• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MaraFara
    skuggspel skrev 2010-07-12 10:28:42 följande:
    Skit. Vaknade imorse och kan inte gå. Kan inte stödja på ena foten. Hoppas det inte är en propp. Jag har fått en remiss till akuten, min mor ska skjutsa dit mig när hon lämnat sonen på dagis.
    Håll tummarna för mig idag.
    hör av dig så fort du kan.. Var förbi där idag å hälsade på mina jobbarkompisar, men såg inte till dig iallafall..
  • angeni

Skuggspel: Skönt att du har åkt in! Låter riktigt läskigt. Håller tummarna för att det inte är någon propp. Och att detta är snart över för dig!

• MumsMaräng

Angeni: Grattis till bebisen! Vad skönt att allt gått bra!

Skuggspel: jag håller alla tummar jag har! Fy fasiken vad tufft du har det! Hoppas att det snart är över.

• skuggspel

Hemma igen. Foten är bättre men efter alla timmar på akuten är andra benet nästan dubbelt så stort. Tillslut gav jag upp. De hittade rätt höga värden av.. vaddetnuhette som man har när man har proppar men även kan ha bara pga graviditet och läkaren sa att de skulle göra ett ultraljud på foten men han trodde inte det skulle visa något. Efter ytterligare två timmars väntan gav jag upp. Nu har jag inte så ont i just den foten längre utan istället i andra knät, benet ryggen och magen. Det kanske var dumt att gå innan det var färdigt men jag försöker rättfärdiga mitt bristande tålamod med att resten av kroppen måste ju hålla också. Jag tror mig själv så mycket jag bara orkar..Kul med variation.. eh.. Nu har jag klagat färdigt för idag!

MaraFara ; Jag såg dig och Melvin, åh va bra att du bara var där och hälsade på! Trodde det hänt Melvin något!

Angeni; Fint namn! Vi börjar få lite lagom namnpanik, lovade oss själva att denna gången skulle vi ju bestämma namn innan! Det går lite sådär..

• Bezilia

Angeni: Grattis till lilla pojken! Vad skönt att han äntligen kommit men det lät väldigt jobbigt för dig efter snittet!

Skuggspel: Hoppas du varit på akuten nu och att det gått bra. Det lät läskigt! Jag kunde inte stödja på mitt ena ben under förlossningen efter att jag fått epiduralen men då var det ju pga det. Måste vara otäckt att vakna med det! Håller tummarna för dig! Hoppas att det börjar ordna sig med huset med.

Imorgon ska vi iväg till Stockholm så jag tror inte att jag hinner följa med till badet. Men jag tycker att det vore trevligt att fika hos Mums någon dag? Det kanske vi kan hinna med den här veckan med?

• MaraFara
    skuggspel skrev 2010-07-12 17:15:17 följande:
    Hemma igen. Foten är bättre men efter alla timmar på akuten är andra benet nästan dubbelt så stort. Tillslut gav jag upp. De hittade rätt höga värden av.. vaddetnuhette som man har när man har proppar men även kan ha bara pga graviditet och läkaren sa att de skulle göra ett ultraljud på foten men han trodde inte det skulle visa något. Efter ytterligare två timmars väntan gav jag upp. Nu har jag inte så ont i just den foten längre utan istället i andra knät, benet ryggen och magen. Det kanske var dumt att gå innan det var färdigt men jag försöker rättfärdiga mitt bristande tålamod med att resten av kroppen måste ju hålla också. Jag tror mig själv så mycket jag bara orkar..Kul med variation.. eh.. Nu har jag klagat färdigt för idag!

MaraFara ; Jag såg dig och Melvin, åh va bra att du bara var där och hälsade på! Trodde det hänt Melvin något!

Angeni; Fint namn! Vi börjar få lite lagom namnpanik, lovade oss själva att denna gången skulle vi ju bestämma namn innan! Det går lite sådär..
    D-dimer heter det :).. Å som den yrkesskadade akutsjuksköterska jag är, så hytter jag med fingret åt att du gick innan allt var klart, även om jag förstår att det är piss att bara sitta å vänta..

Så du såg oss? Kul..
  • happy73

mums Jag vet  inte hur det blir med badet i morgon. Isak har varit dålig i magen i två dagar här o vi kämpar med att få i honom mat. Men är han okej o mår bra så kommer vi nog.

• MumsMaräng

Hej alla! Jag hoppar över badet klockan fem. Det är för varmt då. Åker vid sju-åtta istället.
    Svettigt det här!

• perni80

Hej alla mammor!

Grattis till polken angeni!!!

Här är allt bara bra. Vi håller på att svettas ihjäl bara. Är ute hos mamma & pappa på Björnö och vill bara bada, men vågar inte riktigt än. Har nån av er badat? Hur länge väntade ni? Lexie fyller 5 veckor imorron. Lexie har iaf badat i både Mälaren och i Åmänningen vid Engelsberg där vi var i helgen. Om nån ska till Björnön och bada så säg till så tar vi oss en promenad till standen och hänger. Vi kommer nog att bo kvar här tills på fredag.

Har fortfarande probelm med mitt ena bröst när jag ammar. Det kommer ganska mycket blod. Nån som har haft samma probelm??

måste gå nu, Lexie är lessen!

Kram P

• shia

Perni: låter inte kul med amningen, har du prövat sådan där amningsnapp? Jag hade lite problem med amningen så jag hade en sådan i 2 dagar så mitt bröst hann vila lite.
    Jag är också sugen på att bada men inte riktigt vågat än, men sedan igår har jag inget avslag alls så jag ska nog våga på mig ett bad om några dagar.....längar tills dess :)

Svar på tråden bf-juni västerås