• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Skuggspel: Hoppas allt går bra med pojkarna

Här har man inte tid att sitta längre, dels har vi en väldigt närhetsbehövande son, vilket iofs är mysigt men lite tufft när man knappt kan lägga ner honom utan att han börjar gråta eller skrika. Svårt att få tid till att duscha eller gå på toa. Diska och laga mat kan man göra med honom i bärsele men svårt att duscha med den

Lina knallar runt och på någon minut bara vänt upp och ner på övervåningen så när hon sover är det städa som gäller innan det är dags att riva fram allt igen Men underbart att se henne så glad är det!

Sedan så gnäller sambon när jag väl sätter mig här så det är lika bra att hålla mig ifrån.

Patrick har blivit jätteförkyld Försöker med koksaltlösning, bröstmjölk samt provat näsdroppar fårn Nezeril men inget verkar hjälpa hans stackars näsa. Amningen känns som den blir väldigt jobbig för honom med den täppta näsan.
    Suger snor ur den med hela tiden känns det som men verkar inte bli något bättre.
    Brösten ömmar som bara den så tror inte han suger ut ordentligt med mjölk just nu Aja får pumpa lite. I värsta fall får vi väl ge flaska om han inte kommer till ro vid bröstet. Skönt att det finns lite mjölk i kylen.

Nihao: tack för tipset. Ska testa det med Igår klarade jag mig utan huvudvärk men drack säkert en 6 liter vatten. Fick springa på toa hela tiden kändes det som, kändes som man var gravid igen haha

• Plogen

Halloj allihop!

Tänkte höra hur era små knyten har det med nattsömnen? När lägger ni dom för natten? Vi har lite svårt att få henne att somna på kvällarna, det har blivit en del sena nätter. Hon somnar när jag har ammat men sen när vi lägger ner henne i sängen vaknar hon ganska ofta. Nån som har några tips?

En annan grej: har ni gått ner nåt av era gravidkilon? Jag gick ner 7 kilo ganska snabbt, det rasade av under den veckan jag hade 40 graders feber och mjölkstockning, det trista är bara att jag nu har gått upp 3 kilo sen dess! Det innebär att jag nu bara väger 4 kilo mindre än när jag var höggravid! Känns mindre lustigt...

Angeni: trist att han är sjuk! Förstår att det blir extra svårt att amma då. Men kämpa på ifall du vill amma. För mig tog det ganska många veckor innan jag tyckte att amningen funkade bra.

• MaraFara
    Plogen skrev 2010-07-26 21:43:54 följande:
    Halloj allihop!

Tänkte höra hur era små knyten har det med nattsömnen? När lägger ni dom för natten? Vi har lite svårt att få henne att somna på kvällarna, det har blivit en del sena nätter. Hon somnar när jag har ammat men sen när vi lägger ner henne i sängen vaknar hon ganska ofta. Nån som har några tips?

En annan grej: har ni gått ner nåt av era gravidkilon? Jag gick ner 7 kilo ganska snabbt, det rasade av under den veckan jag hade 40 graders feber och mjölkstockning, det trista är bara att jag nu har gått upp 3 kilo sen dess! Det innebär att jag nu bara väger 4 kilo mindre än när jag var höggravid! Känns mindre lustigt...

Angeni: trist att han är sjuk! Förstår att det blir extra svårt att amma då. Men kämpa på ifall du vill amma. För mig tog det ganska många veckor innan jag tyckte att amningen funkade bra.
    Jag brukar vyssja Melvin till sömns runt 22-23, å sen lägger jag honom faktiskt på mage i sin säng.. Där ligger han tills han vaknar för mat å då får han komma över till mig i min säng, å där ligger han sen tills det är morron..

Å beträffande gravidkilo.. Jag gick ju upp 40!!!!! kg, och har nu gått ner 16 av dessa.. Men dom andra ska bort även dom..
  • Addisen

Plogen
    Jag brukar amma Frank liggandes i vår säng runt kl 21 och då somnar han och jag bygger upp med kuddar runt om och lämnar honom. Sen när vi ska sova så flyttar jag över honom till sin säng för då sover han djupare. Sen sover han till typ kl 6. Jag brukar vakna innan av att mina tuttar spränger

• angeni

Patrick ligger i vår säng och sover. Jag ammar honom till sömns när vi går och lägger oss. Han har sin vaken period just nu på kvällarna. sedan sover han till ca 3-4 och äter sedan sover han vidare till 7-9 beroende på lite.

Gravidkilona är borta här. Gick ju bara upp 8 kg och har gått ner 10 kg sist jag kollade iallafall. Så det hoppas vi fortsätter så

Plogen: Det tog tid innan Lina fick in någon rutin på kvällssovandet. Hon hade precis som sin bror vakenperiod på kvällarna. Men hon fick flaska och sedan lade vi henne i hennes säng och hon sov till ca 4 och efter den flaskan hade hon svårt att somna om i sin säng. Så då blev det vaggande i vagnen eller sova i vår säng.

• Bezilia

Jag brukar amma Tove någon gång vid 22-23 och sen byter vi på henne. Verkar hon trött då så brukar jag lägga henne i hennes säng och hon somnar själv. Om hon inte kommer till ro direkt lägger jag mig på vår säng med en hand på hennes mage så att hon känner att jag är där men utan att hon ser mig. Om hon inte är så trött gosar vi med henne en stund till så att hon blir lite tröttare innan vi lägger henne. Tidigare brukade hon ofta somna medans jag ammade och så lyfte vi över henne till hennes säng när hon somnat men nu när hon är lite äldre tycker jag att det fungerar bra att låta henne somna i sängen istället för vid bröstet. På natten brukar hon sova till 4-tiden och sen somna om ganska lätt. Sen vaknar hon vid 7-8 igen. Någon natt har Tove sovit ända till 5-6 men än så länge har det varit undantag, tyvärr... :)

När det gäller gravidkilona så går det ganska sakta neråt här... Jag gick upp nästan 19 kg och gick ner 12 av dem väldigt snabbt... men nu är det lite svårare! Hade som idé att hålla mig ifrån glass och annat sött men hur lätt är det på sommaren?!? Har dessutom tänkt börja springa men kroppen har varit för seg för det. Kanske dags att testa snart och hoppas att ryggen håller för det!

• perni80

Hej tjejer!

Inatt somnade lexie i soffan vid 21, sen vid 22 gick vi och la oss och la henne i vår säng som alltid, sen sov hon till 6. Åt somnade om och vaknade 9.30!!! Inte helt fel. Men vanligtvis så brukar jag amma henne vid 22 sen lägger vi henne och oss då brukar hon somna ganska snabbt. Hon kan ligga och vara vaken ett tag men ligger tyst och snäll, så då somnar vi och hon. Sover inte era små knyten i era sängar??

Apropå gravidkilona, jag gick upp 22 kg och har gått ner 17kg. Men det är väl de sista 5 som kommer att vara svåra. Har satt som mål att gå ner dem till jul.

Blir babysimmen fulla så snabbt! Shit, jag har inte bokat någon plats. Vi ska gå på babysim här vid oss på Eriksborg. Det ska tydligen vara lite dyrare, men då kan vi gå dit på 2 minuter!!!

Nu ska det ammas!
    kram på er

• happy73

Hej här ammas det titt som tätt. Har ingen koll direkt. På nätterna ligger jag i sängen o ammar så är jag jätte trött så somnar jag under amningen. Om jag håller mig vaken o knodden sover djupt kan vi lägga över honom i ligginsattsen från barnvagnen som vi har brevid sängen. Jag sover ju bättre då han sover i den o inte ligger brevid mig o svettas.

• Plogen

Tack för intressanta inlägg om nattsömn! Det låter som ni allihop har väldigt smidiga nätter med mycket sömn, det är ju suveränt. Våran tjej sover länge när hon väl har somnat som tur är. Hon  sover i mitten av vår säng på en egen liten madrass. Vi har en fin vagga till henne men den har vi inte använt, jag har inte förmått mig att lägga henne i den än, jag vill ha henne nära ett tag till!

Jag är också mäkta imponerad av era viktnedgångar! Jag ligger helt klart i lä med mitt fyra-kilostapp! Har nån av er reflekterat över delade magmuskler? Min mage ser ut som ett hustak när jag ligger ner på rygg och ska resa mig upp. Det krävs tydligen rejält med träning för att få det att gå ihop....

• Addisen

Det där med hustak känner jag igen från graviditeten, hade så då men inte nu längre. Angående viktminskning så gick jag upp ca 12 kg under grav men har gått ner 15 kg nu. Men jag tror det beror på amningen, så jag får passa mig sen när jag slutar amma så inte kilona smyger tillbaka.
    Förresten hur länge har ni som ammar tänkt hålla på? *nyfiken*

Svar på tråden bf-juni västerås