• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Addisen

Shia,
    Kan du ha ätit något som gått över i bröstmjölken som han reagerar på?

• Plogen

T ex jordgubbar? Jag har hört att dom kan få prickar av jordgubbar.

• HippYgirl

just nu kan vi ha alla bak, men enormt trångt och det går knappt att sätta på Alfons bältet. Alfons sitter bakom Alex och har det trångt om fötterna (Alex är 190) Sams stol sitter i mitten och Leah bakom passageraren. men när båda ska ha samma sorts stol så kan inte Sam sitta i mitten längre för den stolen får inte plats eftersom Alex ryggstöd sitter så långt bak.

Så en kan sitta  passagerar sätet och en bakom. men så måste Alfons sitta bakom Alex då det bara är midjebälte i mitten. alltså ska jag tränga mig in i mitten och det går inte.  så alla kan åka om ine jag är med, eller den helgen Alfons inte är hemma :(

• HippYgirl
    Shia: vilkems årsmodell och motor har dom? Alex undrar då han säger att många säger att dom är slöa :)
  • Jolinsfaster
    Måndag 9/8
    Lady of Baqueta
    Angeni (efter kl 12 ska till bvc kl 11 )
    Perni

Tisdag 10/8
    Lady of Baqueta
    MaraFara
    Perni
    HippYgirl

Onsdag 11/8
    Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl
    Jolinsfaster

Torsdag 12/8
    Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl
    Jolinsfaster

Fredag 13/8
    Lady of Baqueta
    MaraFara
    HippYgirl
    Plogen
    Jolinsfaster
  • Jolinsfaster

Plogen: Vi har också en begagnad vagn som är tung. Jag har också svårt att få in den själv i bilen, men brukar lyfta så ena halvan är i bagaget och sen försöka putta i den andra delen. Maken har fått lyfta typ 98% av gångerna och när det blir ett par turer då vagnen ska ut och in så strejkar hans rygg. Detta har gjort att vi bara tar med vagnen när vi absolut måste det, vilket är lite trist. Får se hur länge vi står ut, förhoppningsvis tills det är dags att köpa syskonvagn.

Är det bara jag som inte kan se bilderna som läggs ut här? Skulle ju vilja se dina bilder, Angeni.

På torsdag är det dags för Fridas läkarundersökning. Ska bli kul att se hur mycket hon väger nu.

Vi har i två nätter fått sova 9 (!) timmar, kl 00-09 och under dagen har hon ätit var 5:te timme. Men så var det där med att tro att det skulle vara en rutin, så i natt sov hon "bara" 7 timmar och har ätit var 4:de timme. Hon har också börjat med att hon vill somna i nåns famn inför natten, annars är det blir det bara skrik och gnäll. Igår försökte jag hålla henne vaken för att hon sovit så mycket under dagen och var rädd för att hon inte skulle sova på natten. Men det resulterade bara i hysteriskt skrik. Det tolkar jag som att hon är för liten för att man ska kunna justera hennes mat och sömn. Hon mår bäst om hon får bestämma själv.

På fredag ska jag på efterkontroll hos barnmorskan. Vad gör man då? Bara samtal eller nån undersökning också?

Har föresten bokat in mig och F på babysim på Kristiansborg, måndagar kl 11, med start 1/11, om det är nån som vill boka samma.

• HippYgirl

Leah och Sams rum

Ska bli lite mer "Samigt" när han flyttar in där *ler*
  • MaraFara
    Plogen skrev 2010-08-09 11:21:24 följande:
    Fler funderingar om bil: Jag är jättenöjd med våran gamla begagnade barnvagn, men nackdelen är att den är jättetung och jag orkar inte lyfta in den i bakluckan själv, otränad som jag är. Det blir lite problem nu när man ska klara sig själv om dagarna, mannen börjar jobba heltid den här veckan. Orkar ni lyfta in barnvagnarna i bilen eller hur gör ni?
    Jag har en "reseliggvagn" Carena  som är betydligt lättare än min Brio.. Å den kan jag lätt lyfta i å ur bilen själv.. Så ska jag ner på stan så blir det den vagnen som gäller för mig..
  • shia

Jolinsfaster: jag ska genast se om det finns plats för mig och Viktor på samma babysim. Vore roligt och gå samtidigt :)

Viktors vaknar fortfarande 2 ggr per natt och ska ha mat, sedan vaknar han vid 8 igen och käkar och sover sedan till ca 10. Under dagen äter han varannan timme !!! jag har börjat försöka dra ut på tiden för han ser verkligen ut som en palt, han har lagt på sig hur mycket som helst.

Jag har verkligen försökt analysera vad jag har ätit de senaste dagarna , men jag kan inte komma på att jag har ätit något som skulle kunna ge honom alla dessa utslag. Han har dessutom börjat få utslag på bröstet !! Igår och idag har han även sovit super duper mycket så jag börjar fundera om någonting är galet med honom. Men när han väl är vaken så är han nöjd så det verkar inte som om utslagen irriterar honom på något sätt. Ja, jag vet rakt inte vad vi ska göra ...blir han inte piggare så kanske det snart är dags att ringa BVC. Tänkter då rakt inte ringa sjukvårdsupplysningen, dom verkar ju ändå inte kunna någonting !

• happy73

vi har en volvo v70 den är vi jätte nöjda med.

När det gäller mat så har  storebror ätit dåligt hela sommaren. Han har ingen ro att sitta still. Vi låter maten stå framme så att han kan äta lite då o då. Jag tror inte det beror på något syskon när det gäller maten utan mer att det har varit  varmt ute plus att det kanske inte är så intressant just nu.

Tack för era fina bilder på barnrummen. Hoppas fler vill lägga in lite bilder. Hippy vilken fin spis/diskho. Vart har ni köpt den?

ska vi bestämma någon dag för träff?

Svar på tråden bf-juni västerås