• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Plankan

Noel håller på att få sin första tand Glad Det verkar som att han inte besväras alltför mycket av det, men jag ser att han gärna gnuggar fingrarna på stället och igår var han lite kinkig på kvällen så då fick han en Alvedon supp och sedan sov han gott.

Imorgon skulle jag ha åkt till Sthlm och tränat med PT Olga Rönnberg (Sveriges första gravid/mamma tränare) Tyvärr, var hon tvungen att ställa in då hennes barnvakt hade hoppat av i sista stund Rynkar på näsan Jag hade verkligen sett fram emot att träffa henne, men det kommer väl fler tåg så småningom. Vi kanske kommer till Vallby istället...

• Plogen

Idag har vi varit på Barnshopen och handlat vinteroverall. Det var kanske ingen höjdarkvalitet, kostade bara 119 kr, men jag hoppas att den funkar. Jag tänkte också köpa en fleeceoverall, typ en sån som du visade Lady, den verkade så skön, som hon kan ha innan det blir alltför kallt. Men nån sån hittade jag inte på Barnshopen så jag får kolla på stan. Har ni köpt vinterstass allihop?

När det gäller vagnen, ska man ha åkpåse eller fårskinn eller vad ska man ha egentligen? Tacksam för tips!

Lady och Nihao: vilka rörliga killar ni har! Här har det just börjat rullas från rygg till sida, men hon har inte kommit på hur man tar sig vidare till mage.

• MaraFara
    Plogen skrev 2010-09-08 17:21:39 följande:
    Idag har vi varit på Barnshopen och handlat vinteroverall. Det var kanske ingen höjdarkvalitet, kostade bara 119 kr, men jag hoppas att den funkar. Jag tänkte också köpa en fleeceoverall, typ en sån som du visade Lady, den verkade så skön, som hon kan ha innan det blir alltför kallt. Men nån sån hittade jag inte på Barnshopen så jag får kolla på stan. Har ni köpt vinterstass allihop?

När det gäller vagnen, ska man ha åkpåse eller fårskinn eller vad ska man ha egentligen? Tacksam för tips!

Lady och Nihao: vilka rörliga killar ni har! Här har det just börjat rullas från rygg till sida, men hon har inte kommit på hur man tar sig vidare till mage.
    Här har det också börjat rullas till sidan, sen tar liksom armen emot.. Men det tar nog inte lång tid förrän våra kommer på hur man ska göra, och då blir det till att vända dom rätt hela tiden :)..

Har varit på babymassage idag, och det gillade Melvin helt klart..
  • shia
    Plogen skrev 2010-09-08 17:21:39 följande:

Vi köpte en fleece overall på babyshopen förra veckan som säkert duger hur bra som helst, endast 99:-. Har tvättat upp den så nu känns den mycket frächare. Sedan får man väl se om man behöver något mer än det och en varm och gosig åkpåse.
    V rullade först över från rygg till mage, men sedan har han ju "kommit på " att han han inte gillar att ligga på mage så då blev han rätt snabb på att rulla från mage till rygg i stället, då slipper han ju ligga på mage och träna nackenFlört
  • angeni

Vi har en vind och vattenavstötande overall från pop som vi köpte förra året för vi skulle till fjällen med lina. Den kommer patrick få använda i höst sedan har vi även en grå lite tjockare overall från hm som han får aha med.

Åkpåse i fleece har vi med som kommer vara i vagnen. Det är en djungel - overaller och hur man ska klä vagnen. Man får testa vad man själv är nöjd med.

• vikh

Hejsan alla ett tag sen jag träffa er nu,skönt nu har äntligen min förskyldning släppt.

Nu är det dopet som vi håller på att förbereda till på söndag.

Skulle höra om det blir nån träff nästa vecka nåndag,fika på stan eller nått?

Jag har köpt en fleece overall till F från Cubus,som han ska ha när det börjar bli lite kallare ute,får se sen om man måste skaffa en tjockare ovreall i vinter.Jag har en åkpåse som F ska ha i vagnen i vinter så det kommer nog bli bra för han.

• Jolinsfaster

Nästa torsdag ska jag testa en ny taktik så att Frida inte sover eller skriker sig igenom sångstunden på öppna förskolan. Mamma vill ju vara med och sjunga!

Ikväll ska Frida ha barnvakt en längre stund (ca 3 timmar) för första gången. Min mamma kommer och passar henne medan maken och jag går på Thomas Järvheden som jag fick i 30årspresent. Börjar redan nu bli lite nervös och hispig, men vi ska försöka tajma in hennes mat så att mamma slipper det, men man vet ju aldrig om det kommer att lyckas. Mamma jobbar trots allt som barnskötare sedan några år tillbaka, så det ska väl inte vara några problem. Försöker peppa mig själv lite.

Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa en fleeceoverall eller inte. Jag fick en jättesöt overall när jag började prenumerera på Vi Föräldrar. Vet dock inte vad det är för storlek, men den är jätteförstor nu iallafall så den är minst en 74a. Dessutom är den inte gjord för att vika in händer och fötter. Funderar på att köpa storlek 68 av den som stor-Frank (alltså Annikas Frank) har, fast tjejvarianten. Den är ju så himla mysig! Har kvar en 30% rabatt-kupong på Lindex som fanns med i startpaketet från BB.

Lycka till vikh och Bezilia med dopen i helgen!

• Plogen

Angeni: tre overaller och en åkpåse, då är ni ju väl utrustade!

Jolins: jag har också rabattchecken från BB-påsen kvar, våra tjejer kanske kommer i likadana overaller sen!

Själv var jag ner på stan som hastigast idag, köpte ett par stretchjeans till mig själv i stoooor storlek, (har ingen lust att gå i gravidjeansen med mudd längre och mina vanliga jeans kommer jag inte i på långa vägar), men glömde helt bort att kolla på fleeceoverall, just snyggt, snacka om huvudet under armen. Mjölkhuvud eller hur var det nu.

Trevlig helg på er allihop!

Svar på tråden bf-juni västerås