• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel

Sussi: Va roligt att dopet blev lyckat!

Bezilia: Tänk så fort det går! Nyss var Tove bara en liten liten knorvel och nu har hon börjat äta potatis!

• shia

Tack för idag tjejer! Helt underbart att få träffa er efter det tråkiga beskedet och efter den här skitnatten jag (vi) har haft inatt ...nu är jag laddad med ny energi ! Vad skulle jag göra utan er Hjärta

• skuggspel

Hoppsan.

Här är det snuvigt värre men ändå rätt okej så länge Loke är på dagis. Inatt var dock rätt jobbigt så vi kom inte iväg till Odensvi men det var nog lika bra, den här förkylningen ska vi inte föra vidare.

Jag har blivit kär. I en stol. Som finns i stockholm, himla opraktiskt alltihop. www.storafamnen.nu/la_bamba_mer.html  Det är den utan krusiduller. Jag tänkte att det vore en självklar investering för oss nu när vi inte riktigt har plats för alla våra saker..eh..Och så är det ju fiffigt att ha en sådan dinglande från taket när man har en vild tvååring och senare två små som kan krypa under och få storebrorsan i huvudet.. Eller..? För att inte tala om hur roligt det skulle vara att köra bil till sthlm själv fram och tillbaka med två små bara för att shoppa denna livsnödvändiga pryl. Den kärleken den kärleken.Flört

Jolins: Jag behöver också ha din adress.

Ni med lite större barn, och självklart även ni med små, vad sägs om att ta en svängom med getterna på vallby friluftsmuseum..museeum... hm. Jaja, gå dit någon dag när ni har era stora hemma? Det är ju härligt regnigt de flesta dagar förstås och på cafeet är de barnvagnsfientliga men en dag med sol..? Loke älskar vallby men brukar snöa fast på någon synnerligen intressant sten allt som oftast.
    Bara en tanke.

• HippYgirl
    skuggspel: vi hänger gärna med till Vallbt och tittar på getterna :)
  • angeni

Skuggspel: Vi hänger gärna med på :) Har ju en väldigt rastlös 1,5 åring

• perni80

shia: vad är det som har hänt?? ger dig styrkekramar iaf!

• ellan021
    Skuggspel: Hahaha de är sååå typiskt dig =) till råga på allt måste jag säga att den va ju hiiimla billig....lr inte. Den va iofs hur mysig som helst så har du några tusen över så köp gärna en till oss me. Här skulle en nog oxå passa..Om inte annat så skulle nog Shanti va glad över en ny sovplats eftersom han tror att ALLA möbler i vårt hem med undantag våran säng är hans =) lr i af alla möbler man vill sitta i själv som våran soffa.

Jag hade oxå jättetrevligt igår på Odensvi. Tyvärr tyckte inte mina hundar att de var lika underhållande lr iaf inte Xena.
    Varning för kräsmagade..... När jag kom hem hade hon som straff rivit upp en soppåse som jag missat att kasta i alla hast, så de låg sopor på hela hallgolvet. Hon hade bla ätit upp en bit bavarian blue ost som jag slängt.
    I natt vaknade jag av en ohyggligt otrevlig stank i lägenheten och när jag i mitt sovrus konstaterat att det inte va Charlee som luktade och inte heller jag och Nik så kom jag på att jusst ja vi har ju två hundar.
    Xena fortsatte bestraffningen med att ha skitit på vårat hallgolv, trött och jävligt sur fick jag torka upp kall vidrig kobajs liknande hundskit. Strax innan Nik skulle till jobbet var det dags igen, hon tittade på Nik och sen satt hon sig å sket igen den här gången aningen lösare. Eftersom min kära sambo inte fixar att torka med papper så rök två av hans avdankade jobbtröjor.
    Ska strax iväg till IKEA och hoppas att jag inte möts av mera bajs när jag kommer hem. Det är nästan alltid kul me hund.

En solig dag följer gärna jag och Charlee oxå med till Vallby =)

Ne nu måste jag masa på mig så ja kommer iväg nångång.
    Trevlig helg brudar!!
  • Bezilia

ellan: Vad underbart att höra att jag inte är ensam om att ha en hund som demolerar soppåsar! Jag har lärt mig: Att inte glömma en bajsblöja på bänken bredvid skötbordet... Att inte glömma kompiostpåsen innanför ytterdörren... Att inte ha skåpslockor med hand tag som göratt hunden kan öppna dem...Att inte lämna bröd (och allt annat ätbart på diskbänken...
    Dock så har jag en hund med plåtmage så även när hon ätit sånt som hon inte borde så har det inte varit några problem.

Skulggspel: Vi följer gärna med till Vallby om det är bra väder.

Igår fick Tove smaka gröt och det var mycket populärare än potatisen! Hon gapade stort när skeden kom men hon förstod fortfarande inte riktigt vad man ska göra med maten när den väl är i munnen... Mycket hamnar på haklappen!

• Addisen

Hej tjejer,

Skulle vi göra som hos Bezilia och Perni, lite knytis hos Jolinsfaster på måndag? Typ tillbehör till smörgås?
    Jag kan ta med ost i så fall.

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster
    Lady of Baqueta (ost)
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen
    Shia
    Perni
    Plankan
    Skuggspel
    Ellan021

Bezilia, va kul att Tove gillade gröten! Tror iofs inte jag har hört någon som har haft problem med att barnet inte gillar gröt, det är himla poppis helt enkelt.

Svar på tråden bf-juni västerås