• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

hallojsan!!

här vart vi utkastade ur vårt eget hem igår kl 11. vi har haft myror i köket och dom skulle komma och spruta. men barn under 2 år får då inte vara inne på 24 timmar. så vi åkte ut på framsidan och väntade på att min pappa skulle hämta oss så vi fick sova hos honom i natt. Vi hade super trevligt, köpte en liten hello kitty pool till Leah och efter Alex slutade jobbet kom han ut och spelade krocket och kubb med oss. han åkte sen hem och sov då det var lättare eftersom han skulle jobba idag. Leah brukar somna 18 men somnade 23.30 igår och ville gå upp 05.15 imorse :/
    Så jag är aningen trött idag!! men tur att pappa har semester och min syster är "mellan 2 aktiviteter" som vi kallar det. så jag fick hjälp idag och kunde vila en stund på dagen. när kl var ca 9 sa Leah själv att hon ville lägga sin i Sams vagn och vila, gull unge! Sam han mest ätit och badat i sin lilla pool och myst med morfar :)

Kändes som en minisemetser men endå var vi bara ute i tillberga :)

På måndag ska vi åka till Berga och hälsa på pappas barndomsvän, åkt dit varje sommar från att jag föddes tills jag var ca 14. så det ska bli skoj att träffa dom igen, dom var här förra sommaren då pappa fyllde 50. Annars var det som sagt, när jag var 14 vi sågs sist. :)

veckan efter åker vi med ett par kompisar till mumindalen :) sen blir det väl en tripp till Alex mamma i Dalarna och sen hans farmor i skåne. ( varför ha släkten på samma ställe och göra det enkelt lixom)

• Jolinsfaster

Perni: Jag har badat både idag och igår trots att Frida blir tre veckor i morgon och har fortfarande lite avslag kvar. Känns det bra så är det bra. Tryck upp en tampong och bada. Det måste man när det är så varmt. Behöver ju inte bada nå längre stunder, men i och svalka sig funkar.

Som sagt, bad både igår och idag. Igår knökade jag och mannen ner oss tillsammans i barnpoolen på altanen och idag blev det en tur till Skanzöbadet i Hallsta. Vad härligt det är att vara arbetslös och föräldraledig. Så här på kvällskvisten har det blivit lite vin och planering inför campingturen vi lite spontant kom på att vi ville göra fre-ons. Firar vår första bröllopsdag på söndag, så varför inte åka på en minisemester, till samma camping som Fridas farbröder ska åka till över helgen. Dom vet inget om våra planer, så vi ska överraska dom. Så i morgon blir det tältletning, för det vi redan har är lite för litet.

Vår lilla tjej var alldeles otröstlig när det var dags att lägga sig igår. Kände att hon var varmt, så efter att hon blivit baddad på kroppen och fått både vatten och mat så blev det bra igen. Så för oss har det funkat jättebra att ge henne vatten.

• MumsMaräng

Hej och hå!
    Man hinner ju INGENTING som småbarnsmorsa! Nå- idag ska i alla fall inbjudningarna till dopet (14 aug) iväg har jag tänkt. Var till BVC med tre ungar på em. Bara det är ju ett projekt. Jättetrevlig barnmorska- Inger på Läkargruppen. Hon var vikarie för min ordinarie. 3600 något vägde min guldklimp, tre veckor gammal. Så han växer och mår bra. Det är så roligt att han börjar följa med så fint med det som händer runt honom.

Jag har en hemsida som jag skulle behöva få klar och en debatt som jag behöver få till några till deltagare till och annat jobbplock som pressar på. Jag trotsar världen genom att inte ladda min mobil. En form av civil olydnad!

Nu ska jag se om jag hinner fixa lite tvätt innan nästa vakenvända.

Kram, M

• angeni

Har bvc ringt er gällande hembesök eller har ni fått ringa dem? Förra gången så ringde dem och de kom hem till oss. Vet inte hur det är denna gången.

Här kämpar vi på i värmen. Patrick ammar på ganska bra. Har införskaffat amningsbh idag, ville inte köpa innan eftersom jag inte visste hur det skulle gå att amma men än så länge går det bra. Dock har han lite väl mkt gaser i magen... Vad kan jag göra för att lindra det? Något man kan tänka på att undvika att äta?
    Masserar magen lite och då brukar det komma lite grann. Nätterna går utmärkt, bara eftermiddagar och kvällar som kan vara lite gnälligt.

Har hämtat hem dottern med. Så mysigt att ha familjen hemma. Men första handlingen på Willys gick väl som gissat, Patrick började skrika i kassan pga hunger så jag fick gå ut i bilen och amma och micke fick ta hand om Lina och alla varor, hon skulle dock riva ner allt Måste ha sett roligt ut för utomstående...haha

Jag funderar lite på detta med badande efter snitt.. Så länge man blöder ska man ju helst inte bada, men hur länge ska man vänta efter man blivit snittad?

Mums: Man inser att det tar väldigt mkt längre tid när man har mer än ett barn. Allt går mkt långsammare.

• Addisen

Angeni
    Vi fick kontakta BVC själva för första träffen.

Sen när det gäller gaser så använde vi minifom till Frank. 10 droppar innan måltid och han blev genast bättre!

Jag är oxå snittad men jag vet inte hur länge man ska vänta med att bada. Staplerna borde ju iaf vara borttagna. Men efter det så borde det ju gå att ta ett dopp för att svalka sig, behöver kanske inte ligga i för länge

Här hos oss håller vi på att rinna bort i värmen, Frank är inte så stort fan av denna värmebölja, och inte hans mor heller. Vi vågar oss inte ut när det är som varmast och allt känns så klibbigt. Men jag försöker tänka på den vintern vi hade så känns värmen mindre jobbig.

Idag var jag på den sista kollen hos BM och allt var så bra, fick en kopia på hela förlossningsförloppet oxå och det va riktigt kul att läsa (det lilla jag förstod av allt sjukhussnack) sen sa hon det sista "Annika, då avslutar jag den graviditeten nu". Hon menade ju i systemet men jag tyckte det lät så sorgligt på nåt sätt. Men samtidigt så har jag ju fått ut en underbart fin son ur denna graviditeten så jag är nöjd!!

Oj va jag pladdrat på nu...kanske för att Frank sover och jag äntligen har lite tid över )

Ha det gott i värmen tjejer!

Sov så gott!

• angeni

Hej alla i värmen

Ska ta bort staples imorgon, känns så skönt!

Patrick är redan en vecka gammal, kan inte fatta att det har gått så fort. Nog för att man kommer ihåg att tiden gick fort förra gången. Dagarna består av amma, magknip och lite vakentid. Nätterna sover han första gången ca 4-5 timmar och sedan äta så varje natt måste jag pumpa ur andra brösten för det är så fullt med mjölk. Sedan äter han med 2-3 timmars mellanrum vilket är mer än vi någonsin kunnat hoppats på.

Ska ringa bvc imorgon och boka tid för att väga honom. Ska bli kul och se vad han väger.

Hoppas ni hittar lite svalka i detta väder, det gör inte vi. 30 grader minst på ovanvåning och 26 grader i källaren... Men det är bara att stå ut. Håller med Lady - Vi får vara glada för värme med tanke på hur kallt vi hade i vintras Men någon måtta finns det kanske

• MaraFara

Jag fick inga staples den här ggn.. Den läkare som snittade mig är nämligen en av 2 i Västmanland som syr med invärtes stygn som går bort av sig själv..

Å värmen, jag klagar inte, men det tog mig idag 4 timmar att få Melvin att somna ordentligt.. Till slut blötte jag ner en handduk och la på honom, och då somnade han.. Ska till BVC senare idag, förra veckan vägde han 5230 gr..
    Dessutom fyller han 1 månad idag, och det firar vi med mängder av hormonplitor.. Gud, han ser ut som en mindre variant av tonåring..

• happy73

Grattis Melvin på 1 månadersdagenNalle

Här håller sambon på o lägga golv i värmen medans jag roar mig här nice.

Ett litet tips till skrikande barn på affarer eller andra ställen. Vi brukar bara stoppa in ett finger i munnen på bebisen så kan de suga en liten stund. Då hinner man om man har tur handla klart. Annars är ju napp en lösning.

Det blir ingen österlen resa för oss utan vi fick erbjudande o åka på båtsemester med mina föräldrar i stället. Så vi kommer nappa på det erbjudandet.Billigare i inte så långt att åka.

Är det någon som vill ta en tripp till parkenzoo någon dag så hänger jag o barnen gärna på

• angeni

Happy: Jag provade med fingret men det ville han inte nöja sig med, det kom ju ingen mat och napp har han svårt att ta men vi kämpar på med nappen

Shit vad fort tiden går. Grattis till Melvin som blir 1 månad!

• Plogen

Hej tjejer!

Huga vad varmt det är! Jag som i vanliga fall är ett stort fan av sommarvärme och brukar säga "I Sverige kan det inte bli för varmt", har genast ändrat mig. Lill-Plogen klibbar fast på magen när man ska amma, man orkar inte göra nåt och det är förskräckligt varmt i huset. Inte vågar jag åka och bada heller. Men du har rätt, Lady, man får tänka på vargavintern så känns det mindre tungt!

Perni80: Jag hade ju rätt mycket amningsbekymmer i början, bland annat såriga bröstvårtor. Ett tips är att kontakta/besöka amningsmottagningen på lasarettet, vi fick en hel del hjälp där, som sugteknik och sånt. Nu funkar min amning bra faktiskt, men hon vill suga jätteofta på dagarna, och ibland känns det som att hon bara vill snutta och inte äta, så nu har vi till slut köpt napp som vi tänkte testa. Vad har ni andra för nappar? Vi köpte på Apoteket, jag har ingen aning om vilka som är bra, det verkar finnas en massa olika.

Angeni: stort grattis till killen!

Kram på er allihop! Simma lugnt i värmen!

Svar på tråden bf-juni västerås