• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel
    MaraFara skrev 2010-08-13 07:07:47 följande:
    Nästa fika SKA jag banne mig med på...
    Ja!
  • skuggspel

Oj va roligt det var att se er! Frank och Sam har ju blivit riktiga små killar, så stadiga! Tänk vad som händer på några ynka veckor! Tove ser ju ut som hälsan själv och Viktor har verkligen blivit lik sin mamma! Och happy, din lilla sötnos har jag inte sett förut, så fin!

• Addisen

Skuggspel
    Dina pojkar va ju hur fina som helst oxå, låg och myste intill varandra. Det var verkligen jättekul att du kom, och jag säger som Happy, du såg faktiskt pigg ut Skrattande

Bezilia
    Jag och Frank hänger gärna på igen på onsdag! Tyckte det va riktigt mysigt på öf Glad
    Säg till när ni bestämt vilken tid ni tänkt gå dit!

• angeni

Hej alla:) Hoppas ni haft det bra på öppna förskolan.

Själva håller vi på att måla om huset från den tråkiga gråa till ny fräsch rött:) Målar mellan amningar och läggning av Lina.

Nästa vecka blir det inskolning av Lina på dagis:) Stora tjejen börjar hon bli. Ni som gjort detta tidigare, vad gör man på inskolningen? Vem av oss behöver vara med?

• HippYgirl
    Angeni: vi ska skola in Leah på måndag, då fäljer Alex med för ska ja med så är ju sam med.så Alex tar Leah och jag och Sam går med Alfons :)
  • Jolinsfaster

Jag och Frida hakar också gärna på till öppna förskolan på onsdag!

I övrigt har vi hunnit med ett läkarbesök på bvc för Frida och efterkontroll för mig. Allt var bra med oss båda. Frida ligger precis på normalkurvan med sina 56,5 cm ooch 4620 g. Diskuterade syskon med barnmorskan i och med tanke på mitt snitt tyckte hon att 1½ år emellan var det tidigare att skaffa andra barnet. Hon kollade även mitt snitt och tyckte att det var ett av dom finaste hon sett som var 7 veckor gammalt. Så det var skönt.

• HippYgirl
    Jolinsfaster: det där kommer jag ihåg att jag fick massa negativa kommentarer om, att jag vart gravid när Leah var 8,5 månad eftersom hon kom med snitt. Men vi skulle ju inte ha en till just då! var ju inte planerat för 5 öre! men vi skulle då minsan ha väntat och det var ju inte alls bra tänkt eftersom jag var snittad och jag fött henne med HELP, bla bla bla.Men då jävlar fick nog kärringen på spec höra saker hon inte hört förut, sen vart hon nästan övertrevlig *ler*

Jag och Sam kanske hänger på till ÖF, beror lite på. Leah och Alfons ska lämnas på dagis kl 9, Alfons ska hämtas kl 14 men vet inte hur det blir med Leah eftersom hon skolas in på måndag. Men känner jag henne rätt kommer hon vara där 9-14 själv ganska snabbt :)
  • angeni

Jolins: Jag blev gravid när Lina var 4 månader. Och allting gick ju jättebra. kände inte av något i snittet alls när magen växte.

• Plogen

Bezilia m fl: Blir det kl 10 på onsdag? I så fall kan nog jag också hänga med till Viksäng öf. Ska på efterkontroll på eftermiddagen.

Trevlig helg på er!

• MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-08-13 14:59:46 följande:

Jag och Frida hakar också gärna på till öppna förskolan på onsdag!

I övrigt har vi hunnit med ett läkarbesök på bvc för Frida och efterkontroll för mig. Allt var bra med oss båda. Frida ligger precis på normalkurvan med sina 56,5 cm ooch 4620 g. Diskuterade syskon med barnmorskan i och med tanke på mitt snitt tyckte hon att 1½ år emellan var det tidigare att skaffa andra barnet. Hon kollade även mitt snitt och tyckte att det var ett av dom finaste hon sett som var 7 veckor gammalt. Så det var skönt.

Det enda som dom är lite restriktiva med när det gäller snittade mammor och som sedan föder vaginalt är värkstimulerande dropp.. Det finns nämligen en risk att livmodern kan spricka om man tätt inpå föder vaginalt och värkarna forceras fram kraftigt med dropp.. Därmed inte sagt att dropp inte används, men personalen har lite mer koll på värkar osv..
Svar på tråden bf-juni västerås