• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao

Vad spännanade MaraFara, vad tror du finns därinne?
    Synd att du inte kan komma, men än är det ju "långt" kvar tills pluppning, så vi hinner nog med mer fika. :)

• vikh

Tack så mycket för fikat igår Bezilia(Anna) det va trevligt att träffas och prata ,jag
    kommer med nästa gång med,tänkte att då kan vi fixa nån lättare lunch ihop eller så kan vi beställa mat från nått ställe då vore trevligt.
    Vi ses hade bra alla hls:Sara (vikh)!!

vikh
  • vikh

angeni:Lycka till imorgon på ultraljudet spännande,hoppas det inte är snöoväder imorgon när ni ska till Stockholm.Vi ses på nästa träffa hade bra hls:Sara(vikh)!!

vikh
  • Jolinsfaster

Angeni: Vi bodde på Scandic Väst, det som ligger vid motorvägen, alldeles intill Statoil. Vi var på 30årsfest hos min barndomskompis på kvällen, så där fick vi gott om mat och dricka så vi blev nöjda. Innan festen hann vi doppa oss i den kalla poolen, basta och ta en drink i baren. Vi utnyttjade tiden väl. Kom dit en halvtimme efter man fick checka in, och åkte därifrån typ samma minut som man var tvungen. Du gjorde helt rätt i att stanna hemma idag. Jag sitter på jobbet i Eskilstuna nu, och börjar bli lite orolig för väglaget inför hemfärden. Så länge alla andra inte kör som idioter så borde det vara lugnt. Lycka till i Stockholm i morgon!

Bezilia: Hur går det med din överklagan på havandeskapspenningsbeslutet? Jag börjar fundera lite på om jag skulle söka om det, men om du får avslag trots att du har tunga lyft + minst 4 timmars bilfärd, lär ju inte jag få det som jobbar på kontor och sitter i bil knappt 2 timmar om dagen. Än så länge går det bra, men man vet ju inte hur det kommer att se ut längre fram. Cheferna verkade inte vara så på min idé om att jobba hemifrån, så det blir väl sjukskrivning för min del med om ryggen inte pallar.

Tack Nihao om tipset om kolsyrat vatten mot halsbränna. Jag har halsbränna mer eller mindre hela tiden, så nu går det litervis med mineralvatten om dagarna. Blir till att köpa ett 6-pack på vägen hem. Nån som vet om det är skadligt att dricka för mycket mineralvatten? Det är ju trots allt mineraler i det, inte mycket men en del. Kanske är bättre att skaffa sig en soda streamer? Fast det är kanske mineralerna som tar bort halsbrännan? Allt vatten har gjort mig mindre sötsugen iaf, och det är toppen.

• MaraFara

Nihao, jag är säker på att det är en pojke.. Ngt annat alternativ finns inte för mig, så är det en tjej så kommer jag bli väldigt förvånad..

• MaraFara

Alltså, är hur glad som helst.. Har idag fått besked om att min ansökan om havandeskapspenning har gått igenom.. Så nu släppte den stenen hos mig.. Gick ju kanonfort, bara 1 vecka sen dom fick min ansökan..

• happy73
    Marafara gu vad skönt att det gick igenom.

Här hemma är det renoverings ångest. Är det någon som tycker det är kul o leta tapeter så får ni gärna komma med förslag till vårat blivande sovrum. Vi kommer ha vita väggar o ev vitt golv. En fondvägg som ska gå i något romantisk pastell Gärna med något mönster.
  • lizzzen

Det e en liten tjej som bor i min mage=)

• HippYgirl

Lizzen: grattis! va roligt! :)

igår gick "krabaten" in i vecka 31. Samtidigt visste jag att min mamma satt och vakade över morfar som blivigt jätte mycket sämre. kl 11 på f.m orkade han inte mer och tog sitt sista andetag. känns så himla konstigt. Här har jag hans andra barnbarnsbarn i magen och dom hinner inte träffas. men frågan är om han ens visste om det. allt känns så konstigt idag. man ska bara fortsätta med vardagen.  Leah märkte på mig igår att nått var fel, så fort det kom tår i ögonen kom hon och kramade om mig. "kraaten" sparkade mycket mer än vanligt igår ungeför som att an/hon också kände att något inte stod rätt till.

till en helt annan sak,nu som har barn sen innan. Leah har inte mått bra sen i Lördags morse. hon är väldigt gnällig och trött. äter knappt. inte ens favvo sakerna duger. men när hon väl äter, så spyr hon direkt. magen mår inte alls bra,  då det bara sprytar vatten när hon gör nr2. kan det vara en variant av vinterkräksjukan?

• MumsMaräng

HippYgirl: Ring och kolla vad de säger på BVC tycker jag. Det brukar ju ha ett snabbare förlopp när ungar är dåliga, så sedan i lördags tycker jag låter lite väl länge.
    Kram, Mums

Svar på tråden bf-juni västerås