• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

Grattis Angeni till pojken :)

här har det varit massor som hänt sista veckan, farmor har varit ner och hälsat på, vi har varit ut till min pappa, Alfons mormor och igår var vi och fiskade :)

Bada det blir det nästan varje dag och ingen unge vill gå upp *ler*

Nästa fika skavi vara med på, känns som en evighet sist :/

• angeni

shia: jag är så avundsjuk. Jag vill åka upp till fjällstugan. Men eftersom jag inte får bära så blir det svårt. Då vi måste vända ner båten i sjön för att ro över till stugan. Men jag vill bort från denna värme nu!

Här börjar man må bättre och jag klarade mig även själv ur vår säng Ska tillbaka och väga bebis idag på BB.

Hunden fick vi hem igår men Lina är kvar hos mormor och morfar. Allt går bra med hund och bebis. Så skönt än så länge iallafall. Han har väl vant sig med barnskrik nu så han reagerar inte alls på pojken.

Hippy: Jag förstår att ingen vill gå upp. skulle inte jag heller vilja

• skuggspel

Grattis Angeni till din lilla, stora pojke! Så bra att du börjar må bättre!

Jag flyter, rinner,kokar, svettas bort! Här är det 30 grader i skuggan nu så Shia, du gör sååå klokt i att stanna där du är!

Idag är det 19 dagar kvar, det känns både svindlande kort och helt otroligt långt. Jag vill inte änns tänka på hur min mage kommer se ut efter det här, de senare bristningarna har gjort riktigt ont! Jag trodde inte man kunde/skulle känna sådant. Jag är så trött på smärta av alla sorter men rädd för hur jag ska klara tre så små barn.

Vi börjar komma i ordning iallafall en aning i huset nu. Tänkte sova där för första gången inatt!  Alla hantverkare utom elektrikern är klara! Yihoo! Elektrikern har dock gått upp i rök.. Han har bla lämnat ett elskåp eller vad man kan kalla det på väggen, med hängande sladdar och annat kul precis i Loke-höjd. Jaja,jag orkar inte änns bli arg längre, eltrasslet skulle varit klart dagarna innan midsommar. Jag har pendlat mellan ilska förvåning och hopplöshet ett bra tag i det här projektet och har nu bestämt mig för att acceptera det jag inte kan förändra. Jag får försöka tejpa upp sladdarna på väggen så det blir något mindre av en dödsfälla.

Jag hade tänkt att komma till vallby men hade en jag-kan-inte-gå-dag. Jag är både så himla tacksam för och så himla trött på mina föräldrar. Jag vet inte hur vi skulle fått ihop sådana dagar utan dem. Längtar till aug när jon förhoppningsvis blir fast anställd så han kan vara pappaledig. Nu varken kan eller vågar han vara hemma.

Jag har börjat med ramsan; det här kommer att gå över! till mig själv. Sedan ska jag för sjutton aldrig mer vara gravid!

• Jolinsfaster

Grattis Angeni till pojken! Jobbigt att förlossningen blev så pass jobbig för dig. Som om du inte haft tillräckligt ont under graviditeten. Man får glädja sig med att det är "bara" smärta, som går över med tiden. Själv känner jag fortfarande av mitt snitt, men det är så mycket bättre nu än de första dagarna då två alvedon och en ipren var nödvändigt för att kunna slappna av.

Här har det annars varit fullt upp med besök, picknick nere på Power meet, varit på vigsel i Sura och grillat hos svärföräldrarna där vi även sov över tills idag. Snart ska väl de dagarna då man inte har nåt att göra komma. Då följer jag gärna med till din stuga Mums. Måste bara lära mig att få in och ur barnvagnen i bilen. Har ju inte fått bära så tungt än, men nu börjar jag bli redo.

Svärmor pratade också om att ge Frida vatten så här i värmen, så det får det bli lite smått. Frida äter för fullt nu, och vissa mål äter hon lite för mycket så hon kräks efteråt. Inte jättekräkor, men ändå.

Ta hand om er alla! Kämpa på Skuggspel. Du fixar det här. Fatta vad du orkat igenom beskymmer hittills.

• MumsMaräng

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter 51 cm, 3755 g
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
    22 juni: MumsMaräng- Leon, 49 cm, 2920g
    23 juni: Jolinsfaster - Frida, 48 cm, 3245 g
    24 juni: Sussi - pojk, fortfarande namnlös, 51 cm, 4310
    30 juni: Happy73 - pojk, 53 cm, 4195 g
    8 juli: Angeni - pojk, 54 cm, 4575g

Vill ni hänga med och bara på Framnäs på tisdag eftermiddag vid fem? Det är för varmt innan det tycker jag.

• happy73

vi skulle nog kunna hänga på o bada men vi kanske åker dit lite tidigare.

Framnes badet Tisdag eftermiddag
    Mumsmaräng
    Happy73

perni80 hur är det med er. Saknar dig

• angeni

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter 51 cm, 3755 g
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
    22 juni: MumsMaräng- Leon, 49 cm, 2920g
    23 juni: Jolinsfaster - Frida, 48 cm, 3245 g
    24 juni: Sussi - pojk, fortfarande namnlös, 51 cm, 4310
    30 juni: Happy73 - pojk, 53 cm, 4195 g
    8 juli: Angeni - Patrick, 54 cm, 4575g

Gossen har nu fått ett namn: Patrick.
    Han har även målat ner vårt tvättstugegolv samt pappa med bajs. Såg väldigt roligt ut.. haha

Här håller vi på att koka upp i värmen, hund, bebis och jag. Sambon och Lina klarar värmen ganska bra.
    Lina kommer hem på tisdag eller onsdag men vi åkte och hälsade på henne idag. Skönt att se henne

• skuggspel

Skit. Vaknade imorse och kan inte gå. Kan inte stödja på ena foten. Hoppas det inte är en propp. Jag har fått en remiss till akuten, min mor ska skjutsa dit mig när hon lämnat sonen på dagis.
    Håll tummarna för mig idag.

• shia

Skuggspel...ojojoj..hoppas att det går bra för dig idag. Önskar att dina killar kommer nu så du får må bättre!! Denna värme gör ju inte saken bättre för dig. Kram

Svar på tråden bf-juni västerås