• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • subj4401

Härligt med en hotellnatt det är ju knappast så man säger att de kan ge den till någon annan. På tal om hotellnätter kanske jag ska ta fingret ut å boka vår helg i Örebro som vi tänkt göra under påsken. Egentligen åker vi alltid till Lappland men i år känns det som en lång resa.

Min mamma och svärmor hade/har skötbord på tvättmaskinen å det fungerade jättebra, förutom när den var igång Nä men allvarligt det var super då vattnet var i närheten å jag inte ville använda våtservetter varje gång.

Ni som var på Barnens Hus hade de några bra priser på syskonvagnar?

Hoppas ni håller er från sjukdom här hemma har lilleman fått feber å storeman en släng av magsjuka så det är väl bara å vänta på min tur....riktigt så jag längtar...NOOTTT!

• Jolinsfaster

Angeni: Grattis till hotellnatten! Livet kan visst gå upp och ner som man säger. Ta vara på minisemestern ordentligt. Hoppas att det känns lite lättare med allt det andra. Subj4401: Vi åker till Örebro i morgon och ska sova på hotell. Vilket hotell ska ni till? Vi ska till Scandic Väst, det som ligger vid motorvägen. Har varit där tidigare och det är mycket bra. Dom har pool och bastu bla som vi tänkt utnyttja. Jag har även sovit en natt på Statt, som också var bra. Hann inte kolla vad dom hade för aktiviteter där, men frukosten var god. Älskar hotellfrukost! Vi har börjat fundera på om man måste ha tvättmaskin. Vi har ingen nu, aldrig haft, men i nya lägenheten skulle det få plats, om vi har skötbädd ovanpå den. Fast samtidigt är det kanske bättre att ha ett mer rejält skötbord där man får plats med alla grejer på samma ställe. Tvättstugorna (2 st) ligger typ 10 m från vår lägenhet och det verkar inte vara några som helst problem att få tvättid. Då kan man tvätta mer och få det torktumlat på en gång. Vi kommer inte ha plats för torktumlare i lägenheten så det blir att hänga tvätten, och man vet ju hur det kommer att sluta. Den kommer att hänga tills det är dags att använda kläderna. Vi ska nog testa utan tvättmaskin och blir det ohållbart så köper vi en och ändrar på skötbordet.

• angeni

Jolinsfaster: Vi har ju både och, inte så konstigt när vi bor i villa. Dock så vet jag inte vad förra ägaren har gjort då det bara går att köra den ena åt gången. Alltså antingen tvätt eller torktumlare. Vilket har resluterat i att vi hänger det mesta, samt att vi spar pengar Antingen var hon bara lat eller så kostade det för mycket att fasa upp så det inte går proppar varje gång man försöker köra båda:-P

Ett tips om ni har tänkt ha tvättmaskin i lägenheten är ju att tvätta där men passa på att torka i tvättstugan. Då det tar längre tid än man tror för att torka kläderna
    Finns ju många torkställningar som går lätt att ställa undan med när man inte använder dem Tvättar man på kvällen är det oftast torrt till morgonen efter.

Vi funderar ju på att åka till Örebro med hotellnatten, är ju inte så långt att åka och passa på att hälsa på mina kompisar. Gud vad man saknar dem när man bor så långt bort. Kanske blir att gå ut och äta med dem
    Ni som funderat på örebro kan jag rekommedera en kanonrestaurang: EFESOS! Grekiskt och superbra personal och trevlig och god mat framför allt! Hellas är även bra det med. När det gäller en snabblunch i shopping är La baguette den bästa enligt mig Fan vad jag saknar alla matställen, känns inte alls som vi har lika bra i stan här som Örebro

Ni som har hus: Har ni fått dyra uppvärmningsräkningar denna månaden? Trodde jag skulle tappa hakan när vår fjärrvärme räkning damp ner på 4200:-.... Nu vill vi bara kunna slå av värmen. Men det går ju inte när det slår om sådant. Tycker vi har alldeles för varmt och då har vi gjort allt vi kan. Nästan inga element på alls. Eller det kanske bara är gravidsymptom:-P

• happy73

Hej ni som var på barnenshus i går. Hade de bra priser på bilbarnstolar typ maxi cosi. hade de rea på vaggor som man hänger i taket?

• Jolinsfaster

Angeni: Visst är det smart att använda torktumlarna i tvättstugan, men om man ändå måste ta sig dit för att torka grejerna kan man ju lika gärna tvätta där också.. och på så vis spara ännu mer elkostnader.

Är det nån som har koll på vilket babyskydd som är lättast? Man vill ju inte kånka på nåt som är alltför tungt. Räcker ju att barnet väger en hel del. Vill helst att det ska vara med basenhet till. Verkar vara smidigast.

Är sååå segt på jobbet idag! Alla chefer + några anställda är iväg till Sälen över helgen, så det är i stort sett folktomt här. Man kanske skulle ta och sluta lite tidigare. Är ju trots allt fredag..

• angeni

Jolinsfaster: Vi hade dock aldrig hunnit torka när vi tvättade i tvättstugan, så är glad att ha båda hehe kanske hade för mycket tvätt helt enkelt:-P

Vi hade brio primo till Lina men bytte dock bilbarnstol tidigt då jag tyckte den var otymplig samt även att Lina satt inge bra i den. Denna gången funderar vi på Acta gracos babyskydd. Provade att sätta Lina i den och jämförde med brion, hon satt bättre i acta. Vikten tror jag nästan är detsamma. Kompisen som köpte vår brio vägde den och den väger iallafall 4 kg.

• HippYgirl

angående babyskydd hade vi acta graco till Leah och den blir super tung. när hon var 3 månadervart det super tungt att bära och då är ju inte hon direkt stor av sig. :/

• happy73

Jag vill ha en gammal model den är lättast. Vi fick låna en maxi cosi förra gången utan insats o det fungerade så bra så. så jag vill ha något sådant.

• vikh

Hejsan alla ha en trevlig helg,vi ses på söndag hls:Sara(vikh)!!

vikh
  • MumsMaräng

Hej Big bellied women!
    Hoppas ni alla har det bra? Här rivstartade jag familjen som skulle i väg på träningar och jobb, bara för att mötas av generalstrejk. Ingen tänker gå på något och nu såsar alla omkring i pyjamas i stället. Där ser man.... ;D
    Det ska bli så kul att ses i morgon och jag hoppas att ni alla får en fin helg till dess!
    Kram, Mums

Svar på tråden bf-juni västerås