• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

Tack snälla Lady för allt trevligt och gott hos dig!

• HippYgirl

tack Annika och Frank för en mysig och trevlig fika! hoppas vi ses snart igen!

är det någon öf ni gillar som har babydagar Må, Ti eller On så jag och Sam också kan följa med? eftersom Leah och Alfons är hemma to & fr så kan jag aldrig följa med till vallby på torsdagar :/

• Addisen

Va kul att så många ville komma idag, tror vi var runt 10 st....eller? Riktigt mysigt hade vi, det var bebisar högt och lågt tyckte jag Flört

Hippy
    Såg att Bäckby har bebisdag på tisdag mellan 9-14. Och Viksäng (9-16), Råby (9-12) och Skallberget (9-15) har bebisdag på onsdagar...så då kanske vi kan prova någon av dem! Fast Viksäng va stängt denna veckan tyckte jag Plogen nämnde.

• HippYgirl

ja det skulle vi kunna göra. Råby har jag hört bra om men aldrig varit där. Skallberget är stort och okej tyckte ja men inte alls lika mysig personal om man jämför med vallby :)

Bäckby är i storlek med viksäng.

• Plogen

Tack för idag Lady! Jättemysigt att träffa alla mammor och bebisar! Och gott fika som vanligt!

Japp, Viksäng öf har tyvärr stängt den här onsdagen, dom hade nån slags planeringsdag. Jag går gärna dit på onsdagar, jag tycker deras sångstund är bra.

Jag funderar på att försöka ta mig till Vallby öf på torsdag, det verkar ju som att "alla" ska dit. Jag kommer nog efter lunch, hoppas hinna dit till rytmiken 13.15. Är nån av er kvar då?

• Nihao

Hej flickor. Ser att ni haft hemmafika idag, härligt Lady! Så kan det bli när man inte är inne o kollar datorn på en vecka. Hoppas det går fler tåg framöver.

Jag har testat att vara helmamma typ en vecka, och jag känner att jag är glad att jag inte är ensamstående trebarnsmammma. :) Det gick bra att vara hemma själv med alla tre, men det tär lite att hela tiden ha fullt ansvar. När jag skulle lägga de stora tjejerna var de mammiga och ville ha mig i sängen, men då var lillpysen sur och ville inte alls vara med, och inte ligga själv i annat rum heller... så då måste man förklara för snart-treåringarna att jag tyvärr inte kan ligga o somna hos dem, för lillebror är för ledsen. Skär i en mammas hjärta kan jag lova. Men det gick ändå rätt bra, som tur är stressar jag inte upp mig för lätt. Dock var det lite tufft att få med dubbla vagnar, 4 dagars packning för mig o alla barnen, (o inte glömma vällingflaskor, mjölkflaskor, pump, vitaminer, febergrejer, osv osv) tajma amningstid för lillen med hämtning på dagis vid 12.30 på onsdagen och sen ha tre nöjda barn i nästan 2,5 timmar i bilen själv. Phu. Jag var så stolt när vi väl kom fram.

Bröllopet gick kalas, lilla Erik var en mycket väluppfostrad pojke och jag fick bara amma en gång under middagen och han matchade in det under ett 20 minuter låååångt tal, så jag missade "inget". :D
    Imorrn ska jag på efterkontroll o diskutera preventivmedel så man undviker fler syskon, men ses gärna onsdag, torsdag och/eller fredag om det finns planer på nån ÖF eller så. Ses gärna på den nya kalasfina lekplatsen efter 14 nån dag också med storsyskon, var där en sväng i söndags med familjen och den var såååå bra!

• Plankan

Hej allihopa,

Jag hoppar in här på tråden väldigt sent efter tips från Plogen. Hon nämnde tråden redan i januari, men jag gick aldrig med då BF var beräknad till i början av april.... men, men bättre sent än aldrig...

Det var iaf jättekul att hänga med på fika och träffa er! Några av er hade jag redan träffat på Viksäng öf och Odensvi öf då jag följt med Plogen. Måste oxå passa på att tacka Annika och Frank för det goda fikatGlad

Kallar mig själv för Plankan här på tråden för jag gillar den övningen, inte för att jag ser ut som ngn planka direkt *ler*. Vi som är nya är Malin och Noel.

• Addisen

God morgon tjejer

HippY
    Jag hänger gärna med någon gång till Råby.

Nihao
    Ja, synd att du missade fikan, men det kommer flerFlört
    Det låter som du har haft det tufft i några dagar, jag är impad att du fixade det. Jag är iofs impad av alla föräldrar som måste göra detta själv!
    Än så länge tror jag bara vi har planerat Vallby ÖF på torsdag kl 10. Häng på!
    Va är det för lekplats du pratar om? Vart ligger den?
    Förresten var Erik på BVC med din man igår? Kl 10? Jag har ju sett din kille flera gånger men ändå blev jag osäker...vi va iaf oxå därFlört

Plankan
    Välkommen hit! Jättekul att du och Noel kunde hänga med på fikan igår!

Idag ska jag och Frank träffa vår föräldragrupp för första gången efter alla fått barn, spännande!

• MaraFara

Halloj brudar.. Hemma igen från ett väldigt soligt och varmt Turkiet.. Har haft runt 30-33 grader i skuggan varje dag.. Helt underbart har det varit.. Melvin sov hela flygresan dit och hem, och har varit helt gudomligt underbar där nere.. Turkarna har beundrat honom, gullat med honom o vi har badat mängder, både i havet men mest i poolen.. Så himla behändigt att åka med en sån liten, även om det inte blir ngn solbränne-semester, det är ju skuggan och mycket amma som gäller hela tiden.. Melvin har somnat för natten vid 19 svensk tid, så vi får se om det håller i sig nu på hemmaplan.. Är ju lite bättre än ca 23 som tidigare.. Skulle helt klart göra om det igen med en sån liten..

Annars har jag och Melvin fått plats på en babymassagekurs som börjar här ute på ÖF imorron..

• happy73

Tack så mycket för trevligt fika.
    Idag höll jag på att dö av rädsla. Isak o Frank var på nedervåningen av huset o jag o sambons syster skulle bara gå upp lite snabbt på övervåningen, då hör vi Frank skrika. Jag sprang ner o kollade och då ser jag att isak har vällt vagnen o frank ligger på golvet. Först trodde jag att hela axeln hade hoppat ur led men sedan så såg jag att det var okej. Jag kollade igenom honom o det verkar som att det gick bra. Men nu kommer jag ha super koll på vagnen plus att jag inte tänker lämna honom liggandes någonstans själv ifall isak skulle få för sig något. Jag tror inte att han med vilje vicka vagnen men man blir ju rädd. hua

Svar på tråden bf-juni västerås