner hur det gör ont och sedan försvinner det... Den lilla bara jävlas. Han har nu fått ett namn iallafall Blir Patrick
    Men han har flyttat sig uppåt den senaste veckan i magen tror jag och inte neråt som han ska... Magen är väldigt mycket högre upp än på länge och det sparkar riktigt högt upp. Är det någon fara eller kommer han flytta ner sig snart?

Sedan en konstig sak.. ÄR det normalt att få sammandragningar och värkar när man känner att man måste gå på toa och göra nr 2? Jag har inget minne av att jag kände så förra gången... Läskigt vad kropppen kan spela en ett spratt

• angeni

P. S Jag trodde Marafara, Bezilia var inne och födde eftersom det var så tyst Kanske lite önsketänkande. Men nu får det ta och komma lite bebisar!

30 dagar kvar till midsommarafton.

• Addisen

Åhh...jag som oxå ville följa med på fika...men kan inte på fredag...svärmor kommer på besök och sen ska jag och Frank till mitt jobb och hälsa på. Får hänga med på nästa fika. Känns som evigheter sen jag såg er sist!

Ja, här har det varit väldigt lugnt måste jag säga...är inne och kikar ibland för att se om det kommit några fler bebisar men inget ännu! Men nu är det riktigt nära för några av er. Och stackars Bezilia som gått över...hoppas verkligen den lille vill titta ut snart!

Idag fyller Frank 3 veckor! Tiden går så himla fort måste jag säga. Känns som det va alldeles nyss vi kom hem från sjukhuset. Han blir bara goare och goare! Jag är verkligen störtförälskad i honom! Visste inte att man kunde älska någon annan såhär mycket!

Hoppas det kommer lite bebisar snart!

Kram

• HippYgirl

jag hänger på om det blir fika på fredag, men har har alla ungarna hemma då :)

idag blir ju Sam och Frank hela 3 veckor gammla,  tiden bara springer iväg. Ploppa ut lite kompisar till dom nu :)

Vi har varit på stan på f.m då jag skulle kolla på kläder åt MIG. men vad kom jag hem med, jo saker/kläder till ALLA andra men inte mig själv *ler* varför ska man alltid ta sig själv sist? hehe.

• Addisen

Ja, just det ja! Både Frank och Sam blir 3 veckor idag! Hur kunde jag glömma det?! Grattis till våra pojkar!

Nu vill de ha massa kompisar!

• Plogen

Hej allihop!

Grattis så mycket till våra tre-veckors trådbebisar Sam och Frank! 

Här har jag varit hemma i två och en halv dag redan! Tiden har inte gått långsamt, jag har varit på shoppingrunda med mamma, bland annat till Barnshopen på ängsgärdet (kan verkligen rekommenderas!), rensat undan jobbgrejer, rensat kläder, haft lunchbesök, tvättat bebiskläder, skrivit förlossningsplan och packlista till BB-väskan.

Perni80: Jag har inte heller känt minsta tillstymmelse till sammandragning eller förvärk. Vad säger din bm om det? Min säger ju att det betyder att man får gå över tiden...

Fika på fredag: Jag hakar på! Eller vad säger ni om lunch istället? Typ kl 13? Det behöver ju inte utesluta fika efteråt!

Nån som har förslag på ställe?

• angeni

Plogen: Det låter konstigt det där med att man inte känner något att man får gå över.
    Jag har känt massor denna gången med det finns inget som säger att jag inte får gå över säger min BM och även den BM på Klaraverksamheten. Konstigt att alla säger olika.

Ja fler bebisar vill vi ha nu:) Men det är väl flest personer som är beräknade i juni av oss alla tror jag

Svar på tråden bf-juni västerås