• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

Lady: va kul vi ska ha dop för Sam den 4 sep. han ska också ha skjorta, väst och fluga *ler* kolla strands, nätet, hm hade förr.

Perni: Fy vad livet är orättvist!

På onsdag åker vi iväg igen en sväng upp till smedjebacken och hälsar på barnens farmor och faster :)

på min 25 års dag ska Leah börja på dagis och jag är faktiskt lite nervös och ledsen över det, vill nästan ha henne hemma längre med mig och Sam men endå så är hon ju den mega socialaste tjejen jag sett så hon kommer ha dunder kul! och det är ju bara 3 dagar i veckan. så jag får väl stå ut *ler*

• angeni

Godmorgon alla!

Ursh vilka tråkiga dagar vi har nu. Trots detta försöker man ta sig ut med barnvagnen och gå, vilket inte är det lättaste alla gånger. Men tur att det finns regnskydd. Igår gick vi runt Erikslund för att hunden skulle få mer social träning och det är ju mycket folk i rörelse i stan i jämfört med vad vi har i Hallsta.

Lina har varit hos farmor inatt så vi har bara haft Patrick. Men inatt har han gnölat mkt. Och på kvällarna när jag ammar så känns det som att han inte får någon mjölk.
    Han tar inte tag och skakar bara på huvudet hela tiden. Men när jag klämmer på bröstet så sprutar det ju.. Vet inte varför han håller på så.. Svårt att förklara med.

Just nu sover han lugnt i vår säng. Vi hade honom i sin säng i förrgår natt och då fick han lite ersättning på kvällen efter amning då vi hade öppnat en tetra och då måste ge den. Och då sov han ända fram till 6 på morgonen innan han ammade. Och sedan sov vi vidare till 10.

Inatt så ammade vi vid den vanliga tiden halv 5 och sedan så vid 6 och vid 8. Förkylningen håller i sig Känns så jobbigt att lyssna på hans snoriga näsa.

Jag som hoppats på att jag skulle få plugga i höst men det blir sambon. Har egentligen ingen lust att sitta hemma ett år till men nu blir det så. Dock verkar det inte som han kommer ha så mkt lektioner om dagarna så det kanske blir mkt avlastning ändå. Lina ska ju få börja på dagis med.

Ha det bra alla!

• Nihao

Lady, vår ena tjej blev jätteförstoppad av ett järntillskott de fick för de var prematurbarn, hon bajsade inte på två veckor o mådde kasst, så jag förstår din oro du hade. (Fick sen en bra läkare som hjälpte oss, tack o lov var det lätt avlöst!) Bra att det löst sig nu, som du säkert vet nu är allt mellan 10ggr/dag o en gång på 10 dagar normalt. Gu vad spännande att se hur stor din Frank blivit när du inte vägt o mätt honom på så länge. Tänk att han är tre månader nu, nyss var vi gravida allihop!
    Tror Lindex har "finkläder" till baby också.

Ser att ni pratat nattrutiner. Vår lille son är nog det snällaste som finns. Han har kanske inte annat val när han har två vilddjur som springer runt honom jämt, pussar o kramar (kärleksfullt o rätt hårdhänt) o gärna lägger sig nära nära var han än är o lägger sina lockar i ansiktet... Tjejerna älskar sin bror! Så han blir helt enkelt härdad. :) Han är glad o go jämt. När han gnäller är han antingen Hungrig, Har bajsat eller Vill bara komma upp o se världen. Han äter var 3-3,5:e timma på dagen, nästan utan undantag, och sista målet blir runt 22. Sen ligger han o jollrar i 1-1,5 timmar o somnar sen sött där han är (soffan, golvet, insatsen, knät, famnen...) Så runt 23-tiden lägger vi honom uppe i hans säng där han sover till ca 5, äter, får torr blöja o somnar om till 8-9. Så är det allra oftast. Så himla skönt. 
    Ska på läkarkontroll nu i veckan, har inte mätt o vägt på flera veckor så det ska bli kul att se. Tycker han blivit så lång, nu drar han 62 o stora 56:or, så jag gissar på 60 cm o 4,6 kg. ^_^

Vår son har sitt arbetsnamn från magen som andranamn, o sen ett tredjenamn efter sin far. Vi skickade in första vecka o 7 veckor efteråt blev det tydligen registrerat. på FKs hemsida har det bara stått "Pojke Efternamn" o personnummer tills nyss.

Perni. Kan bara instämma, så himla orättvist.

• Nihao
    Fika denna vecka:

Mån 2/8
    Jolinsfaster
    MaraFara
    Perni
    Lady of Baqueta

Tis 3/8
    Jolinsfaster
    MaraFara efter kl 12
    Perni
    Lady of Baqueta
    Nihao

Ons 4/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara (med reservation för fint väder då jag åker till Leksand)
    Perni
    Lady of Baqueta
    Nihao

Tors 5/8
    Jolinsfaster
    vikh
    Perni
    Nihao

Fre 6/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara
    Perni
    Lady of Baqueta

Ska vi ses på onsdag tjejer?? =)
  • MaraFara

Idag har jag fixat tid för Melvins dop, 17 oktober var första lediga tiden med just den prästen jag vill ha. Har nämligen en bekant som jobbar som präst här ute.. Blir ett väldigt litet dop, jag har 15 pers som jag tänker bjuda.. Hur många eller om pappan tänker bjuda vet jag inte, Melvin har fortfarande inte träffat ngn från sin pappas sida.. Dessutom har Melvins storebror, på snart 2 år, som varit med vid ngr tillfällen slutat närvara.. Å när jag frågar varför får jag bara ett svar om att det spelar väl ingen roll då det inte påverkar Melvin och hans pappas relation.. Nej, förvisso inte, men ska inte även syskonen ha möjlighet att bygga en relation? Men som sagt, får inga direkta svar.. På torsdag är det iallafall dags att gå till Familjerätten och skriva under så att melvin får en pappa på alla papper..

• perni80

Ondsag blir toppen att ses!
    Vart ska vi ses någonstans?

Kram

• Jolinsfaster

Perni: Jag beklagar sorgen! Tänkt att gränsen mellan liv och död kan vara så hårfin. Att ena dagen glädjas åt sitt nyfödda barn och i andra förlora sin älskade. Usch, blir alldeles gråtfärdig..

Angående sömn så låter vi F bestämma helt själv när hon ska sova, även på natten. Känns som hon är alldeles för liten för att man ska styra över det, och dessutom tror jag att hon sover så pass mycket som hon behöver. Hon fullkomligen vräker i sig mat, och med kombinationen med all sömn så är det inte konstigt att hon växer så det knakar.

Angeni: Finns det ingen möjlighet för dig att läsa kvällskurser? Förstår att det känns kämpigt att behöva vara hemma ett år till. Du får se till att du kommer iväg på någon aktivitet åtminstone en dag/kväll i veckan som du gör bara för din skull. Tror att man får massa energi av sånt. Själv försöker jag klura ut vad jag själv ska hitta på för att komma iväg. Finns ju så mycket kul man kan göra.

Jag tycker vi kör fika på onsdag. Vad säger ni om Bredbar, eller är det någon som har plats för alla barn och vagnar hemma hos sig? Eftermiddag tycker jag passar bäst, runt kl 14? Så har den största lunchrusningen lagt sig. Ska bli kul att ses!

• Jolinsfaster

Nån som vet vart man kan hitta haklappar i tyg med plastad frotté på baksidan? Har tittat på både Coop och Willys på Hälla.

• angeni

Vi har plats för alla Jag har inte skrivit upp mig på någon lista för jag trodde vi skulle åka till fjällen men så blir det inte. Vore kul att träffa alla igen!

Vi har ju börjat fått lite ordning nu efter renovering

Idag har vi varit iväg på fika med familjen, eller ja sambons far med sambo, broder samt farmor och det var väldigt trevligt. Men jag fattar inte hur fort kroppen förbränner mat. Efter 1,5 timme var jag hungrig igen men får vänta, man kan ju inte äta hela tiden. Men antar att kroppen behöver mer när man ammar.

Perni: Det är riktigt läskigt att läsa om sådant. Man börjar genast tänka på vad skulle man själv göra om det hände en någonting. Beklagar sorgen.

Jolins: Jag ska kolla upp gällande kvällskurser eller iallafall försöka komma iväg på något träningspass eller något. Patrick tar ju flaska utan problem så sambon kan ju mata då

• happy73

Hej jag kan nog hänga på på onsdag o fika. Stan kan väl vara kul så kan man passa på o titta lite i butiker också.

Perni Jag förstår att du är jätte ledsen. Min nära vän förlorade ju också sin man i cancer. Men som råd till dig vill jag bara säga att ring o träffa din vän mycket nu. Ring hellre en gång för mycket. Det är så lätt att man inte vill störa eller ringa vid fel tidpunkt. Men det är ännu värre om inga människor hör av sig då hon säkert behöver prata.

Svar på tråden bf-juni västerås