• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Skuggspel: Grattis till pojkarna! Skönt att det är över nu för alla! Speciellt för dig som haft det väldigt tufft!

Sussi: Jag känner jättedåligt samvete mot dottern eftersom jag inte får bära henne pga snitt och hon är väldigt så att hon gärna vill bli buren. Tur att pappa går lika bra. Men hon vill gärna ligga i pappas famn och mysa numera, har aldrig gjort förut. Anar lite avundsjuka där eftersom Patrick får vara i famn Så söt så!

Vi kämpar på med amning och ger ersättning någon gång ibland. Känns skönt att han tar flaska. Men vi ger även bröstmjölk på flaska eftersom jag får pumpa med jämna mellanrum annars läcker det. Och han vill inte alltid vakna när det är dags känns det som.
    Men ibland känns det inte som man gör något annat än att amma men antar att det är normalt att de äter med ibland 20 minuters mellanrum. Eftersom han somnar vid bröstet så hinner han väl inte äta tillräckligt första gången.

Bärselen vi köpte till Lina, Manducan, används flitigt kan jag säga. Då Patrick inte alls vill ligga och sova själv. Känns då skönt att kunna röra på sig eftersom man har denna.

Vikh: Vi kör på NAN, gjorde det till dottern med. Tycker den är bäst, samt att min kusin kör med Nan till sin flicka och hon har just provat båda och tycker magen fugnerar bättre på NAN.

• vikh

Jätte grattis skuggspel till era två små pyren,bra att allt gick bra till slut.

• Jolinsfaster

Grattis Skuggspel till gossarna! Förstår att det var tufft för din sambo när gosse nr 2 inte mådde så bra från början. Frida var också trögstartad och hade bara 3 poäng av 10 av dom dära poängen som dom tar efter 1 min. Efter 10 min hade hon dock full pott så hon repade sig fort.

Angeni: Kan tänka mig att det är tufft med två små, men håller med om att de kommer ha stort utbyte av varandra ganska snart.

Vikh: Vi använder NAN till Frida. Det hade dom på barnkliniken och där funkade det bra, så vi har fortsatt med det hemma också. Har inte haft några större problem. I början bajsade hon vid varje mål typ, men sen ungefär en vecka tillbaka är det cirka en bajsblöja per dag som gäller. På bvc sa dom att man ska hålla koll på att barnet bajsar en gång om dagen om det äter ersättning.

Bezilia: Vi funderar på att köra på tätt, att nästa kommer lagom till att maken tar examen om 1½ år. Får väl se om det går lika fort den här gången. När börjar babysimmet på Kristiansborg? Har tänkt gå med Frida.

Hippy: Jösses vad ni reser runt! Gäller iofs att passa på medan det är sommar. Hur tycker ni att det funkar att ha 1½ år mellan barnen? Funderar också hur du fått fast Sams bilbarnstol i cykelkärran.

• HippYgirl
    Jolin: Jag tycker det funkar bra, Leah gick ju vid 10 månaders ålder så hon är ju väldigt självständig. men det gäller verkligen att tänka på att hon iaf bara är 20 månader nu och behöver otroligt mycket uppmärksamhet så Sam får lixom bara hänga med. så det ammas i lekparken, på golvet när man leker och många andra skumma ställen just för att man ska hinna med båda. och självklart vill hon ju ha mest uppmärksamhet när man inte riktigt kan, och måste kolla henne jämta.hon har ju inte förståelsen att man inte ska sitta på brorsan när han ligger på golvet eller peta honom i ögonen :)  jag vart ju gravid när hon var 8,5 månad.  tror dom kommer få super kul om ett år när han också är uppe och springer. mellan Leah och Alfons är det ju 2,5 år och där ser man ju också va kul dom har tillsammans :)

Ibland kan man tänka att man kanske skulle väntat till iaf Leah var 2 och lite mer självständig. Men vi har ju turen att hon sover hela nätterna, vi lägger henne i sängen på kvällen och går. inget sittande där inne tills hon somnar och såna saker. gäller att tänka på att man inte kan ha vissa såna rutiner om man tänkt ha en till för den tiden finns helt enkelt inte, iaf om inte bara en förälder är hemma. hon sover som sagt hela natten till 7-8 på morgonen och så.

Sams bilstol som jag sågade sönder och har i cykelkärran har jag satt fast med spänband. så den sitter som berg, ingen som ramlar ut där heller :) funderar du på att göra samma?
  • angeni

Jolins: Vi har ju bara 14 månader mellan barnen. Så det är ju med tätt.
    Men som Hippy säger, det går inte att ha långa läggningsrutiner. Vi har med så att vi lägger bara Lina säger godnatt och sedan går vi ut. ibland leker hon en stund ibland somnar hon direkt. Aldrig några problem på kvällarna. Hon sover med hela nätter, ibland lite för länge. Vi får väcka henne på morgonen mellan 8-11 beroende på dagarna.
    Nu har ju vi tur att sambon med är hemma eftersom han har tagit föräldraledigt tills han börjar plugga i höst men då blir jag ju ensam med båda.
    Jag hoppas det kommer gå bra för oss då. Men det blir ju stora barnet som får mest uppmärksamhet. Lina har ju precis börjat gå men även när hon kröp har hon varit väldigt självstädig och lekt själv.

jag har gett mig tusan på att första året kommer vara ett helvete men sedan kan det ju bara bli lättare kan man ju tänka

• HippYgirl

med täta barn så kan jag känna ibland att man inte hinner sitta och snacka och mysa med Sam på samma sätt som man hann med med Leah. gosa med och bada honom, det får man lixom ta när hon sover. och man blir inte lika focuserad på just honom utan han kommer lite i andra hand ibland. Det både känns och märks tydligt när Alex inte är hemma och man är själv med båda eller alla 3.

• HippYgirl

Leah var 17 månader när Sam kom.

• happy73
    Grattis skuggspel til pojkarna. Nalle Visst kommer du älska o ta till dig killarna men som sagt låt det ta den tid det tar. Jag tyckte jag hade snabb förlossning men du hade nog snabbare. Jag tror man inte riktigt hänger med psykiskt när det går så fort o då fick ju du två stycken också.

Angående Babybjörn så går det ju att ha barnet utåt när de är stadiga i huvudet men de har ju inget behov att sitta utåt (mycket intryck). så jag skulle nog vänta med att ha barnet utåt. Det är ju skönt för barnet o ligga innåt mot mammans/pappans bröst när de somnar i bärselet.

Tycker synd om er som inte får sova så mycket. Ger er en styrke kram med mycket energi.

Ja, som sagt var. Nu är vi hemma efter båt semestern o det har både varit skönt o jobbigt. Det blir ju lite mer o passa när storebror två år ska upptäcka allt.

Knodden har fortfarnade inte fått något namn men vi funderar på Jakob eller Frank. Frank har vi tänkt på sedan vi träffade en vuxen Frank på en fest som var väldig rolig. Jakob vet jag inte hur vi kom på. Ni får jätte gärna tycka till.
    Fler namn förslag går också bra. Isak heter ju storebror.
  • happy73

skuggspel vad ska era pojkar heta? glömde fråga.

syskon ville jag ha när Isak var typ 4 månader men sedan fick jag sansa mig o nu är det två år emellan dem.

Svar på tråden bf-juni västerås