• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia

V kanske blir prickig av svett. Sedan vi kom hem till v-ås från umeå så har det ju varit mer kvav och fuktig luft . BVC sa i alla fall att det inte är någon fara fast prickarna är illröda, så länge hans allmäntillstånd är som vanligt . Nu ska jag och V sätta oss på tåget till småland :) missa tyvärr träffen igen men jag har en känsla av att vi ses igen framöver :)

Kram

• Addisen

Va bra att det är andra bebisar som svettas som Frankisen...då behöver jag inte oroa mig.

Hur gör vi imorgon flickor? Några förslag? Öf i Viksäng? Fika på stan? Eller tar vi det på fredag?

• Nihao

HippY: Det är en 04:a, mycket större o bättre än de äldre modellerna av samma bil. (6 vxl turbo o 175hk). 09:orna har ett nytt chassi o heter Insignia men är annars nästan samma bil. Den är mindre än Vectran men "snyggare".
    Tror vår typ av Vectra finns i årsmodellerna 02 till 07/08, den är betydligt större än Volvo V70 o jag är mer nöjd än jag trodde jag skulle vara med en ÅÅÅÅÅpel. :) Mycket bil för pengarna faktiskt.

Ang fika imorrn så avvaktar jag. Fick lite otur igår o föll över barnens lilla biosoffa, landade på armstödet med sidan och knäckte ett par revben. Har lite ont. Onödigt. Blir nu sjukskriven ett tag. Känns dock bättre än förväntat idag, så nästa vecka kan jag nog hänga på vid lugnare aktiviteter, även om jag förmodligen passar i morgon.

Jag tycker också Viksängs öppna förskola är bra, tar gärna en date där i framtiden. Även Odensvi öf är bra, men den öppnar inte förrän om 2 veckor heller. De har också babydag o syskondagar.

Shia: Ha det så kul nere i småland o på galej!

• Jolinsfaster

Lady: Visste inte att Ekot låg så nära er. Låter vettigt att ta nåt dagis lite längre bort, så Frank får se lite mer av världen.

Nihao: Vilken ordentlig vurpa du måste ha gjort om du knäckt ett par revben! Du får se till att ta det lite lugnt så att det får läka ordentligt. Skönt att höra att Odensvi öf är bra, för dit hade jag tänkt gå när dom har öppnat. Nån som vet om Skallbergets öf är bra?

Just nu är jag hemma själv för första gången sen Frida föddes. Känns väldigt tomt och helt plötsligt har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Tur att dom är hemma igen om ett par timmar 

• MaraFara
    Nihao skrev 2010-08-11 11:15:32 följande:
    Ang fika imorrn så avvaktar jag. Fick lite otur igår o föll över barnens lilla biosoffa, landade på armstödet med sidan och knäckte ett par revben. Har lite ont. Onödigt. Blir nu sjukskriven ett tag. Känns dock bättre än förväntat idag, så nästa vecka kan jag nog hänga på vid lugnare aktiviteter, även om jag förmodligen passar i morgon.
    Å så kommer yrkesskadade jag :).. Av ngn anledning brukar det ta ett par dgr innan brutna revben gör som mest ont.. Det är inte ovanligt att vi får in patienter som inte lider nämnvärt av sina brutna revben, inte tycker sig vara i stort behov av smärtlindring men som efter ngn dag kommer in igen, gråtandes av smärta..

Så ta det lugnt, försök rör på dig men lyssna noga på kroppen.. Skickar krya-på-dig kramar..
  • MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-08-11 12:51:24 följande:

Nihao: Vilken ordentlig vurpa du måste ha gjort om du knäckt ett par revben! Du får se till att ta det lite lugnt så att det får läka ordentligt. Skönt att höra att Odensvi öf är bra, för dit hade jag tänkt gå när dom har öppnat. Nån som vet om Skallbergets öf är bra?

Skallbergets öf har jag bara hört en massa positivt om.. Å för 8 år sen när mitt ex var pappaledig å hängde på öf, så var han ofta där..
  • MaraFara

Idag har jag varit ner på stan tillsammans med Melvin, även om han sov mest i vagnen..
    Passade på att köpa mig en bikiniöverdel på Change.. Men herregud, vilka bomber jag har.. Det är ju liksom bara ett par bröst som är ute och går Glad..

Åker ju till Turkiet om 2,5 vecka och jag har verkligen ångest över att behöva visa mig i bikini.. Men jag försöker tänka att dom människorna jag träffar där nere, behöver jag aldrig mer se igen.. Har verkligen jätteångest över hur min kropp ser.. Har gått ner 18 kg, men det hjälper inte så mycket känns det.. Har ju jordens fettdepåer runt mage och höfter.. Eller hela jag känns som en enda stor fettdepå Glad..

Melvin fick oxå ett par blöjbadbyxor.. Svårt att hitta badkläder nu, men Strands hade jättemycket kvar.. Tänkte för er som ska börja på babysim.. Sen har jag även köpt en bumbostol till Melvin.. Han vägrar ju att ligga ner, och babysittern är inte tillräckligt mycket upprätt, fast jag har den på högsta läget.. Så då blev det en sån stol idag, och det verkade han gilla.. Han skrek iallafall inte, så då tar jag det som godkänt.. En annan grej han gillar är ju att stå i knät.. Så det är en aktiv och nyfiken kille jag har här hemma ..

• Bezilia

Hur är planen imorgon? Vilka följer med på fika elle kanske öf? Lady? någon mer. Det var ju jättelänge sedan jag träffade er!

Nihao: usch vad illa med brutna revben! Hoppas att du slipper det där jätteonda som marafara skriver om och att du blir bättre snart!

• HippYgirl
    bezilia: vi hänger på! så länge det inte är tll en öf som bara har för upp till 1 år, har Leah med också
  • Bezilia

Hippy: nej det är för alla åldrar på viksäng! Vad kul! De öppnar kl 9 tror jag. När ska vi ses? 10?

Svar på tråden bf-juni västerås