• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

God morgon Mammor! Det var länge sedan jag var inne och läste och känner att jag saknar er. Är det OK om jag kommer på måndag, Lady? Säg till om jag ska ta med något i så fall!
    Kram till er alla!
    M

• Addisen

Du är varmt välkommen Mums! Ta bara med dig och din fina lille kille. Fika har jag!

• HippYgirl

Här gick dopet jätte bra! Alex smörgåstårtor och farmors tårtor vart en hitt! Och alla hade det super trevligt, Alfons mormor och hennes sambo kom och det tyckte min morbror var underligt men vi sa det, det är ju helt naturligt. Vi är släkt allihop och dom räknar Leah och Sam som sina :) Så våra barn har 3 uppsättningar, egen mormor/morfar och farmor + en extra som betyder precis lika mycket! :)

Sam var ju då inte så exemplarisk som Frank :) Han hade 3 tillfällen han bara gallskrek, självklart var ju ett va dom i kyrkan ;) tror han har magknip eller nått nu, ska köpa minifom.

Bezilia: han har vanlig bulldeg men i har han hälften smör, hälften mandelmassa. och en jädra massa vaniljsocker. A just ja, lite strösocker också :) Skivan ska ja säga att han letar fram så kan ja ta med den imorgon :)

Lady: Va kul att allt gick bra! och förstår att du är slut nu, därfr jag lät alla andra baka *ler* Vilken tid var det imorgon?

• angeni

Ska bli kul att komma imorgon:) Skönt att komma hemifrån. Här börjar det hända saker. Men dock rullar räkningarna in lika snabbt Men det är ju så det är med hantverkare.

Har fått ett nu nästan helt fungerande kök! Saknar fortfarande en kökslucka och ett skåp under ugnen men gardiner är på plats och möbler och nästan alla lister.

Hallmöbler ska kollas på idag.. Annars är hallen nästan klar med lister och allt!

Utsidan har vi målat allt. Men en sida är kvar att måla en gång till och gud vad komplimanger vi fått att det blir så fint med det röda istället för blå/gråa Då känns det kul att man gjort det valet rätt.

Dop den 2/10 här så får försöka baka. Tänkte bjuda på mat, något förslag då det blir ganska många??
    Förslag hittills är Pastasallad eller kanske pajer?

• Jolinsfaster
    Lady: Vad skönt att namnkalaset gick bra. Låter som att tom svärfar var nöjd med det som bjöds..? Här är vi (jag) i valet och kvalet om vi ska ha namnkalas eller inte. För maken kvittar det. Varför valde ni att ha namnkalas?
    Om jag kommer ihåg tar jag med Fridas babysitter till dig. Tänkte att det kanske blir kö till att låna Franks. Tar nog med mig matlåda till mig också, om det går bra. Fast jag är ju bra sugen på att smaka på allt du bakat istället!

Bezilia: Härligt att Tove är på bättre humör. Här har vi haft stans största gnällspik, värst var det i natt då hon gallskrek i nån timme. Ville inte alls komma till ro som hon brukar. Vet inte om det hade att göra med att vi hade besök som gjorde att sängen inte var så lockande. Idag har hon varit smågnällig i stort sett hela dagen, trots att jag varit ute med vagnen, lekt på golvet, läst saga. Höll på att få slut på idéer när bärselen åkte fram... och nu sover hon sött medan mamma surfar. Hon har alltid föredragit att sova på magen, men dom senaste dagarna har hon spytt varje gång hon sovit på magen. Vet inte vad det kan bero på. Verkar inte spela nån större roll hur länge sen det var hon åt och hur mycket. Får fråga på bvc i morgon.

Mums: Kul att du kommer i morgon! Det var så länge sen nu. Var rädd att du övergivit oss. Saknat dig!

Hippy: Gallskrik i kyrkan hör väl till när det är dop?

Angeni: Oj, vad ni har hunnit med att greja med huset. Jag är riktigt impad. Såg Patrick i Västerås tidning föresten.
  • Addisen

HippY
    Kul att det blev lyckat för er oxå med mat och allt! Men jag säger som Jolins, att skrik hör väl till dop i kyrkan, kommer ihåg när min brorsdotter skulle döpas och jag skulle vara fadder och hålla henne och hon skrek igenom  HELA ceremonin, snacka om jag hade panik, det va 4 år sen och då visste jag inte riktigt va jag skulle göra med en ledsen bebis...
    Jag har sagt 11.30 imorgon (vi ska till BVC vid kl 10), så ni är välkomna då. Jag har typ ingen koll längre på hur många vi blir, typ 15 eller?? Då är vi ju nästan alla....vore kul att ta kort på alla då!

Jolins
    Svärfar var nöjd! Cool  Och imponerad!

Vi ses imorgon alla mammor och barn!

• HippYgirl

jo visst är det okej men galskrik, men sen lekte Alfons och Leah jaga och skrek en massa och shit va sne prästen vart! hehe!!

ja men super då ses vi alla 11.30 imorgon :)

• HippYgirl
    Lady: ja kom på att vi har ju inte varit hos dig så har ingen adress :( så den skulle jag gärna vilja ha. och vi kommer ju komma med buss, finns det nått ställe ja kan ställa vagnen på?
  • MumsMaräng

Jag skulle också behöva adressen igen!

Svar på tråden bf-juni västerås