• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MaraFara
    Fika nästa vecka:

Mån 2/8
    Jolinsfaster
    MaraFara

Tis 3/8
    Jolinsfaster
    MaraFara efter kl 12

Ons 4/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara (med reservation för fint väder då jag åker till Leksand)

Tors 5/8
    Jolinsfaster
    vikh

Fre 6/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara
  • perni80

Fika nästa vecka:

Mån 2/8
    Jolinsfaster
    MaraFara
    Perni

Tis 3/8
    Jolinsfaster
    MaraFara efter kl 12
    Perni

Ons 4/8
    Jolinsfaster
    vikh
    Perni

Tors 5/8
    Jolinsfaster
    vikh
    Perni

Fre 6/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara
    Perni

• Addisen

Fika nästa vecka:

Mån 2/8
    Jolinsfaster
    MaraFara
    Perni
    Lady of Baqueta

Tis 3/8
    Jolinsfaster
    MaraFara efter kl 12
    Perni
    Lady of Baqueta

Ons 4/8
    Jolinsfaster
    vikh
    Perni
    Lady of Baqueta

Tors 5/8
    Jolinsfaster
    vikh
    Perni

Fre 6/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara
    Perni
    Lady of Baqueta

• shia

Har läst om era nattningar av era gullungar. Låter som om ni rutiner redan nu! Jag blir alldeles chockad...Viktor har i och för sig det ganska jobbigt på kvällarna, vi kallar att han har sin skriktimme. Han bli super arg och skriker som en tok. Det är olika tider på kvällen han får sitt utbrott men nu på slutet har det blivit ungefär när han känner att det är på G att gå i säng för natten. Han brukar somna mellan 22-01. Sedan brukar han vakna någongång mellan 01-03 och 04-06.Oftast äter han och somnar om men ibland så är han helt klar vaken. När han är klar vaken så kan han ligga själv och underhålla sig men han kan också bli på riktigt dåligt humör och då hjälper det bara att kliva upp och lägga honom på tex skötbordet och prata med honom, då blir han helnöjd !  På dagarna sover han bara 30 min powernaps om han inte får sova på någons bröstkorg eller i vagnen på promenad, då kan han sova upp till 4 timmar. Nu är det kanske lite speciellt att vi inte är på hemmaplan (vi har snart varit borta en hel månad) Vi har flängt runt rätt mycket, vi har varit och vandrat lite på fjällen i Hemavan, varit i Lycksele och hälsat på kompisar, här i Umeå har vi träffat rätt mycket släkt och vänner varje dag. Så jag börjar tro att det kanske börjar bli lite för mycket för honom eftersom han är på olika ställen hela tiden och plockas i och ur vagnen och bilbarnstolen rätt mycket varje dag. Samtidigt är jag en väldigt rastlös person så jag har väldigt svårt att bara vara hemma en hel dag och inte aktivera mig och träffa vänner. Särskilt nu när vi är hemma i Umeå och det är så många man vill hinna träffa. .Detta blir nog bättre när vi kommer tillbaka till v-ås, blir lite mer vardag då tror jag :) Jag skulle kunna prata om hans sömn i all evighet eftersom den varierar hela tiden och vi analyserar dessutom hans sömn hela tiden, vad alla hans olika skeden kan bero på så jag tror att det har blivit en fixidé, så jag ska ge mig nu :)

Såg att ni även pratat om andranamn, för oss var det rätt enkelt , det blir Erik som både hans far och morfar heter.

Jag har 1 kilo kvar till match vikt, men jag tycker inte att vikten har varit problemet utan vilken helt annan form kroppen har fått. Magen är ju som en degklump och min rumpa har blivit typ 1 km lång !! Får bli mycket promenader framöver. Hade tänkt skaffa mig ett nytt träningskort till hösten men jag kom på att jag helammar ju och jag pumpar inte så det blir lite svårt att lämna Viktor hemma med sin far.

Skulle vara roligt om man kunde lyckas boka i babysim samtidigt som någon av er så när ni har skrivit in er på babdysim får ni gärna skriva vilken tid och var ni ska vara så man kan försöka pricka in :)

Kramelikram

• shia

PS: jag glömde ju att tilläggav att han i natt har sovit mellan 23 och 04 sedan vaknade han 07.30 och åt och han sover fortfarande (10.28)!!!Det är något av ett världsrekord av honom, och analytiker som jag är börjar jag nu fundera på om någonting är fel på honom ! Men han kanske ska ta igen all förlorad sömn ;)

Sedan måste jag bara säga att det är så himla mysigt nu när V är vaken på dagarna och jollrar och ler. Det är ju heeelt underbart. När han smäller av ett leende och ler med sina fina ögon så glömmer man allt vad orytmisk sömn heter.

Nu ska jag ge mig, jag har saknat att skriva till er och det är så mycket man vill delge, det händer ju så mycket varje dag med våra små knytten.

Kram och vi syns snart i Västerås

• Plogen

Shia: jag känner igen det där med att analysera! Det gör jag hela tiden, nu gör hon så där, varför det och vad kan det bero på osv. Precis när man tror att man har fått till nån rutin så ändras det. Det är väl olika tillväxtperioder och vi har kommit fram till att vi inte alltid vet varför hon skriker, man får försöka trösta så gott det går. Våran tjej är också oroligare på kvällen, det verkar ganska vanligt men det är ju såklart påfrestande när dom skriker hela tiden. Det löser sig säkert när han blir lite större.

1 kilo kvar till matchvikt, jag är impad! Jag har 12 kilo kvar, suck.

• Jolinsfaster

Här har vi en till analytiker. Känner så väl igen mig i att så fort man tror att någon blivit en rutin så är det helt tvärtom nästa dag. Det är bara att inse att det kommer vara så här ett tag, och man får försöka ta det för vad det är just nu.

Man skulle väl kanske kunna kalla Fridas sömn som ett "problem", att hon sover för mycket vilket gör att hennes föräldrar oroar sig för när hon egentligen tänkt vakna. Sedan i förrgår har hon sovit och vaknat för mat när det gått 4-6 timmar. Igår var vi på kalas hos hennes farmor och farfar och då var hon utan mat i hela 8 timmar (av dessa sov hon kanske 5-6 timmar) och vaknade för att jag bytte kläder och blöja på henne. Tänkte jag skulle gå och lägga mig själv få fort hon vaknat och fått mat, men timmarna bara gick så till slut bytte jag på henne och blev glad över att hon vaknade till då. Då fick hon mat, somnade och sov 7 timmar innan det var dags för mat igen. Nu har hon precis fått mat igen efter "bara" 4 timmars sömn... och så sover hon igen! Så nu har man redan börjat oroa sig för om hon ska vara vaken i natt, vilket har hänt max 5 gånger sen hon föddes. Så egentligen klagar jag inte utan njuter av att hon sover. Det är ju bara det att man längtar så efter henne när hon sover så länge.

• angeni

Jolinsfaster: Lina hade med en period då hon sov ganska mkt. Kommer inte ihåg hur gammal hon var då.

Patrick sover bra på nätterna vilket gör att man står ut dagtid. Han gnölar hela dagarna i streck konstant all vaken tid. Aldrig nöjd...
    Bara vid bröstet och då behövs det itne ens ätas, ska bara snutta... Jobbigt.
    Mat får han och han följer sin kurva vilket känns bra.
    Numera väger han 4705 gram och är 57,5 cm lång.

Vi gav oss ut på en långpromenad idag och hälsade på mickes farmor som bor några kvarter bort. Patrick somnade innan vi lämnade vår gata. Lina somnade efter besöket där.

Allt med barnen går utmärkt. Däremot hunden är ett annat kapitel... Jag har aldrig sett en hund som har svårare att göra ifrån sig utan att tveka.. Han vankar av och an fram och tillbaka hela 57 gånger räknade sambon det till innan han satte sig för att bajsa... Vad ska man göra åt detta? Alltså det som händer är att man själv måste stå stilla och han vankar av och an på gräsmattan nästan i en halvcirkel från en själv. Vilket är jobbigt och jättesvårt när man ska gå promendaer med barnvagnen.

• perni80

Hej!
    Mer sömn: har ni några rutiner på sovande på dan??? Hos oss så får L styra helt och hållet. Hon sover när hon vill. Ska man ha rutiner när de är så små?? Hmm, det är svårt det här.

Har sorg idag. En av mina föräldrars bästa vänners dotter som jag har känt hela mitt liv, hennes man dog idag. Hon är 25 år och han 26. De fick sin dotter den 7 juni i år, vi hängde ganska mycket på BB. Så han fick inte ens uppleva sin dotters 2 månaders dag! Han har under 3 år varit sjuk i cancer och inatt klarade inte kroppen längre. Usch...  

Ta hand om er så hoppas jag att vi ses i veckan :)

Kram

• Addisen

God morgon mammor!

Frank somnade nyss i sitt babygym så jag har lite tid att plita ner några ord.

Perni
    Jag beklagar, kom nästan tårar när jag läste det du skrivit, ibland är livet inte ett dugg rättvist. Han får inte se sin dotter växa upp och hon får inte ha sin pappa under sin uppväxt. Jag ryser när jag tänker på det. Skickar lite styrkekramar till din vän!

Hur blir det med fikan denna veckan flickor? Ser på listan att flest han anmält sig till onsdagen och fredagen. Ska vi ta någon av dessa dagar? Vart vill ni träffas? Tid?

Här har vardagen infunnit sig igen...Daniel började jobba idag Rynkar på näsan Känns otroligt tomt måste jag erkänna. Och på torsdag ska Frank få sin första spruta Tyst Hoppas han inte blir allt för ledsen. Ska även bli spännande att väga och mäta honom för nu va det 1 1/5 månad sen sist och jag har en känsla av att jag går runt och bär på en 6 kg kille Flört minst...På torsdag blir han även 3 månader, tiden går så himla fort. Men vilken skillnad det är nu och när han va nyfödd. Satt och brände DVD skivor till mor- och farföräldrarna som sträckte sig från förlossningen till 2,5 månad och bara på den tiden har det hänt så mycket. Är Frank mätt, torr och utvilad så är han alltid på gott humör nu förtiden! Ler och tjoar hela dagarna! Testar verkligen rösten mer och mer...

Någon som vet vart man kan köpa finkläder (typ skjorta, väst) i storlek 68? Vi ska ha en namngivningsceremoni för Frank den 4 sept och jag vill att han är lite finklädd då.

Oj, nu prasslar det i gymmet, Mr Frank is awake!

Svar på tråden bf-juni västerås