• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Jolinsfaster

Angeni: Usch och fy för era motgångar! En klarar man väl av som gravid, men när dom kommer på rad så där kan man inte göra annat än att gråta. Jag är en lipsill i vanliga fall, men nu är det ännu värre, så jag förstår precis hur det är. Det enda jag kan trösta med är att det brukar vara svårare att sälja bostäder på vinterhalvåret, så det ni kan göra är att vänta en-två månader och göra ett nytt försök då, med en ny mäklare. Det måste ju vara ett nederlag för mäklaren också när han inte lyckas få huset sålt, då får ju inte han några pengar heller för det arbetet han lagt ner. Annars kanske ni kan hyra ut det privat? Kanske inte täcker alla kostnader ni har för huset, men hjälper till iallafall. Lycka till!

Plogen: Vi funderar på att ha en skötbädd på tvättmaskinen. Är det någon som har erfarenhet av en sån lösning? Maken är lite orolig att det ska vara skadligt för barnet på nå vis, att det ska komma strålning eller nåt sånt. Ska göra med barnmorskan nästa gång vi ska dit om det är någon fara. För er del så finns det väl redan skötbord som man sätter på badkaret? Dumt att uppfinna hjulet igen, eller ni kanske hade tänkt er någon speciallösning?

• angeni

Nu har vi fått barnvakt ikväll så vi ska åka in på babykvällen. Vi lämnar ju in vår bil idag så då står vi utan bilbarnstol så jag tänkte att då kan vi ju bara åka om vi får barnvakt. Och det är väl enda fördelen med svärmor nära att man behöver inte ha bilen för att lämna Lina
    Men annars också den enda..

Igår var vi in på bauhaus och bokade tid för offert på att göra om badrummet här hemma. Det är inte så dåligt men vi vill kakla hela och byta badrumsmöbler. Läste någonstans att det inte är så svårt att kakla själva. Golvet är ju redan klinker på så det tänker vi inte riva upp det får vara. Men väggarna ska kaklas.

Vi satt och pratade igår och gjorde en lista på vad vi kan göra för att kanske få upp attraktionen på huset lite. Känns väldigt jobbigt men vi har sagt upp med mäklaren iallafall. Och nu kämpar vi på och sedan så blir det att prova sälja igen med annan mäklare.

• Nihao

Vi köpte ett mobilt skötbord på jul, med infälld badbalja i, som vi ställde i duschen. Det vara kalas, då vi inte hade nåt annat badkar då. När vi skulle använda duschen så rullade vi ut skötbordet och duschade, och sen rullades det in igen och tog "ingen plats". Det bästa var att när man fyllt på baljan (i suverän arbetshöjd, stå och bada barnen, hur bra som helst!) så fanns en slang i botten som man bara hängde ner till avloppet sen, eller toan, och så tömde sig baljan sakta utan skvätt och spill.
    Vi hade egentligen inte heller plats för skötbord på toan alltså. :)

Sen hade vi ett litet trä (IKEA?) inne i sovrummet, men då vi allra mest använde skötlappar man sköljer upp i vanligt vatten så blev det rätt oanvänt. Nu står det i källaren tillsammans med allt annat.... någon som vill ha det? =)

Vi kommer ha skötbädd till den nya att använda nere (vi har byggt om badrummet med en bänk) samt köpa ett skötbord man sätter fast på badkaret till toan uppe. Nu har vi ju ett stort badkar.

• Nihao

angeni: Jag har kaklat vårt ena badrum själv. Mannen kapade plattor och jag kaklade. Det var både svårt och lätt, svårast var att få plattorna jämna i "ut/in-led". Som tur var hade min utbildade brorsa kaklat första badrummet åt oss, samt köket, så vi hade kollat hur man skulle göra och inte iaf. Blev helt ok i slutändan.
    Lycka till med allt i huset. Efter mörkret kommer gryingsljus. :) *peppa*

• Plogen

Subj4401: jag ska på yogan, så jag kan meddela att du inte kommer, det är lugnt.

Jolinsfaster: Vi hade tänkt att köpa ett skötbord som man ställer på badkaret, men vårt badkar har inte raka kanter och dom vi har sett på nätet passar inte.

Nihao: om du har ett som du vill bli av med så kanske man skulle kunna få ta sig en titt?

• perni80

jolinsfaster: vi ska sätta en bänk över tvättmaskinen och torktumlaren och ha vårt skötbord där. tror inte att det kan vara skadligt på något vis. sen är det praktiskt för att vi har vatten i tvättstugan.

vi bor i radhus så vi ska ha ett skötbord på övervåningen oxå. men jag tror att vi bara kommer ha en sån där uppblåsbar skötbädd så vi kan byta lite varstans på övervåningen.

ses på söndag :)

• Jolinsfaster

Perni: Ska ni bygga egen bänk, eller har ni hittat nån att köpa? Vi funderar väl på att ha skötbädd direkt på tvättmaskinen, men det måste gå. Annars får det bli typ sån lösning som Nihao med skötbordet i duschen.

Nihao: Har ni kvar det mobila skötbordet? Vi (eller jag) har tänkt att vi ska ha skötbord med balja i, eftersom vi inte har något badkar. När barnet blir större får det bli något vikbart badkar som man kan vika ihop när det inte används.

• angeni

Någon som var till Barnens hus ikväll?

Vi var där och vi var inte speciellt snabba fram till kassan och betala, så jag höll på att tappa hakan när hon sa att vi hade fått första hotellnatten.
    Kul

Blev en matstol, Britax High-way samt en resesäng

Hittade ni något roligt?

Men Gud vad folk det var.

• Bezilia

Angeni:Grattis till hotellnatten! Det var du värd efter allt annat trist. Så passa på att åk iväg en helg och mys!
    Även vi var på Barnens hus. Men jag tyckte inte att vi hittade så mycket. Vi funderade lite på en resesäng  vi med men vi har redan en hos mina föräldrar så vi struntade i det. Det enda vi köpte var en madrass till spjälsängen. Vi har inte där förrän vis 20 så då var det lite lugnare med folk skulle jag tro.

När det gäller skötbord så har vi en bänk ovanför torktumplare och tvättmaskis så det räcker med en skötbädd där.

• HippYgirl

vi var där och kom hem med en liggdel och regnskydd till syskonvagnen, så nu är det bara spjälsäng sen är det klart med saker :)

Angeni:super Grattis till hotell natten! skönt komma bort en liten stund :)

Svar på tråden bf-juni västerås