• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

Jolin: Vad kul! Vi hade ju bokat in samma dag ärven den 24:e, så det är ju inte mer än rätt att vi får göra sällskap den 21:a!
    Hoppas du mår bra under tiden!

Jag går runt här och är lite nervös så där. Förväntansfull och  lite spänd. Sov två timmar på dagen, och går sedan runt och flyttar klädhögar fram och tillbaks och kollar FB och FL för femtioelfte gången och är egentligen inte till någon nytta alls tror jag. Pirrigt!

Leons väska är packad, och min likaså. P kommer att komma helt oförberedd till förlossningen, så jag har packat en tandborste åt honom, så får han väl åka skytteltraffik efter annat han kan tänkas behöva.

Gud vad jag skulle vilja ha ett glas kall rosé (eller två). Är det något jag ska tänka på tjejer? Kamera, mobil, necessär, läppklägg (cerat), myskläder, någon lektyr och snarr (har parerat med både salt och sött). Behöver jag ha med egna jättebindor och amningsinlägg?

Jag har rampfeber som fasiken!

Hilfe!
    M

• Bezilia

Mums: Förstår att du är nervös! Men gud vad spännande! Snart får du träffa Leon! Jättebindor finns det massor av både på förlossningen och BB. Amningsinlägg hade jag packat ner men fick aldrig användning för dem. Inget läckage hos mig innan jag kom hem. Men jag såg inte heller några inlägg på BB så några kan ju vara bra att ha med ifall de skulle komma till användning. Sen tänkte jag tipsa om Cola. Men så kom jag op att du ju ska få snitt och då är det ju inte så viktigt. För mig var det iallafall perfekt att ta till Colan istället för sliskiga saftsoppor under förlossningen. Tack Skuggspel för tipset!

• skuggspel
    Bezilla: Gud va bra att hon inte är mer känslig än vilket litet pyre som helst! Gladgladglad för er skull!!

Jolins: Försök vila och sova så mycket du kan, gör inte min idiottabbe att sitta uppe och vänta på att det snart ska dra igång, det fick jag verkligen ångra!
    Så himla spännande! All lycka till!

Perni: 1,5 timme lät ju också helt fördjävligt! Jag krystade mellan 12-15 min och det tyckte jag var lång tid...Ok att värkarna höll på himla länge innan men krystningen gick ju iallafall ..jag vill inte säga fort för det kändes minsann som lång tid..gick ju iallafall.. okej.
  • skuggspel

40 j**la dagar kvar! Så trött på allt just nu! Framförallt less på att det ska göra så ont hela tiden! Magen känns som den ska sprängas och ibland som att jag badar i iskallt vatten, sedan försvinner känseln i halva magen. Måste vara nåt som hamnar i kläm.
    Sonen är mammig som aldrig förr, mamma ska göra allt och han gråter så fort jag inte är inom synhåll. Lite dumt att det händer just nu. Han vill bara kramas och bli buren och det är ju fullkomligt skitsvårt. Fast det är väl därför, för att jag inte kan som han försöker så mycket hela tiden.
    Less och stressad och trött, som ett kinderägg. Med god min utanpå och åska inuti.

• angeni

Jag börjar bli riktigt deprimerad nu...

Värkar på 20 timmar sammanlagt som inte gjort någon nytta alls sedan förra helgen. Samma status på livmodertapp och har ej öppnat mig något trots att värkarna gör fruktansvärt ont och sitter i över minuten.... Jag orkar inte mer.
    Känner att historien upprepar sig. 14 timmar värkar utan att jag öppnade mig mer än en cm...
    Fick sovdos inatt iallafall och sovit hyffsat. Ont överallt idag.
    Blir lite avundsjuk på Jolins Jag vill med att mitt vatten ska gå.. Så det händer något. Men nu verkar inte min kropp alls fatta att det ska ut en bebis alls...

Jag kommer inte orka en förlossning psykiskt känner jag just nu, då alla dessa värkar tar livet av mig psykiskt. SLitas mellan hopp och förtvivlan Så nu önskar man bara att de på spece hade varit mer bemötliga och gett mig mitt önskade snitt

Håller tummarna för Jolins att bebis kommer snart samt att det går bra för dig Mums! Hoppas ju såklart att jag med finnns på förlossningen då, men det lär ju aldrig hända.

• Addisen

Hej allihopa,

Hur har ni det?

Jolinsfaster,
    Gud va spännande! Snart är er lill* bebbe här! Jag gissar på att det blir en liten Frida! Glad
    Lycka till när värkarna drar igång! Eller du kanske redan är på förlossningen nu Flört

Angeni,
    Alltså jag lider med dig, stackare som får stå ut med så mycket förvärkar. Jag hoppas verkligen att det drar igång snart eller att du får ett snitt.

Mums,
    Lycka till imorgon! Hoppas du blir snittad och Leon får entra världen!

Happy73 och Sussi81
    Hur går det för er? Några känningar?

Det va alla som inte fått ännu va? Eller har jag missat någon? Jag håller iaf tummarna för er allihop att ni får sniffa bebis snart!

Jaha, då har man nästan en 5 kilos bebis, var på BVC i veckan och då vägde Frank 4970g (+1550g sen han föddes) och vi har numera gått in på storlek 62. Och igår gjorde vi första långa tripen med Frank. Vi åkte till Vingåker och shoppade och Frank va så duktig, sov hela vägen dit och hela vägen hem. I och för sig så trivs min son bäst när han är i rörelse.

Vi har haft lite problem med gaser men med hjälp av Minifom så har vi nu fått det under kontroll igen. Hörde av brorsan att man ska unvika att äta för mycket lök för att undvika gaser. Hade inte en tanke på att det kunde vara nåt jag ätit.

Va kul med fika igen! Nu va det länge sen vi sågs och det har ju kommit många fler bebisar ju!

Elin,
    Jag har aldrig varit hemma hos dig, har du lust att inboxa din adress? Och vilken buss ska man ta?

Fika hos Elin:
    Onsdag 23/6  efter kl 14
    (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah
    Anna & Tove
    (Sussi & Maja)
    Emma, Tuva, Siri & Erik
    Pernilla & Lexie
    Sara & Filip
    Annika & Frank

Tosdag 24/6   kl?
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)
    (Emma & co)
    Pernilla & Lexie
    Annika & Frank

Fredag 25/6    kl? midsommarafton!!
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)

Ha en fortsatt skön helg!

• shia

Hej alla tjejer! vad trevligt med en fika träff igen !

Fika hos Elin:
    Onsdag 23/6  efter kl 14
    (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah
    Anna & Tove
    (Sussi & Maja)
    Emma, Tuva, Siri & Erik
    Pernilla & Lexie
    Sara & Filip
    Annika & Frank
    Frida & Viktor

Tosdag 24/6   kl?
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)
    (Emma & co)
    Pernilla & Lexie
    Annika & Frank
    Frida & Viktor

• HippYgirl

Det ser ut som att det bli Onsdags fika :) Men jag senalägger den lite till 14.15 stället så vi vet att vi kommer hem med buss/cykel från stan innan ni kommer :)

Vilka är det som inte ha adressen?

Fika hos Elin:
    Onsdag 23/6  efter kl 14.15
    (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah
    Anna & Tove
    (Sussi & Maja)
    Emma, Tuva, Siri & Erik
    Pernilla & Lexie
    Sara & Filip
    Annika & Frank
    Frida & Viktor

• Jolinsfaster

Här går det trögt. Blev en snabbvisit till förlossningen för en koll. Allt var lugnt. Har väl kännt nån sammandragning, men inte så att det har gjort ont direkt. Så det vankas igångsättning i morgon. Läskigt och spännande att veta att det är så pass nära nu! Vid den här tiden i morgon borde det ha satt igång lite mer iaf. Har gått en promenad i Rocklundaskogen i förhoppning om att det ska sätta lite fart, men verkar än så länge hjälpt föga. Rörelse och ladda med allt onyttigt jag kunde komma på var barnmorskans tips. Jag säger inte emot.

Angeni: Jag lider med dig!! Vad frusterande att värkarna inte gör nån nytta. Vad säger förlossningen om detta? Bara att vänta eller finns det nåt slut på eländet?

Åh, jag skulle också vilja fika på onsdag med alla nyblivna mammor och nykläckta bäbisar! Men är väl bara att inse att det får ta tid att få någon slags rutiner och ordning.

• angeni

Jolins: De säger att det är bara att vänta och att man kan gå ett par dagar såhär. Men jag har ju redan gått en vecka... Hade samma status på livmodertapp som förra lördagen som jag hade igår... Segt är det.

Status på livmodertapp är 2 cm och bakåtriktad, öppen för fingret men inre modermunnen går inte alls att nå. Så det är väldigt omoget. Så en igångsättning är inte ens att diskutera. Nu vill jag ha ett snitt! Innan jag bryter ihop totalt. Jag som ändå hade landat i en tanke om en vaginal förlossning. Nu går inte tankarna att få ihop till något positivt alls då jag känner paniken komma över att ha lika ont som förra gången och inte att det gör någon nytta...

Jolins: Håller tummarna att det kommer igång av sig själv! Mycket bättre än igångsättning. Men skönt att veta att det finns ett slut på det hela. Hur ligger blodtrycket?

Svar på tråden bf-juni västerås