• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Jolinsfaster

Hälsar även jag lille skrutten välkommen. Kul med en till!

I fredags hade vi barnvakt för första gången och precis innan mormor och morfar kom fick Frida världens utbrott förmodligen pga övertrötthet blandat med hunger. Tror mormor och morfar blev lite rädda när dom kom och Frida var i stort sett otröstlig. Men vi hann få ordning på det innan det var dags för maken och mig att få vår första stund tillsammans på egen hand. Kändes lite konstigt, men var mycket skönt också. Jag ringde efter ett par timmar för att höra hur det gick, och då hade Frida tydligen fått utbrott igen, men en mindre variant. Så det var riktigt spännande att komma hem... fast då sov hon så sött och mormor och morfar verkade inte helt förstörda och avskräckta så det får vi göra om nå fler gånger. Igår var vi hos svärföräldrarna på kräftskiva. Frida kunde inte sova, så det blev bärsele i drygt 1½ timme. Verkar som hon har fått det svårare att koppla av i nya miljöer. Nån utvecklingsfas?

Jag fick inte heller nån fika efter snittet. Maken fick fika själv med Frida i famnen. Det var inte förrän vi varit hemma i ett par dagar som jag kom på att jag inte fått nån fika! Lite sent påtänkt då.

Bezilia: Vi kommer gärna och fikar på onsdag. Jag har ju inte heller varit hemma hos dig tidigare. Om det är nån från Malmaberg/Skiljebo-maffian som vill ha promenadsällskap så hakar jag på!

Funderar på att testa Bäckbys öppna förskola på tisdag då dom har babydag. Sångstund kl 10:30. Fler?

Krya på er Lady och Hippy!

• Addisen

Välkommen Lille skrutten till mamma-maffian! Jättekul med fler nya ansikten, hoppas du och Felix hänger med på någon av våra träffar!

Ryggen/nacken är lite bättre idag men är fortfarande stel Rynkar på näsan Men jag hoppas på att det försvunnit imorgon.

Idag har Frank fått sin första smakis! Det blev potatis blandat med bröstmjölk. Trodde att han skulle spotta ut det mesta pga konsistensen, men han slukade typ 3 teskedar Cool Jättekul!!

Jolins
    Va skönt med lite tid bara ni två, jag och sambon (och ett annat par) ska åka på "we will rock you" på fredag och en vän till oss ska passa Frank och jag är redan nervös, inte för att hon inte ska klara det för jag har fullt förtroende för min vän men för att vara ifrån Frank så länge...men det kommer säkert gå bra, bara jag som nojjar Tyst

• vikh

Hejsan alla nu är dopet avklarat för Filip allt gick bra idag ,både i kyrkan och här hemma.
    Filip skötte sig jätte bra i kyrkan.
    Skönt nu är min förskyldning borta så vi kan komma på fikan på onsdag,ska jag ta med mig nått då??
    syns på onsdag//vikh

• Plankan

Hej Lille Skrutten! Kul med en annan nykomling i mamma-maffian Glad

Jolinsfaster: Jag känner igen det där med att bebisen får ett utbrott när man har fixat barnvakt. Jag och maken skulle på bio för några veckor sedan och farmor och farfar skulle sitta barnvakt. Alltid när de har varit och hälsat på har Noel varit på bra humör så de trodde inte att det skulle bli något problem fast vi varnat dem. Noel hade varit otröstlig i en halvtimme och farmor och farfar hade nästan fått panik! När vi kom hem var de lite skärrade, men vi hoppas att de inte blev helt avskräckta iaf...

Skuggspel: Hoppas att dina små kommer att må bättre med ny mat och att det kommer att ordna sig!

Noel har redan återhämtat sig från sin förkylning eller vad det nu var. Han verkar vara i form igen, men för säkerhets skull avstod vi från babysimmet idag. Det är tur att det finns återsim.

• skuggspel

Hoppas hoppas hoppas! Det verkar funka med ersättningen! Yes! De har inte slutat kräkas men de kräks inte i sömnen och det är inte fullt lika mycket!

• cicci10

Hej
    Såg denna tråd nu, vad roligt med junibebisar i Västerås vår Julia kom den 28 juni. Det skulle vara skoj o träffa andra små bebisar. Hoppas det finns ytterligare en plats i mamma-maffianGlad?

• Bezilia

Idag har vi haft en superdag! Tove sov mellan 21.30 och 7 så vi fick ordentligtt med sömn. Sen har hon varit på strålande humör hela dagen! Vi var på kalas hos vänner vars dotter fyllde år. När jag skulle byta på Tove så busade vi lite och hon nästan kiknade av skratt! Så underbart!!!
    Nu ikväll har hon dessutom rullat runt från rygg till mage! Först blev hon förbannad som bara den och sen låg hon och vred sig tills hon slutade på mage med ansiktet mot tvn! Jag älskade att titta på tv när jag var liten så hon har nog ärvt det från mig...Sen vände hon sig ytterligare två gångeroch jag fick det på film!

Jag tänkte att det kanske skulle passa med kl 11 på onsdag. Då behöver man inte komma igång så tidigt men ni som ska hämta på dagis hinner med iallafall. Jag fixar fika (äppelkaka, kanelbullar och hallonpannacottatårta, men om någon vill ta med så att vi kan göra smörgåsar så blir det lite lunchigare...bröd, skinka och ost skulle väl räcka...

Välkommen lille skrutten till vår tråd. Givetvis får även du komma på onsdag. Maila mig så skickar jag adress. Det gäller givetvis er andra med om någon inte har den.

Lady: vad kul att Frank gillade potatisen! Stora killen!

Jolins: Även vi hade lite strul när vi hade barnvakt förra veckan... Vi var och såg Sting i globen och jag gav Tove mat kl 17 innan vi åkte. Vi kom hem kl 00.30 och då sov hon men hon hade bara ätit 40 ml! Hon hade dock varit på bra humör så det gjorde trots allt inte så mycket.

• skuggspel
    Välkommen cicci10! Va roligt att fler hittat hit!
  • shia

lille skrutten och cicci10, hej och välkommen, kul med tillökning på tråden !

Lady B: härligt att F verkar gilla käk...tre tuggor , va häftigt ! Jag ser verkligen framemot när V ska börja med smakisar också.

Skuggspel: Skönt att det verkar fungera med maten för dina små grabbar.

Bezilia: jag och V kommer med nöje och fikar hos dig och T på Ons. Vi kan ta med oss bröd. Ni har hunnit skriva så mycket under helgen och jag är lite lat så jag orkar inte räkna ihop hur många vi är än så länge. Jag börjar en fika lista så jag vet hur mycket bröd jag ska ta med mig ...

Fika Onsdag kl 11.00 Kaffe

Bezilia
    Shia

PS: vi fick dessutom 2 BB väskor Flört

• shia
    Plogen : just det, hade du ngt bra tips på hur man kunder få bort skorv ?
Svar på tråden bf-juni västerås