• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Plogen

Hej!

Hur hade ni det på fikat? Fick ni plats med alla 8 barnvagnar (eller hur många ni nu var) inne på Bredbar eller satt ni ute? Hoppas jag kan hänga på nästa gång!

• sussi81

Oj, har visst missat att ni träffats idag... Kom nyss på att jag inte öppnat datorn på ett par dagar... vilket ju är ganska skönt iofs... Men min sambo är ju fortfarande hemma och ledig så vi försöker ta vara på dagarna tillsammans nu innan han går tillbax till jobbet om en och en halv vecka... Då kommer jag va i "fika-behov".. ;)

Nihao: Det var precis vad jag undrade över oxå, det där med bild till VLT... Hade för mig att man kunde gå till VLT förut, men då finns det alltså nåt annat ställe dit man kan gå och fota just för tidningen då!?

• MumsMaräng

Tack för trevlig fikastund idag! Vad era barn är söta! Härligt!
    Jag ska försöka få till tidig läggning här idag, för morgondagen bjuder på läkarkoll på BVC och efter det måste jag försöka få till jobb någon timma eller tre. Hur nu det ska gå till?! :)
    Nu ned i tvättstugan en vända innan lilla videung vaknar.
    Kram, kram!
    M

• MaraFara
    sussi81 skrev 2010-08-04 20:17:08 följande:

Oj, har visst missat att ni träffats idag... Kom nyss på att jag inte öppnat datorn på ett par dagar... vilket ju är ganska skönt iofs... Men min sambo är ju fortfarande hemma och ledig så vi försöker ta vara på dagarna tillsammans nu innan han går tillbax till jobbet om en och en halv vecka... Då kommer jag va i "fika-behov".. ;)

Nihao: Det var precis vad jag undrade över oxå, det där med bild till VLT... Hade för mig att man kunde gå till VLT förut, men då finns det alltså nåt annat ställe dit man kan gå och fota just för tidningen då!?

Porträttstudion är det som håller i det nu..
  • skuggspel

Hoppas ni hade trevligt på fikan (såklart ni hade!)
    Jag sov. Somnade när Jon åkte och lämnade Loke på dagis (som för övrigt funkar fantastiskt bra just nu, tack gode..) och funderade när jag vaknade över varför han inte kommit tillbaka ännu. Tog telefonen för att höra vart Jon tagit vägen och insåg att han både varit hemma och hunnit åka igen, klockan hade hunnit gå de fyra timmarna som Loke är på dagis!
    Min värld är lite dimmig av sömnbrist. De små änglarna vaknar i skift. Även om jag försöker väck och mata båda på en gång får de ofelbart knip i magen, bajs i blöjan eller almänt tjorv i otakt. Här om natten hade jag sovit två timmar när jag räknade ihop det. Om två veckor kommer detta vara ... ja.. Jon går tillbaka till jobbet då så jag kan riktigt känna katastrofen närma sig. Men just nu är det okej.

• Addisen

Tack för fikan igår tjejer! Mycket trevligt! Hoppas inte det dröjer till nästa...

Idag blir Frank 3 månader, det firade vi med en tripp till BVC för hans första vaccination. Men först blev det vägning och mätning. Min stora pojk är numera 62,5cm lång, väger 6710g och har ett huvudomfång på 41,5cm. Han har snart dubblat sin födelsevikt Flört
    Sen va det dax för de hemska sprutorna och han blev verkligen superledsen direkt, och alldeles röd i ansiktet...min lilla sötnos!
    Sen slocknade han i vagnen på vägen hem och sover än...1,5 timme, och för "powernapmannen" så är detta rekord. Jag vet nästan inte vad jag ska göra med all denna "egentid". Är ju inte van vid det Skrattande

• MaraFara
    Addisen skrev 2010-08-05 15:37:51 följande:
    Tack för fikan igår tjejer! Mycket trevligt! Hoppas inte det dröjer till nästa...

Idag blir Frank 3 månader, det firade vi med en tripp till BVC för hans första vaccination. Men först blev det vägning och mätning. Min stora pojk är numera 62,5cm lång, väger 6710g och har ett huvudomfång på 41,5cm. Han har snart dubblat sin födelsevikt Flört
    Då är ju Melvin å Frank istortsett  lika stora :)..
  • Nihao

Ja tack för fikan. Gott o trevligt.

Jag som tyckte min prins blivit stor, men mot Frank o Melvin ligger han visst i lä. På 2-månaderskontrollen (Han gick igenom läkarbesiktningen bra) var lillen 58 lång o vägde 4670g. Följer sina kurvor fint (han startade ju på 50cm o 3 kg) men är lite lång för sin vikt, hö hö hö, lite tunn alltså. Men sund o frisk o  följer sina kurvor o det känns ju skönt.

På måndag ska vi gå till förskolan o kolla när våra stora barn ska börja på dagis igen. Det var ju så förjolans länge sen vi lämnade in den där lappen o inte skrev vi upp vad vi bestämde, så vi vet inte vad vi bestämt... Familjen virrpotta i ett nötskal. Så kan det gå när man har haft 2 månaders sommarlov ihop. :)

Träff på tex vallby nästa vecka eller nåt? Må gott alla mammor o alla era goa fina gullebarn!

• Bezilia

Hej allihopa!

Har precis kommit hem från en dryg vecka i Halmstad. Har haft det jättemysigt. Vi har fått in lite nya nattrutiner (vågar jag kalla det rutin..?!?) Senaste veckan har Tove sovit mellan 23 och 05.30-7!!! Tidigare har vi haft en matstund vid 3-4 men nu har Tove inte vaknat förrän mycket senare. Än vågar jag inte hoppas på att detta kommer att hålla i sig men man kan ju alltid hoppas!!!

Annars har Tove hunnit med en dag på Ullared, en dag i Danmark (Helsingör) och dessutom haft sin första kväll med barnvakt. Vi var ute och käkade i Tylösand och mina föräldrar var barnvakt. Det gick jättebra!

Skuggspel: Hur går det med anknytningen till pojkarna? Jag blir klart imponerad när jag tönker på att du kommer att vara hemma själv snart. Du kommer klara det galant, det är jag övertygad om.

Nihao: Jag följer gärna med och fikar nästa vecka! Hade hoppats på att fikan den här veckan skulle bli imorgon eftersom vi kom hem idag så nu ser jag verkligen fram emot nästa vecka!

• angeni

Hej och tack för fika i onsdags.

Här är det redan fredag, sambon trodde det var onsdag idag. Jaha dagvild blir man verkligen när man är hemma hela dagrna.

Sambons far och flickvän åker till visby idag. Lite avundsjuk är jag faktiskt. Vore skönt att åka iväg.

Bezilia: Skönt att det går bra med tove!

Skuggspel: Det kommer gå bra för dig när du blir ensam. Ensam är stark finns det ett ordspråk som heter!

Nej, nu vaknar Patrick efter en tur till lekparken med Lina. Fjällen i nästa vecka så fika får jag nog stå över om det inte blir på måndag. För då ska vi ändå till bvc så åker tisdag natt.

Svar på tråden bf-juni västerås