• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • happy73

jag har inte vägt mig ännu så jag vet inte hur det är med vikten. Men jag äter som en häst o det är inte bara mat som kommer i munnen även massa kakor,bullar,godis,dricka,glass m,m. Jag får ta tag i det där i höst eller nå.

Jag tänker nog amma om det går tills han är tre fyra månader men vi får se det kan bli längre det kan bli kortare.

• skuggspel

Magmuskler.. jaaa... eller jag vet inte riktigt vad det är jag har i magen längre, jag ser ut som jag var i 4 månaden ungefär. En redig kula som är lixom..hård. Jag kan inte dra in magen alls så mina muskler funkar inte längre.
    Jag har inte hittat vår våg så jag har ingen aning om hur det gått på den fronten. Jag har depp-ätit en hel del godis senaste dagarna. Jag har bara haft så sjukt ont efter förlossningen. Nu har jag varit på akuten för att kolla upp det och deras gynekolog var lite rakare än den bm som kollade tidigare. Han sa rakt ut att oj, sådär brukar man aldrig klippa! Det var ett rejält klipp, det måste ha varit väldigt bråttom. Jag kan inte säga annat än att du kommer ha väldigt ont länge av det här. Sedan visade blodproven att jag dessutom hade någon sorts infektion i kroppen så jag har fått penecillin som jag började äta igår. Nu äter jag citodon( lägsta dosen pga amningen) och har fått en 10g spray med xylocain. Ändå har jag stora skälvan när jag ska gå och kissa. Fast tidigare så lät jag bli att dricka vatten för att slippa kissa så ofta och kunde inte annat än att skrika rakt ut när jag skulle på toa så det har blivit bättre iallafall. Men jag erkänner att jag blev rätt ledsen när han sa att det inte skulle gå över i första taget.

Loke är jättegullig med sina småbröder än så länge. Han pussar på dem och försöker trycka in nappen i munnen på dem, vare sig de vill eller inte. Dock kan man inte lämna honom ensam en sekund med någon av dem, han sätter handen på bröstkorgen eller magen på dem när han ska luta sig fram och klappa eller pussa. 15 kg kille på liten bröstkorg tar lätt en ände med förskräckelse.
    Nu liger jag här i soffan och tittar på allt jag vill göra. Jag har lite svårt att gå och sitta men tänker att det måstemåstemåste vända snart och då ska jag sortera!

Lady Det där med amning blir nog till att hålla på rätt länge den här gången också. Min förra bm rekomenderade att delamma tills Loke var iallafall 1 år då det finns en chans att det skulle kunna hjälpa mot allergier. Då pappan är allergisk mot nötter, pälsdjur, äpplen, päron, ja alla stenfrukter, morötter, pollen.... så tycker jag att det är värt en chansning. Loke är,peppar peppar, inte allergisk mot någonting men om det beror på amningen är ju omöjligt att säga. Fast jag var grymt less på att amma efter ett år vill jag lova! Inte kul att amma någon som kan bitas!

• MaraFara

Gud, jag är kär i min Melvin.. Så helt underbart go.. Ngt av det bästa han vet är att "stå" i mitt knä å spana, armmusklerna tränas ju på mig iallafall.. Stora killen blev 6 veckor igår o vi ska på läkarbesök på tisdag.. Ska bli spännande att se vad han väger då.. Närmare 6 kg tippar jag på..  Nu börjar vi gå in på strl 62.. Alltid roligt med nya kläder, men lite tråkigt eftersom det är uppenbart att han blir större..

Har även börjat blöda färskt blod igen.. Lagom till jag trodde avslaget var borta, precis som för ngn vecka sen.. Nästan så jag skulle kunna misstänka mens..

Har oxå varit å fixat pass åt Melvin, jag å alla barnen inkl mina föräldrar och min ena syster åker ju till Turkiet om 1 mån.. Ska bli underbart!! 1 vecka med all inclusive..

• Jolinsfaster

Kul att höra hur ni andra gör på nätterna Eftersom vi bara ger Frida ersättning brukar vi dela på natten. Jag ger henne mat kl 23-24 och sen ger maken henne mat runt 4-5 och sen är det min tur runt kl 8-9. Så har det iaf varit de senaste tre nätterna, så vi får se hur det fortsätter. Det är himla skönt att kunna dela på natten, för då får båda minst 6-7 timmar sömn, vilket ger glada föräldrar. Brukar ändå bli att man vill vila en stund på dagen. Förhoppningsvis blir det bara ett mål per natt när maken börjar plugga igen (30 aug).

Min tanke är att ta tag i de sista gravidkilona när maken börjar plugga. Då är "semestern" slut. Jag gick upp 14 kg och 9 kg gick jag ner rätt fort, men dom sista 5 verkar sitta. Som sagt, har inte gjort några större ansträngningar för att bli av med dom heller, men i höst blir det annat. Om vi blir några som kör ihop så blir det lättare. Man kan ju gå några varv i Rocklundaskogen eller så.

Har ni andra kommit fram till andranamn till era barn? Vi har beslutat oss för mitt förslag så det blir till att skicka in papprerna så fort som möjligt innan maken ändrar sig!

Nån som vet om man åker gratis med barnvagn på bussen? Har för mig att man fick göra det när jag var liten, men så vitt jag kunde förstå av VL:s hemsida är det bara barn + vagn som åker gratis..?

• Jolinsfaster

Mara: Skulle vara kul att träffa Melvin och jämföra med min flugviktare som igår var på BVC och vägde då 4260 g. Vi som tycker att hon är stor och tung. Har börjat med storlek 56 om dom är små i storleken. Fast hon blir iofs bara 5 veckor idag.

Vad härligt med Turkiet-resa! All inclusive är ju helt underbart.

• MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-07-28 11:43:56 följande:

Kul att höra hur ni andra gör på nätterna Eftersom vi bara ger Frida ersättning brukar vi dela på natten. Jag ger henne mat kl 23-24 och sen ger maken henne mat runt 4-5 och sen är det min tur runt kl 8-9. Så har det iaf varit de senaste tre nätterna, så vi får se hur det fortsätter. Det är himla skönt att kunna dela på natten, för då får båda minst 6-7 timmar sömn, vilket ger glada föräldrar. Brukar ändå bli att man vill vila en stund på dagen. Förhoppningsvis blir det bara ett mål per natt när maken börjar plugga igen (30 aug).

Min tanke är att ta tag i de sista gravidkilona när maken börjar plugga. Då är "semestern" slut. Jag gick upp 14 kg och 9 kg gick jag ner rätt fort, men dom sista 5 verkar sitta. Som sagt, har inte gjort några större ansträngningar för att bli av med dom heller, men i höst blir det annat. Om vi blir några som kör ihop så blir det lättare. Man kan ju gå några varv i Rocklundaskogen eller så.

Har ni andra kommit fram till andranamn till era barn? Vi har beslutat oss för mitt förslag så det blir till att skicka in papprerna så fort som möjligt innan maken ändrar sig!

Nån som vet om man åker gratis med barnvagn på bussen? Har för mig att man fick göra det när jag var liten, men så vitt jag kunde förstå av VL:s hemsida är det bara barn + vagn som åker gratis..?

Här är andranamn redan klart.. Melvin har sin pappas namn som andra namn, men det hade jag bestämt sedan långt tillbaka..
    Du som vuxen åker inte längre gratis på bussen, utan måste betala.. Men förut var det ju så att man åkte gratis med barnvagn..
  • happy73

skuggspel Gu vad jobbigt att ha så ont. Lider med dig. Tur att Loke är snäll mot syskonen. Än så länga har vi också haft tur med Isak. Jag känner igen det där med nappen o lite hårda kramar. Isak vill gärna mata lillebror med knäckebröd o annat smarrigt enligt honom själv =)

Är det någon som vill hänga på med barnvagns promenader på kvällarna så kan ni ringa mig. Jag försöker att ta en kvällspromenad då o då.

• MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-07-28 11:49:23 följande:
    Mara: Skulle vara kul att träffa Melvin och jämföra med min flugviktare som igår var på BVC och vägde då 4260 g. Vi som tycker att hon är stor och tung. Har börjat med storlek 56 om dom är små i storleken. Fast hon blir iofs bara 5 veckor idag.

Vad härligt med Turkiet-resa! All inclusive är ju helt underbart.
    Du har iallafall haft en nyfödd bebis Glad.. Melvin vägde ju 4750 när han kom, och han kändes aldrig som nyfödd eftersom han var lika stor som en "normal 1,5 månaders bebis..
  • vikh

Hejsan är hemma igen från en natt på hotell i Trosa skönt att komma hemifrån.Och  Filip gick det bra med.
    Filip brukar få sitt kvälls mål vid 22 och sover sen hela natten ,vaknar mellan 4 och 5 ,sen somnar han om efter maten .

Är det någon som tänker ha dop för era små här i höst??
    vi ska ha dop för Filip i september.

Tänkte höra om det är nån som vill ses nästa vecka och fika??

Hade bra alla!!

Svar på tråden bf-juni västerås