• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Någon mer än jag som lider av konstant huvudvärk?

Ammade ju inte Lina så har en känsla av att detta hänger ihop med amningen.. Får försöka stå ut annars så klarar jag inte av det alls... Då blir det ersättning. Man fungerar ju inte som människa. Alvedon fungerar inte alls..

Dricker massor känns det som iallafall.

• happy73

Jag har haft mycket huvudvärk. Jag tar två alvedon första intaget sedan en åt gången. Dricker mycket också. Prata med BM om det inte hjälper.

• skuggspel
    angeni skrev 2010-07-24 20:34:26 följande:
    Någon mer än jag som lider av konstant huvudvärk?

Ammade ju inte Lina så har en känsla av att detta hänger ihop med amningen.. Får försöka stå ut annars så klarar jag inte av det alls... Då blir det ersättning. Man fungerar ju inte som människa. Alvedon fungerar inte alls..

Dricker massor känns det som iallafall.
    Jag hade så förra gången men det lättade när jag kom ihåg att dricka ett glas vatten före eller under varje amning. Hoppas det går över!

Happy: Vi har bestämt oss för Birk och Nemo , efter kaptenen, inte fisken Glad, men jag är fortfarande väldigt osäker på just Nemo.

Sussi; Loke kommer hem i morgon och jag känner mig jätteosäker på hur det ska gå. Jag har ju redan haft dåligt samvete halva graviditeten; mamma kan inte lyfta, det går inte att sitta i knät, kan inte klättras på, orkar inte busa och jaga, har för ont idag, måste vila, kan inte stå i lekparken...osv.. Hade jag anat att graviditeten skulle bli så här hade vi väntat med att försöka få fler barn. Loke är jättemammig och jag tror att det beror på alla "avvisanden" eller vad man ska kalla det. Och hur det ska gå med alla tre ensam när Jon börjar jobba vill jag inte tänka på.. Jag försöker ha tillit till att det löser sig.

Nu är det färdigmatat så nu ska jag sova igen.
  • Bezilia

Skuggspel: Grattis än en gång till grabbarna! Hoppas att Loke inte tycker att det är alltför jobbigt med nya syskonen. Inte konstigt om han blir lite svartsjuk när han får två nya konkurrenter... Svårt att inte få dåligt samvete men så mycket kul de kommer ha när tvillingarna blir lite äldre!

Jolins: Jag tror att platserna på babysimmet är fullbokade men testa att ringa. Det börjar v. 34 och sen en ny omgång v. 42 (tror jag). Den senare finns det säkert platser kvar på.

• Addisen

Bezilia, Jolins
    Jag vill oxå gå på babysim med Frank, igår när vi badade honom så tyckte han det va jätteroligt att skvätta massa vatten på mamma. Jag va helt dygnsur efteråt så vi måste ju nästan ta vår lilla fisk till babysim.

Happy
    Jag är ju svag för namnet Frank som du kanske märkt men det läskiga är att jag funderat på Jacob som ev. namn till ett framtida syskon till Frank. Verkar som vi har ungefär samma smak på namn. Vilket du än väljer så tycker iaf jag att de är jättefina!

Jolins
    Vi är oxå sugna på ett syskon till Frank men jag kommer nog vilja vänta lite. Sambon säger 2012 så vi får väl se va det blir...

Sitter i bilen på väg mot Norrland just nu och har många timmar kvar...suck...
    Förresten en fråga...är det fler än jag som tappar enormt mycket hår just nu? Har hört någonstans att man kan göra det efter en graviditet.

• Jolinsfaster

Kul att höra era tankar om syskon. Kan tänka mig att det är svårt att ge båda barnen lika mycket uppmärksamhet och att det dåliga samvetet kommer över en då och då. Samtidigt kommer dom ha så kul tillsammans redan efter ett år, och i det stora hela är ett år rätt kort tid, även om det inte känns så när man är mitt i det. Som det känns nu kommer vi nog satsa på syskon första halvan av 2012.

Bezilia: Det känns för tidigt att börja med babysim vecka 34. Då är Frida bara två månader, så jag ska kolla om det finns platser kvar till vecka 42. Är det några fler som tänkt gå då?

Lady: Var och klippte mig i veckan och frisörskan sa att det var jättevanligt att man tappar hår efter en graviditet. För egen del skulle det inte märkas ett dugg då jag har så himla tjockt hår, men trist om man inte har så mycket hår. Finns tydligen inte så mycket att göra åt det heller.

• happy73

skuggspel hur länge blir din sambo/man hemma? Har han möjlighet att ta lite pappadagar med storebror?
    Jag tror att det skulle kunna vara skönt för alla om pappan kan vara hemma lite längre i början. Vi har gjort så att min sambo tagit ut 10 dagarna, semester plus några veckor pappa dagar för isak. Jag tycker att det är jätte skönt plus att isak inte behöver komma i andra hand. Första september börjar Isak på dagis igen o då går även sambon tillbaka till jobbet, så jag hoppas att allt kommer gå bra med avundsjuka m,m.

Bauqeta hahaa ja  vi verkar ha samma smak på namn =)

Hår: Jag tappade jätte mycket hår efter amningen med Isak. Håret blev även som svinto strassel.

• Nihao

Grattis Skuggspel!! =D Jätteglad för er skull att barnen är ute nu, hoppas det går bra med anknytining. Hur länge stannar du på BB, eller är ni hemma i nya huset hela familjen? Jag gillar namnet Frej också, lite samma stuk som dina namn, var sugen på det själv. Hoppas du mår kalas, härligt att du blivit trebarnsmamma nu! Hur stora är pojkarna?
    Bra karl du verkar ha, min var hemma över 6 veckor när jag fick tvillingarna, o det var SÅ jäkla skönt. Hoppas du o ni får den hjälp du känner du behöver. Kram på dig!

Bezilia, jag skulle gärna gå på babysim, men känner att det blir tufft tidsmässigt med två till hemma. Vi gick med döttrarna, men då var vi ju tvugna att gå båda samtidigt. Gick både "kurs" 1 och 2 och barnen älskade det. Nu är de badmonster som inte skyr vatten eller att bada var o när som helst, oavsett temp... Vet du om det finns tider under dagistid (tis-tor 9-14)? Nån annan som känner sug fast man har syskon hemma?

Ni med huvudvärk: Det kan vara så att nu när det är/varit så varmt så kan man få saltbrist. Testa lite extra salt i två dagar o testa, det kanske är värt det. Något att tänka på iaf.

Hippy: Smart att såga sönder en bilbarnstol till cykelkärran, ska ta upp diskussionen med maken.

• MaraFara

Såg att ni diskuterat åldersskillnad på barn.. Jag har nu testat allt, tätt och sladdis.. Fick ju 3 barn på 4 år (inte att rekommendera Glad), och nu kom Melvin 8,5 år efter sista barnet.. Helt klart så föredrar jag en sladdis.. Jag har mer tid för honom eftersom de andra barnen sköter sig själva och även förstår att de ibland behöver vänta, han är hela familjens gullegris och hans syskon formligen avgudar honom..

Men hade jag samtidigt inte haft mina andra tätisar, så hade jag helt klart känt att det varit för stort gap åldersmässigt, och att de inte skulle ha så stor nytta av varann..

• Jolinsfaster

Nihao: När jag läste om babysim på kommunens hemsida fattade jag det om att dom skulle börja ha syskonpassning under vissa babysim-pass på Löga. Värt att kolla upp om du vill gå.

Svar på tråden bf-juni västerås