• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • vikh

Tisdag 10/8

Lady of Baqueta
    MaraFara
    Perni
    HippYgirl

Onsdag 11/8 

Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl
    Jolinsfaster
    vikh(efter 13:00).

Torsdag 12/8

Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl
    Jolinsfaster
    vikh

Fredag 13/8

Lady of Baqueta
    MaraFara
    HippYgirl
    Plogen
    Jolinsfaster
    vikh

• Addisen

Här kommer bilder på Franks rum...

Ska fixa lite blommor och en ny lampa i taket som jag spanat in.

Ja, jag tycker vi bestämmer en dag! Ser ut som det är lika många som anmält sig till ons, tors, fre så när ska vi ta? Och vart ligger öf i Vallby?
  • Nihao

HippY; Vi har en Opel Vectra, det är den största kombin (utrymme i baksäte samt kombin) och funkar bra för våra tre barn. Vi har ju två ganska stora (inte så praktiska) bakåtvända bilbarnstolar till döttrarna, o de sitter en bakom föraren och en i mitten bak. Lillsonen sitter i en sån där Graco (eller nåt) med basenhet bakom passagerarstolen. Det är gott om plats fram för båda platserna och vi får in både monsterstora babyvagnen och tvillingarnas Brio Sitty, samt hela familjens veckopackning i bagaget... :) Stor kombi med andra ord.

Kul med babysimmet, synd att jag inte kan gå måndagar och fredagar.
    Fina barnrum också.

Tisdag 10/8

Lady of Baqueta
    MaraFara
    Perni
    HippYgirl

Onsdag 11/8 

Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl
    Jolinsfaster
    vikh(efter 13:00)
    Nihao

Torsdag 12/8

Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl
    Jolinsfaster
    vikh
    Nihao

Fredag 13/8

Lady of Baqueta
    MaraFara
    HippYgirl
    Plogen
    Jolinsfaster
    vikh
    (nihao)
  • happy73

Baqueta vilken fin gardin ni har. Vist var det du som letade så efter bil gardin. vart hittade du gardinen?

• Bezilia

Jag tycker minsann att det märks att semestrarna är slut! Vilken aktivitet det var här inne!

Vi har precis bytt bil från en Audi sedan till en Passat kombi. Vi är jättenöjda men jag har ingen aning om vi skulle få in tre barn i den. Än så länge har vi ju bara en liten tjej där bak. Däremot får vår klumpiga vagn, golfbag,golfvagn, en veckas packning, kattbur och hund plats utan problem! :)

Shia: Jag skulle nog inte oroa mig så mycket om V är pigg och glad. Men om man har funderingar så tycker jag att det är lika bra att kolla upp. Hellre en gång för mycket har vi ju fått erfara!
    Tove har inte haft då mycket prickar i ansiktet men får några veckor sedan hade hon prickar över hela bröstkorgen. De syntes inte så mycket men man kände dem när man strök med handen där. Dessa försvann av sig själva och på bvc sa de att det var vanligt och inget att bry sig om. När det gäller sovandet så sover även Tove ganska mycket men hon är pigg och på strålande humör när hon är vaken så jag är inte orolig.

Jag var nyss inne på Vallby Öppna förskolas hemsida och de öppnar inte igen förrän 23 augusti. Så dit får vi väl gå om två veckor. De flesta verkar ha stängt någon vecka till men Viksäng har öppet. Jag har ju aldrig varit på öf så jag har ingen koll på var det är trevligt... Någon som har bättre koll?

www.vasteras.se/forskolaskola/forskolor/oppnaforskolor/Sidor/opnnaforskolor.aspx

Viksäng har iallafall 0-1 år på onsdagar och alla åldrar på torsdagar. Jag tycker att vi satsar på torsdag så kan syskonen följa med!

• MumsMaräng

Jag hoppar fika i veckan. Hinner inte innan dop på lördag och lite jobb-jobb som jag försöker hinna också. HOppas på nästa vecka. Just nu är jag tröttare än jag varit sedan jag var tonåring, tror jag... Suck.

• HippYgirl
    Nihao: Alex undrar vad det är för årsmodell då dom kanske ser lite olikaut från år till år.
  • vikh

Hej Lady of Baqueta vart har du köpt bokstäverna till dörren i Franks rum nånstans??

• Addisen
    Happy:  Jo, det var jag som letade efter gardin med bilar på. Letade länge och hittade tillslut detta tyget på Åhlens. Det är inte precis som jag tänkt mig men jag hittade verkligen inget bättre. Sen har jag hittat en jättesöt taklampa som passar till som jag ska beställa så det blev ganska bra i slutändan ändå Skrattande
Svar på tråden bf-juni västerås