• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Jolinsfaster

Hippy: Vad drygt att ni fick en massa negativa kommentarer om de täta graviditeterna, allra helst när det inte ens var planerat. Vem på spec pratade du med?

Angeni: Vad sa barnmorskan och sånt folk till dig när ni skulle ha så tätt, dessutom planerat?

Mara: Usch, blir nervös av det du säger. Jag fick ju värkstimulerande dropp (ända upp till snäppet innan max) den här gången. Hur vanligt är det att man får det en andra gång? Kan det bli planerat snitt istället?

• HippYgirl

Jolins faster: ja det där värkstimulerande dropp fick inte jag. därför ville dom ju helst inte att jag skulle gå länge över tiden heller så man skulle behöva sätta i mång mig utan då lät det som att det skulle bli ett planerat snitt istället. så jag varju super glad när allt kom igång av sig självt 4 dagar förtidigt :)  kommer inte ihåg vem det var vi snackade med men en jävlig kärring var det iaf *ler*

• perni80

hej alla!
    idag är jag ganska trött. var på bröllop i sthlm igår. det var ju så varmt så man höll på att tuppa av. Men jätte fint och roligt. Mina föräldrar var med i sthlm och var barnvakt. hade pumpat ur massor så att jag inte skulle behöva amma henne något under natten. så mamma och pappa kom in med henne till vårt rum vid 8.30 imorse. åhh vad jag saknade min lilla tjej!!!  bezilia tror att du kommer tycka det är jobbigast!!

sorry att jag inte hörde av mig i veckan nr jag sa att jag skulle följa med. det kom en del ivägen, sen var det Fredriks sista semestervecka ville hänga lite med honom. men på onsdag följer jag gärna med. imorron börjar Fredrik jobba igen. shit vad sanbbt de 7 veckorna gick.

nihao: krya på dig!

nä nu ska jag leka lite med min dotter.
     ha en härlig söndag

• MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-08-14 15:51:41 följande:
    Hippy: Vad drygt att ni fick en massa negativa kommentarer om de täta graviditeterna, allra helst när det inte ens var planerat. Vem på spec pratade du med?

Angeni: Vad sa barnmorskan och sånt folk till dig när ni skulle ha så tätt, dessutom planerat?

Mara: Usch, blir nervös av det du säger. Jag fick ju värkstimulerande dropp (ända upp till snäppet innan max) den här gången. Hur vanligt är det att man får det en andra gång? Kan det bli planerat snitt istället?
    Jag fick inget dropp när jag födde A som kom 18 mån efter snittet.. Istället valde de då att ta hål på hinnorna i värkförstärkande syfte..
  • MaraFara

Hemma igen efter att varit å firat min superpigga farmor som fyllde 80 år.. En bilresa till Söderhamn på drygt 22 mil enkel väg.. Gick hur bra som helst, fick stanna en gång på vägen upp, men hem blev det raka spåret.. Var jättetrevligt att träffa släkten, och Melvin var omsvärmad.. Dessutom passade Melvin på att ta ett premiärdopp av fötterna i havet.. Måste ju öva inför Turkiet, även om det är varmare i vattnet..

• MumsMaräng

Hej alla! Vad trevligt det låter som att ni hade på fikat!
    Mara: Er utlandsresa låter så lockande! Hoppas att ni får en härlig tid!
    Nihao: Krya på dig!
    Angeni: Puh! Vad ni jobbar med huset! Känns det OK nu då, att bo där? Hur går det med valpen och lapp-grannen?
    Vi har haft en intensiv och underbar helg med dop med femtio gäster och tretton barn.
    Solen sken och alla var glada (nästan) hela tiden. Rar präst, skönsjungande organist, Amazing Grace, Mauro Scoccos Du är aldrig ensam och Det gungar så fint. Så mycket kärlek och omsorg och glädje! Sedan mat och tårta och godsaker hemma hos oss och nattgäster och lunch idag för långväga gäster. Nu är det lite tomt och tyst.
    Hoppas att ni har haft en skön helg allihop!
    Kram, M

• Bezilia

Idag börjag verkligheten här hemma. Daniel börjar jobba så nu är det bara jag och Tove hemma. Dessutom börjag han med att jobba 7 dagar i streck och är borta över natten inatt eftersom han ska ut och fiska kräftor. Trots det så känns det bra. Vi har ju fått in bra rutiner och Tove är jättesnäll för det mesta!

Kl 10 på onsdag blir väl jättebra. Om det är någon som har en extra plats i bil och har vägarna förbi här (vargens vret) så tigger jag gärna skjuts.

Från och med idag ska jag bli bättre på att komma ut och röra mig. Det kommer både jag och hunden må bra av. Vore ju skönt att komma i lite kläder igen när det börjar bli lite kallare... Tror att jag har två par långbyxor som passar nu...
    Så om det när någon som känner för att promenera i rocklundaskogen med mig så är det bara att säga till!

Angeni och Hippy: hoppas det går bra med inskolningen för Lina och Leah!

• Addisen

Bezilia
    Du kan åka med mig på onsdag! Kan komma och hämta dig och Tove 9,45.
    Sen är jag oxå väldigt öppen för promenixer, känns som jag och Frank suttit hemma alldeles för mycket nu på sistone. Måste ut mer...

Det är så spännande nu tycker jag för det känns som Frank utvecklas massor, just nu är det nya att peta mamma och pappa i ansiktet när vi gosar med honom. Han drar i våra näsor och stoppar händerna i våra munnar och samtidigt babblar han en massa.
    Förresten någon som vet hur gamla de brukar vara när de börjar rulla (från mage till rygg och vise versa)??
    Får en känsla när jag läser en annan tråd med majbebisar att de flesta där börjat röra på sig men Frank ligger mest pall.

• Bezilia

Laby: Vad bra att jag kan åka med dig! 9.45 blir super!
    När det gäller att vända sig så är inte Tove heller där. På morgonen när hon ligger i sin säng så ligger hon och vrider sig som en banan men armen är ju liksom ivägen så det kommer nog ta ett bra tag innan hon vänder sig. Däremot har jag märkt samma sak som du, att hon sträcker händerna mot våra ansikten men inte så tydligt som Frank än.

Imorgon blir det en promenad på Rocklunda för mig. Om fler vill följa med så kan vi ju ses på parkeringen vid bandyhallens kortsida allra närmast E18 vid 11. Här är en karta!

• HippYgirl

hallo i stugan! Inskolningen gick bra ida. hon var där i en timme och hade fullt ös! ska dit 9-10 ti och on. to 9-11 och fr 9-13. Sen nästa vecka ska hon gå 9-13. Hon och ALfons kan se in till varann från avdelningarna och så är dom på samma går så ute hade hon sprungit efter honom :)

ikväll ska Sam på sin första konsert! Vi ska lyssna på Pain i stockholm :) Leah och Alfons får vara hemma med min syster.

Svar på tråden bf-juni västerås