• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Jolinsfaster: Vi var ju väldigt snabba med att planera andra barnet Och det blev ju tätt. Nu är det tuffa dagar här hemma men om ett år kommer de ha så mkt mer nytta av varandra

Idag har vi kämpat på med städning av övervåningen som inte har gått att vara på innan nu eftersom det varit så varmt. Men nu är det riktigt behagligt inne

• HippYgirl

hej hallå! nu är vi hemma efter några dagar i Berga, det vart fiske, bad och shopping i kalmar :) på tisdag till torsdag åker vi till mumindalen, veckan efter blir det kanske en sväng till dalarna och veckan senare en tripp till skåne :)

Lady: jag har gaft Sam fråmåt i babybjörn och det har gått bra :)

• vikh

Hejsan alla hoppas allt är bra med er,här är det bra och Filip mår bra på måndag blir han två månader redan.
    Vi ska ta en tripp till Trosa och tomteland i Dalarna på semestern.

Hoppas det snart är dags för dig skuggspel och allt går nog jätte bra lycka till.

Tänkte höra om det är några som vill ses nästa vecka och fika,det va ett tag sen sist nu.

Jolinsfaster vilken ersättning använder du till Frida??

Trevlig helg alla!

¨

• sussi81

Gokväll på er alla!

Ja, skönt faktiskt detta väder! Första dagen idag med långbyxor sedan midsommar känns det som...

Här hemma är det husmålning som gäller, eller rättare sagt karln min målar och jag tar hand om barn... ;) Och då kan jag varmt rekomendera detta med att ha barn i sjal! Jag har Viktor i den långa stunder på dagarna, och även på kvällen då det annars kan va lite kinkigt! Perfekt att stoppa i honom i den när man går till lekparken eller liknande med storasyster, för han vill gärna va i famnen hela tiden. Och i den kommer han till ro med detsamma och somnar på studs.Tänk, han blir en månad imorgon... Det går så otroligt fort.

Mina föräldrar är även här några dagar med husvagn och bor på Mälarcampingen, så pappsen min hjälper till med husmålningen och mamma gör sällskap med mig och barnen! Perfekt ;) Imorrn blir det IKEA en sväng.

Ser fram emot att komma iväg och fika med er snart, det var jättelänge sen jag träffade er!

Nä, nu ska jag passa på att mysa i soffan med gubben en stund innan ögonlocken ramlar ner!
    Kram och Trevlig helg på er!

• Bezilia

Hej på er allihopa!
    Det märks ju att de flesta på tråden har annat att göra just nu, bebisar och semester, Underbart! Här hemma tar vi dagarna som de kommer. Just nu är mina föräldrar uppe och hälsar på min och syrrans familjer, i kombination med födelsedagar. Igår firade vi min systers äldsta dotter som fyllde fyra. Hennes yngsta dotter är totalt förtjust i min sambo och han blir så stolt. Igår när hon satt och åt av hans pasta så tittade hon på Tove som låg i sin vagn och sa " Jag tycker som Tove". Gissa om han blev lite tårögd! Söta lilla tjejen är två år gammal.

Tove växer och frodas, hon har tagit igen den lilla viktdipp hon fick i och med operationen och nu ligger hon över sin kurva, både på vikt och längd.

Jolins: Vi har väl inte direkt börjat planera barn två än, bara att vi vill ha en till. Men visst kommer tankarna ibland... Hur tänker ni? Vill du ha barnen tätt?

Det vore absolut trevlig att ses snart igen. Tyvärr åker vi till Halmstad i början av nästa vecka och stannar en- två veckor men när vi kommer hem följer jag med igen!

Är det någon som ska gå på babysim i höst? Jag och tove har anmält oss på Kristiansborg på måndagar kl 11. Det ska bli jättekul!
    Nu är det nog dags att sova...

• skuggspel

Nu har jag fåt bebisar!
    Det gick lite väl fort, de föddes kl 20 och jag hade börjat ana värkar när vi var på ultraljud kl 15.45. Vi åkte hem, jag började få riktiga stormvärkar med ca 2 min mellan så det var bara att vända. Sedan blev det nästan inga värkpauser mer. Jag hann tack och lov (mycket tack vare Jon) få epidral även om en av bm tyckte att det inte var någon ide.. (Morr!)
    Ettan kom med huvudet först men när tvåan skulle vändas gick inte det. De hängde på magen, tre pers tror jag, och jag blev klippt för att det skulle gå så fort som möjligt men det räckte inte riktigt, han mådde allt annat än bra när han kom ut. Han repade sig dock bra efter ett tag men Jon var rätt blek. Han var lite mer med än var jag var och förstod att det var illa.
    Loke är fortfarande kvar hos mina föräldrar, knytena ligger i sängen och pyser och jag funderar på om jag ska ta en karda och försöka reda ut dreadsen i mitt hår. Om man vill ha riktigt rejäla tovor är det ett bra tips att ha våta handdukar på huvudet och gå igenom en förlossning i raketfart..Glad
    Jag har fortfarande lite anknytningsproblem men jag har börjat ana att det nog är våra bebisar iallafall.. Den här gången har det tagit längre tid men med skillnaden att jag VET att det kommer bli som det ska i mitt huvud inom en snar framtid.
    Oj, nu vaknade ett pyre.

• Plogen

Jättegrattis Skuggspel! Vad skönt att allt gick bra! Stor kram till er alla tre!

• Addisen

Grattis en tredje gång skuggspel! (måste ju gratta på tråden oxå och inte bara på fejan)

Ja det va minsann en snabb förlossning och skönt att allt gick bra tillslut, din sambo verkar vara en klippa tycker jag men jag förstår att han blev skrämd.

Mys med era små pojkar nu, förresten har ni valt några namn ännu?

Hippy
    Tack för ditt svar, då ska lilleman få åka framåt nästa gång i babybjörn.

Vi sticker till Sollefteå imorgon och stannar till fredag. Men efter vi kommit hem hänger vi gärna med på fika för då har sambon börjat jobba igen.

Tänk att alla fått sina små nu!!

Trevlig helg mammor!

• HippYgirl
    Grattis skuggspel! nu är det bara att knyta an och myspysa med era grabbar :)

Nu är ALLA kidsen i tråden ute i världen och myser med mammor och pappor :)

Dax att tvätta och börja fundera ut vad som ska packas med på nästa resa på tisdag :)
  • sussi81

SuperGRATTIS Skuggspel till era två små knyten!BabyBaby
    Ta hand om er nu och hela familjen!
    Jag kan ju säga att när vi hämtade Maja efteratt Viktor kommit ut så började jag tokgråta och kände jätte mycket skuld till henne för att det plötsligt kommit en till som ska ha uppmärksamhet. Det höll i sig första veckan, men sen blev det bättre... tänkte bara i ditt fall då det plötsligt kommit TVÅ om du skulle känna nåt sånt för Loke... Men du kanske klarar det bättre än jag! Men om, så vet du att de känslorna ger med sig!

Kul att alla små bebbar är ute nu!

Svar på tråden bf-juni västerås