• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl
    Bezilia: Va skönt att dopet gick bra och mysigt med sång :)

Jätte kul med fika , vi har inte varit hemma hos dig innan, men ska hämta kids på dagis kl 14 så du får gärna ha det på f.m ;) Kan ta med något om du vill!
  • Bezilia

Lady: Vi kan ju såklart ändra fikan till onsdagen... Så nu är det gjort! :) Alltså fika hos mig på onsdag för de som vill!

Perni: Jag har börjat äts minipiller som funkar även när man ammar. Har inte heller haft problem med p-piller tidigare så det fick bli det, trots att jag aldrig testat just minipiller förut. Gummi tycker jag bara är bökigt ;)

Lady: Hoppas att det blir bättre i ryggen och att Frank är på lika bra humör som vanligt så att du slipper bära runt på honom.

• Addisen

Nämen gud va gullig du är som ändrar dag Bezilia, klart jag kommer på onsdagen! Trevligt med hemmafika!

• MaraFara

Ska till Bm på måndag, och det ska bli väldigt intressant att läsa förlossningsjournalen, eftersom jag inte alls var med på slutet innan beslut togs om snitt..

men ngt p-medel blir det inte för mig.. fördelen med att vara ensam Flört

• Bezilia

Hippy: Jag tar den tid på dygnet som passar er bäst! ;) Förmiddag funkar absolut för mig. Förresten, hoppas att onsdagen passar även dig.

• Lille Skrutten

Hejsan tjejer!

Jag såg redan i våras att det fanns en tråd för juni-bebisar i Västerås, men jag har inte blivit medlem i FL förrän nu. Jag ser att ni varit flitiga med era inlägg och med att träffas och fika men hoppas ändå att det finns plats för fler i ert gäng!

Vi flyttade tillbaka till Västerås i april efter några år i Stockholm, och nu vill vi gärna lära känna fler nyblivna föräldrar och små söta prinsar och prinsessor. Vi fick vår lilla Felix 22 juni, och vi har haft en lite trist start med rätt många sjukhusnätter och operationer för mig. Nu verkar jag dock vara på bättringsvägen och har äntligen fått lite energi tillbaka. Efter att ha spenderat 4(!) månader hemma i soffan behöver Felix underhållas och hans mamma prata annat än bara bebisspråk. Flört

/Sara och Felix

• skuggspel
    Välkommen Lilla Skrutten! Va kul att vi blir fler!

Jaaa Bezilia, jag vill gärna komma, men jag vågar som vanligt inte lova något. Ska dock göra mitt bästa. Vilken tid på onsdag?

Det känns som att vi spenderat hela veckan på barnakuten! Blä! Bebisarna har kräkts så mycket att det tillslut blev  ultraljud på magen på bägge. Tack och lov har de inte det Loke hade, än iallafall sa överläkaren som var med. Det kan ändras. Jag tänker dock att om det inte visat sig än så är det något annat. När Loke var lika gammal som de är nu kunde han lätt kräkas en meter ifrån sigsjälv och jag satt uppe hela nätterna för att få honom att behålla någon mat.
    Nu har de antagligen reflux, fel på övre magmunnen istället. Vi har fått en ersättning med förtjockningsmedel som ska vara svårare att kräkas upp så vi får se hur det går. Jag bara ber att de ska sluta kräkas i sömnen!Jag tycker det är så otäckt när jag vaknar av att de sätter i halsen.
     Det var inte så roligt att göra om samma undersökningar som med Loke, en riktigt jobbig påminnelse men jag är såååååå himla tacksam att det inte var samma sak!
    Fick dessutom rådet att ge lactulos för att de inte ska vara hårda i magen och att inte ta tempen för att hjälpa dem att bajsa, det är tydligen inte alls bra utan ett gammalt råd. Min bvc-tant var visst inte så uppdaterad.

Va roligt att det gått bra med dopet Bezilia!
    Plankan hoppas Noel mår bättre snart! Sådant är så himla jobbigt!
  • MaraFara

Å jag blev så glad när jag först läste om fika på tisdag, men tyvärr så kan inte jag på onsdag.. Har babymassage då 10-11.30 å efter det lär Melvin sova.. Så jag hoppar onsdag..

• HippYgirl

Välkommen lillskrutten!!

Bezilia: ja vi kan komma på onsdag också! :) ska hämta på dagis kl 14 då med.

usch idag vaknade jag med huvud- kropps och hals ont! hoppas det ger sig snart, avskyr att vara hängig! he

Svar på tråden bf-juni västerås