Inlägg från: Jolinsfaster |Visa alla inlägg
  • Jolinsfaster

bf-juni västerås

Hej!

Så det är här ni hänger!

Bezilia hade visst också börjat en ny tråd, men jag mailade till henne och skrev att hon skulle komma hit istället.

Hur går det med fikaplanerna? För min del är helgen bäst. Lördag kan jag i stort ett hela dagen och på söndag efter kl 13.

• Jolinsfaster

MumsMaräng: Vad spännande med UL! Det kommer gå så bra såå, ska du se. Jag har inte kännt nå fosterrörelse alls, fast jag är ju "bara" i vecka 18 med första barnet så det känns som det kommer dröja minst två veckor till. Min moderkaka ligger långt fram också, vilket också kan göra att det dröjer innan det känns nåt, är det nån som har koll på det? Har för mig att jag läst det nånstans.

Nihao: För egen del känns lördagslunch eller fika på stan som den bästa lösningen. Det kanske iofs är några av er som bor mycket större än vad jag gör som kan tänka sig att bjuda hem folk. Det funkar för mig isf.

• Jolinsfaster

Spicy Hot låter gott! Vilka är på?

Måste vara nå gravidsymptom det här med att blanda ihop datum. Min jobbarkompis som också är gravid fick för sig att hon skulle på vecka 20-kurs igår och jobbade hemifrån. Det visade sig dock att hon kollat fel på månaden! Sånt som händer.

• Jolinsfaster
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 22 maj - Bezilia
    BF 8 juni - Plogen
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 17 juni - Happy73
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 25 Juni - Angeni

Här är man off en dag, och jösses vad ni skrivit. Kul! Ska verkligen bli roligt att ses på lördag. Gäller att man kommer upp tidigt i morgonbitti så man hinner bli riktigt hungrig till kl 12, för så vitt jag minns brukar det vara rejäla portioner på det där stället.
  • Jolinsfaster

Vore ju lite kul om alla 6 eller vad vi blir bad som en doggy bag!

• Jolinsfaster

Även jag vill tacka för en trevlig lunch. Trodde inte att tiden skulle gå så fort. Kändes inte som vi var "klara" och då hade det ändå gått över två timmar! Det bådar gott inför framtiden.

Nihao: Låter väldans gott med nåt bakat. Det bästa vore ju om man kan baka nåt som är hyfsat nyttigt, iaf för min egen del som har såå svårt för godsaker (allra helst nu). Igår på jobbet fick jag i mig sex (!!) småkakor) alldeles för lätt. Usch o fy. Nu blir det inget mer sånt den här veckan.
    Dina jobbarkompisar borde ju vara glada över att du ställer upp och kör dom dit ni ska så ni slipper krångla med tåg och pendel. Jag vet själv hur mycket jag trodde att folk skulle misstänka, men dom gör inte det. Svågern drack tom ett glas av mitt alkoholfria vin utan att fatta vad som var på gång!

Igår kände jag sparkar för första gången! Tror iaf att det var det. Kände under dagen att det "grejade" långt ner i magen, och samma sak på kvällen. La handen långt ner på magen och plötsligt kom det två puffar ganska tätt! Försökte få mannen att känna, men han vågade inte först. Sen när han väl kände, så ville inte bäbisen puffa nå mer. Lär komma fler gånger. Var så häftigt och läskigt på samma gång. Nåt där inne som man inte kan styra över.

• Jolinsfaster

happy: Min tanke var att jag skulle träna på Friskis igår, men fick lov att jobba över till kl 21:15! Är det passet bra? Tänkte börja nästa vecka. Känns som min start bara blir senare och senare.

MaraFara: Visste du att Barnens hus hade billiga babyskydd, eller var det bara en ren lyckoträff? Även jag undrar vilken du köpte. Känns som man vill köpa nytt babyskydd, även om det är många som säljer på blocket. Bäbisen måste ju sitta säkert i bilen.

Plogen: Vad härligt att du också kännt rörelser! Trodde jag var den sista här i tråden. Jag hade moderkakan långt fram på ultraljudet, så jag visste att det kunde dröja tills jag kände nåt. Känner inte dock varje dag, men det kommer väl det med.

Hippygirl: Smidigt att ni har så mycket som ni kan använda från Leah. Inte så dumt att få tätt ändå.

• Jolinsfaster

Fika hos Elin på skälby kl 14.

Lördag 6/2 - Jenny, vikh, Anna (efter 14), MumsMaräng, Jolinsfaster

Söndag 7/2 - Jenny, vikh, Anna MumsMaräng, Jolinsfaster

Lördag 13/2

Söndag 14/2 Anna

Lördag 20/2 - Jenny, Anna, MumsMaräng, Sara, Jolinsfaster

Söndag 21/2 - Jenny, vikh Anna (innan 14)MumsMaräng

Söndag 28/2 - Jenny, vikh, Anna, MumsMaräng, Sara

• Jolinsfaster

Jag har tänkt gå på gravid-jympan på Friskis, men om ni säger att den är för lätt och att det funkar med baspass just nu, så är det kanske värt att köpa ett "riktigt" kort som räcker fram till typ 2 veckor innan BF, eller hur länge klarar man av att träna? Är väl klart att det är olika från person till person, men jag vill ju försöka träna så länge som möjligt. Gravidjympan verkar bara hålla på till mitten av maj (vecka 20).

Just nu har jag kort på Njoy, och försöker gymma där minst en gång i veckan iaf. Passen där är alldeles för tuffa. Mitt kort räcker till slutet av mars, så fram tills dess får jag gå där. Sen tänkte jag byta till Friskis och köpa ett tre månaders kort. Fast det är ju 1½ månad tills dess och då kanske gravidjympan är lagom hård. Åh, vad svårt det ska vara då. Simma tänkte jag göra iaf. Nå fler som känner för att simma? Eller är det farligt att simma, med tanke på alla bakterier? Hur lång tid efter förlossningen kan man börja simma igen? Tänkte ifall det är värt att köpa ett halvårskort inom kort istället för att köra på 10-gångerskort. Köper man nu så räcker det till augusti.

• Jolinsfaster

Jag gillar också Change-butiken. Med tanke på min udda storlek, så är det underbart med en affär som har alla storlekar.

Shia: Vad kul att du jobbar där! Då är det dig man ska se till att bli kompis med då så kanske man kan få rabatt. Kommer du att kolla in allas bröst på söndag och klura ut vad vi har för storlek?

Annars så är livet rätt så oroligt. Vi håller på att sälja vår lägenhet, och vi har inte fått bud som vi är nöjda med. I går var en tjej och tittade privat, så nu hoppas vi på henne. Vi ska ta över vår nya lägenhet i mitten av mars, och då måste vi få vår såld för att kunna ta lån för den nya! Så känner nån till nån som vill köpa en schysst tvåa på Oxbacken med uteplats + gräsplätt och egen ingång, så får ni gärna tipsa mig.

Svar på tråden bf-juni västerås