• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

Grattis MaraFara, Baby Mama! Vad härligt att Melvin är här och då kan börja återhämta dig! Stort och varmt grattis från mig!

• HippYgirl

Grattis Sara! Äntligen kom "lille" Melvin ut :) Slönt att det endå gick så snabbt från första värkarna!  Gosa på en massa nu och njut! :)

• Jolinsfaster

Grattis MaraFara! Äntligen behagade Melvin att komma ut. Det är ju så, trots all väntan, att dom kommer ut till slut. Ta väl hand om lillgrabben!

Själv har jag varit till barnmorskan idag, och fick inte alltför bra nyheter. Blodtrycket hade ökat ännu mer, från 120/85 till 140/95. Fick lämna urinprov på plats som visade lite äggvita, och sen svullnad om fingrar och fötter på det. Allt detta tyder på att jag är på gränsen att ha havandeskapsförgiftning, och blev beordrad vila och fötterna högt. Ska ringa till förlossningen om jag känner mig konstig, får huvudvärk, flimmer framför ögonen. Det konstiga är dock att jag kännt mig ovanligt pigg de senaste dagarna, så det är svårt att ta det lugnt. Tur att maken var med hos barnmorskan så han kan se till att jag vilar ordentligt. Vi ska till barnmorskan igen i morgon, och ta med morgonurin som är mer pålitligt. Ska inte cykla ner då, utan tar bilen så att blodtrycket inte påverkas. Är det samma resultat i morgon kommer jag få gå på dagliga kontroller hos barnmorskan, och på förlossningen under helgen. Kan även få medicin om blodtrycket är högt. Det bästa vore om förlossningen satte igång, men det är ju lättare sagt än gjort. Klart man blir nervös över orden havandeskapsförgiftning, men ska försöka att bara ta det lugnt.

• angeni

Jolinsfaster: Förra gången blev jag inlagd pga högt blodtryck samt förhöjt urat. Du kommer nog bli inlagd för tätare kontroller om det blir värre.
    Hoppas att det går ner med vila. Blodtrycket kan ändra sig från dag till dag. Därav dagstäta kontroller! Skönt att de håller koll på dej.

Marafara: Grattis till Melvin! Shit vilken stor gosse du fick. Dock antar jag att vår med kommer väga över 4. Men tror inte att vi kommer i närheten. Men visst det beror ju på hur många dagar man går över.

• skuggspel
    maraFara: Herregud vilken mardröm! 3 timmar, aaaaaaaj!!
    Grattis till underverket! Han var ju verkligen jättestor!
  • vikh

Stort grattis Marafara(Sara) till sonen,skönt att allt gick bra ändå mys massor nu med Melvin och vila.Hls:vikh(Sara).

Läste om eran dotter Bezilia vad hemskt,men tur att allt gick bra och att hon är på bättringsväg nu.
    Sköt om er kram:vikh(Sara).

Hejsan Nihao går allting bra med eran Erik?sover han bra på nätterna?är dina två flickor stolta storasystrar nu??
    Nu börjar man komma i vardag och få lite rutiner här hemma,har haft svårt med amningen,han tar inte mitt bröst så kan får pumpa och ge ersättning till Filip,han vaknar en två gånger per natt och vill ha mat men sen brukar han skrika en timme innan han somnar om så det är lite drykt det annars så är allt bra.

Perni vad har du för facebook namn??

• happy73

Marafara grattis till Melvin o till hela familjen.

Jag fick sms nu från en nära vän hennes man ligger nu på liv eller död. Han har cancer. Ni som brukar be eller vill göra det får gärna be att han klarar sig. Hon har två barn en som blir 4 o en som bara är några månader.

• MaraFara
    BabyTrådbäbisarnaHjärta

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
  • Bezilia

Grattis Sara! Var underbart att Melvin äntligen ville komma ut! Jag förstår att förlossningen med tre timmars krystvärkar måste varit fruktansvärd!

Här i Gbg är allt så bra det bara kan vara. Nu får tove amma hur mycket och när hon vill vilket är jätteskönt. Innan har vi vägt henne innan och efter för att se hur mycket hon får i sig. Hon är dessutom jätteduktig och suger på som om ingenting har hänt!
    I morse fick vi dessutom reda på att vi får åka hem imorgon! Tove är helt enkelt för frisk för att vara kvar här. Och vi behöver inte vara på kontroll på lasarettet i Västerås igen förrän på tisdag. Det känns ju helt underbart samtidigt som det är lite läskigt att vi faktiskt får åka hem med henne igen och skall klara oss utan sjukvårdspersonalen. Från hjärtstillestånd till operation till "för frisk" för sjukhus på en vecka!

Vi tar ju dagarna lite som de kommer just nu men jag skriver iallafall upp mig på onsdagen så får vi se. Kanske även kan någon av de andra dagarna men jag uppdaterar när jag vet!

Onsdag 23/6  efter kl 14 (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah
    Anna & Tove

Tosdag 24/6   kl?
    Elin med Sam och Leah

Fredag 25/6    kl?
    Elin med Sam och Leah

• sussi81
    Happy: Fruktansvärt att läsa om det du skriver... Hoppas du kan tänka på nåt annat och dra dig till förlossningen snart! Inget hänt ännu???!!!

MaraFara: Stort Grattis till att lillkillen till sist kom ut! ;)

Bezilia: ÅÅh, va skönt att höra att det är så pass bra, men förstår också oron i att lämna tryggheten! Men det kommer gå prima, ni är starka ihop!!!

Själv har jag inte en enda känning av att nån bebbe vill ut än, så jag skriver upp mig på fika-tiderna nästa vecka, dock har jag ju Maja hemma då, men speciellt då kan det vara skönt att aktivera sig!

Onsdag 23/6  efter kl 14 (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah
    Anna & Tove
    (Sussi & Maja)

Tosdag 24/6   kl?
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)

Fredag 25/6    kl?
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)
Svar på tråden bf-juni västerås