• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel
    Mums: Åh, va skönt att det är fler än jag som klagar!!{#lang_emotions_wink}
  • MaraFara

Antingen så kan jag väl få föda barn nu, eller så kan min kropp sluta ge ifrån sig tecken.. Ännu mer slem igår kväll, och dessutom mensvärk som ökade i intensitet.. Men så somnade jag, och här sitter jag nu, och det enda som jag känner är kurr i magen för att jag är hungrig.. Grrrr!!!!

• skuggspel
    MaraFara: Det kommer säkert igång snart igen då. Inte så dumt att både hunnit sova och äta innan om man inte ligger allt för mycket åt det självplågande hållet.{#lang_emotions_smile}
  • MaraFara
    skuggspel skrev 2010-05-25 08:10:11 följande:
    MaraFara: Det kommer säkert igång snart igen då. Inte så dumt att både hunnit sova och äta innan om man inte ligger allt för mycket åt det självplågande hållet.
    Jag vill inte ha sömn å mat, jag vill ha bebis :)...
  • skuggspel
    {#lang_emotions_laughing}
    MaraFara skrev 2010-05-25 08:59:19 följande:
    Jag vill inte ha sömn å mat, jag vill ha bebis :)...
  • MumsMaräng

Jag vill ha vaniljkrämsfyllda bullar från Brynolf bagare. NU.

• Jolinsfaster

Vad ovanligt tyst det är här inne. Betyder det att alla är och föder barn och inte har tid att skriva?

Igår köpte vi bilbarnstol, blev en Brio Primo med bas (extrapris på Barnens hus), så nu kan bäbis komma när den vill.

• Nihao

Jag fick tag på en begagnad bilbarnstol med bas (Graco) från en kollega som inte ska ha fler barn, den är jättefin o kanske 3 år och han ville ha en lunch för den. :) Bra bra, jag bjöd på lunch och köpte även en påse blandade lotter för några hundralappar till honom, billigt billigt. Han vann dock inte mer än nån hundring på lotterna. Nåväl, när jag öppnade dörren hemma blev jag mött av barnen som kom med "Oh, en sån DÄR mamma, till bäbisen o bilen!!" Bra, var lite orolig att de skulle bli sura. Men vi testade om den fick plats (tre bakåtvända stolar i baksätet, tur att man har stor bil) och det gick! Så nu kan även vi köra bil när bäbis behagar nedkomma.

Känner med er, Marängen, Angeni och Marafara, vi hoppas att det närmar sig slutet för er. Vill alla ni snittas om ni får välja?

Idag flåsar även jag, men det är för jag dragit på mig en trevlig jätteförkylning. Inge kul, snorar o halsen strejkar, ska krypa ner i soffan o sova ett tag snart känner jag. Idag är det jätteskönt att jag inte jobbar *snörvel*. Hade sett fram mot nån typ av fika/lunch på stan idag, men jag orkar inte. SKa till BM efter lunch (min har semester så det blir nån annan) så det får bli mitt dagsprojekt. Och kanske kanske kolla lite vad babykläder vi INTE lånat ut som man kan använda till skrutt... jag tror o hoppas den kommer om en vecka. Har massa sammandragningar men inte så mycket förvärkar än. Samlar inte på mig vatten än heller. Känns bra. Vi får se.

Skuggspel, hur mår du o tvillingarna i magen?

• MaraFara
    Nihao skrev 2010-05-26 08:56:17 följande:
    Marängen, Angeni och Marafara, vi hoppas att det närmar sig slutet för er. Vill alla ni snittas om ni får välja?

Nej, herregud, jag vill absolut inte snittas.. Här ska födas vaginalt, så tillvida att mitt SF-mått inte ökar nämnvärt mer..
  • Bezilia

Ja, visst är här tyst! Jag är iallafall inte och föder... Var datorlös igår och blev lite förvånad när det inte kommit in några meddelanden här...

Nu börjar jag iallafall bli lite less på att vänta! Somnade vid 4 inatt och sov tills D skulle upp vid 7, som tur är så är det städat och fint hemma så jag kan ligga och slöa på soffan hela dagen. Kanske kolla på film. Någon som har något förslag på bra film?

Hur blev det förresten med fika i veckan? Vad sägs om fika på stan (eller Vallby vid fint väder) på fredag?

Svar på tråden bf-juni västerås