• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Plogen
    MaraFara: smart med en extra, lättare vagn! Jag kanske kan kika på den om vi ses vid nån träff snart.

Jolinsfaster: vi har ingen kombi utan vår bil har en dum kant på bakluckan så man måste verkligen lyfta vagnen över kanten för att få in den, går alltså inte att putta in som du kan.

Hm, kombi eller lättare vagn, ja det senare alternativet ligger nog närmre tillhands...

Klarar alla ni andra att lyfta in vagnarna i bilen? Ni kanske har kombi allihop?
  • happy73

hmm får nog hoppa på tordag ska få besök vid 11.30. Viksäng är bra. Man får ta en hiss upp till öf men där finns det vagn rum.

• Jolinsfaster

Plogen: Vår kombi har också en kant så jag får lyfta upp och sen rulla in den sista biten av vagnen. Hoppas på en varm höst, så att man kan gå så mycket som möjligt om man ska ta sig nånstans.

Vi ska till bvc på torsdag kl 10, så om det blir öppna förskolan på Viksäng då, så kommer vi efter det isåfall. Såg att dom bara hade öppet till kl 13 på torsdagar så vi hinner nog inte vara där så länge. Finns det fika att köpa där eller hur funkar det?

Idag har vi fyllt i ansökningsblankett till förskolan. Vi har valt Nordanby förskola, dels för att den är närmast och att jag hört att den ska vara bra. Kan även tipsa om Förskolan Ekot, en privat förskola som inte ligger alltför långt från dig Lady. Det är min svågers frus moster som driver det, och hade det legat lite närmare så hade vi nog haft Frida där istället.

• Addisen
    Jolins: Jo, vi bor ju granne med Ekot (ibland får vi t.o.m deras post Tungan ute) och jag har oxå funderat på att ha honom där men vi kände att vi ville att han skulle få komma lite mer hemifrån under dagarna annars finns ju risk att han försöker sticka hem så vi valde inte Ekot...

Nu har vi varit på mitt jobb och hälsat på, och två andra kollegor kom oxå dit som är föräldralediga så det va mycket trevligt med alla små barnen. Plus att två till är pregon så det är verkligen babyboom på mitt jobb Cool

En liten fråga angående amning, när ni ammar blir era barn svettiga då? Frank blir så svett att man undrar om han ätit eller sprungit ett maraton, det bokstavligen rinner om honom. Har ni upplevt det?
  • angeni

lady: Patrick blir med väldigt svettig under amning. Tror det är för att de jobbar mer än när de dricker ur flaska.

• HippYgirl
    Lady: Sam blir också svettig, pannan blir jätte prickig :)
  • sussi81

Va kul att ni planerar träff på Vallby ÖF sen! Det är en superbra öf tycker jag... med jättemysog personal! Jag var där mycket med Maja! På torsdagar kommer de ha "babygrupp" då det bara är öppet för bebisar. Så kör de babyrytmik en gång på fm och en på em så att de som har större barn på dagis ska kunna va med! Så jag rekomenderar det varmt!

• sussi81

Nu har jag tittat tillbaka lite på vad ni skrivit (skrivs ju så mkt på bara nån dag ;) och Angeni, angående syskon och mat,, så var Maja oxå en vecka efter att vi kommit hem med lillebror. Hon är annars väldigt glad i mat, men det var verkligen en omställning för henne, men det gick över sen när hon vant sig. Vår BVC sköterska uttryckte det så att de ju lixom går igenom en "kris" då det kommer småsyskon, men att de både härdas och växer på det eller nåt sånt... Sen är det väl lite så att barn de har väl en tendens att äter de mindre bra några dagar så äter de igen sig senare! Hoppas Lina börjar käka snart iaf! OCh pasta verkar ju de flesta barn överleva på! ;)  

• angeni

Sussi: skönt att höra att man inte är ensam om det med maten till syskonet.

Svar på tråden bf-juni västerås